• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Då kunde man äntligen posta i den här tråden. Tycker nog att den ännu bättre på läder, men eftersom jag cyklar en bit till jobbet när det är trevligt väder, så fick gummit åka på. Tack till @azcii för affären.
AFF65812-376E-4F5C-B30D-FAF27F2B79A5.jpeg

Troligen kommer han att ha stort inflytande på produktportföljen. Han kan säkert säga det som ingen annan vill se, Radiomir finns i en konkurrens där den inte kan vinna tillräckligt ofta. Jag håller helt med dig om att wirelugs på bettarini vore som en begravning. De kanske tar det Bretling lämnat och kastar sig in i flygbranschen. De kanske tänker, en lång historik måste börja någon gång, varför inte nu? Det var nog tur att jag han skicka ner min 388:a till Holland innan de glömmer bort hur man servar ett P9000-verk.
Hehehe.

Troligen kommer han att ha stort inflytande på produktportföljen. Han kan säkert säga det som ingen annan vill se, Radiomir finns i en konkurrens där den inte kan vinna tillräckligt ofta. Jag håller helt med dig om att wirelugs på bettarini vore som en begravning. De kanske tar det Bretling lämnat och kastar sig in i flygbranschen. De kanske tänker, en lång historik måste börja någon gång, varför inte nu? Det var nog tur att jag han skicka ner min 388:a till Holland innan de glömmer bort hur man servar ett P9000-verk.
Håller med, jag tycker att Radiomir känns som en serie som alla entusiaster värdesätter men som varken nördarna eller den breda massan köper i någon större utsträckning. Jag ser sällan folk med Panerai, och tror typ aldrig att jag sett någon Radiomir i det vilda (med undantag för GTG) utan enbart Luminor i de fallen. Men de kanske går som smör på andra marknader.

Håller med, jag tycker att Radiomir känns som en serie som alla entusiaster värdesätter men som varken nördarna eller den breda massan köper i någon större utsträckning. Jag ser sällan folk med Panerai, och tror typ aldrig att jag sett någon Radiomir i det vilda (med undantag för GTG) utan enbart Luminor i de fallen. Men de kanske går som smör på andra marknader.
Jag tycker inte det ser ut som om de gör det heller, med tanke på foton från diverse GTG:er och liknande runt om i världen. Folk verkar ha en 232:a eller kanske 424/425, men sen är det mest @kmg s och @stelah s rads jag ser.

Jag tycker inte det ser ut som om de gör det heller, med tanke på foton från diverse GTG:er och liknande runt om i världen. Folk verkar ha en 232:a eller kanske 424/425, men sen är det mest @kmg s och @stelah s rads jag ser.
Om man ska upp i 2-3 pannor tycker jag en radiomir med wire lugs är given. Bra komplement när man vill se lite retro ut eller dra ner på sportigheten. @stelah brukar prata om hur vackra de är. Han har rätt...

”Behöver” en 512:a!
@Kim; sälj din till mig nu! :cool:

Och om ni andra ser en till rimligt pris hos en ”säker” handlare/annons så ropa gärna till! Har inte tid att skanna marknaden själv för tillfället...

Om man ska upp i 2-3 pannor tycker jag en radiomir med wire lugs är given. Bra komplement när man vill se lite retro ut eller dra ner på sportigheten. @stelah brukar prata om hur vackra de är. Han har rätt...
Det håller jag helt med om, men jag tror att det är vanligare att folk har en samling där man har en panna snarare än en paneraisamling där radiomir blir ett kul inslag.

Sommarklockan är nu inkommen, min allra första bettarini basmodell i 44 med sandwich och utan sekundvisare.
Detta är alltså en 560 Q (versionerna efter kommer utan sandwich).

Obs. planerna har inte ändrats vad gäller.. ja ni vet vilken/ev. Vilka :)

258D1FF3-FD70-4A15-B287-9C49314BC4E5.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp