God damn.Nej
Men apropå diskussionen som fördes för någon dag sedan kan jag bekräfta att gummit gått upp i pris till 1900 kr hos AD. Kollade mitt kvitto från mars.
Förresten, hur vet du att ”ingen” har nåt gummi att sälja?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
God damn.Nej
Men apropå diskussionen som fördes för någon dag sedan kan jag bekräfta att gummit gått upp i pris till 1900 kr hos AD. Kollade mitt kvitto från mars.
Kanske skulle skrivit: jag har inget.God damn.
Förresten, hur vet du att ”ingen” har nåt gummi att sälja?![]()
Jag vet, bara skoja liteKanske skulle skrivit: jag har inget.
Det var det jag menade![]()
Fan vad bra, vill ha allihop !
Mkt bra. Grattis!![]()
Nybliven Panerai-ägare.![]()
Vill du ha kvar 3an på klockan eller är det ok om 3an byts ut mot ett datum?Paneristis! Hör upp, behöver lite guidning i djungeln
Som jag är förstått det så är pam 111 en klassiker och en av de ikoniska klockorna från märket likt rolex submariner, omegas speedmaster osv. (Rätta mig om jag har fel) Men finns det någon ref som ser ut som pam 111 fast med datum?![]()
Cooooolt!![]()
Det är vilket som, bara det finns datum att tillgåVill du ha kvar 3an på klockan eller är det ok om 3an byts ut mot ett datum?
1312 eller 312.Det är vilket som, bara det finns datum att tillgå![]()
Då finns det några liknande att välja på men ingen som har sandwich och layouten 12 - datum - 6 - subsekund. Det närmaste du hittar är 12 - datum - 6 - 9+subsekund (tex 1312 eller 312 (1312s föregångare)). Ska sägas att datum är vanligast förekommande på luminor 1950, dvs en annan boett än 111ans. Om du ska ha datum på samma boett som 111 så blir det utan sandwich dial (vilket jag misstänker är ett krav).Det är vilket som, bara det finns datum att tillgå![]()
Då finns det några liknande att välja på men ingen som har sandwich och layouten 12 - datum - 6 - subsekund. Det närmaste du hittar är 12 - datum - 6 - 9+subsekund (tex 1312 eller 312 (1312s föregångare)). Ska sägas att datum är vanligast förekommande på luminor 1950, dvs en annan boett än 111ans. Om du ska ha datum på samma boett som 111 så blir det utan sandwich dial (vilket jag misstänker är ett krav).
Tack för hjälpen!1312 eller 312.
![]()
Tack! Är super nöjdHelvette vad fin den var. Grattis
Grattis. Jag har själv varit sugen på den där.![]()
TackMkt bra. Grattis!
Det är ju mkt snack om huruvida keramiska klockor och klockor av andra material än guld och stål klarar stötar, fall etc. Inte sugen på att låta din klocka agera crash test dummy för att se hur Panerais material står sig?
Det vore att ta det lite långt tycker jag. Hade mer tänkt något i stil med "tappa" klocka på trägolv som första teststeg, eller bara knacka lite med något hårt.![]()
Tack
Ja, det är ju de!
Vi kör ett yx-test?
Hehe, ja, något slag med yxa blir det nog inte....Det vore att ta det lite långt tycker jag. Hade mer tänkt något i stil med "tappa" klocka på trägolv som första teststeg, eller bara knacka lite med något hårt.
Skämt åtsido. Väldigt spännande att följa "åldrandet" av klockan.
![]()
PAM 0661 Carbotech 44mm
Vissa har det bra...1312 och kyld dryck
![]()
Din samling behöver något annat än grönt. Köp den duhttps://www.chrono24.se/panerai/lum...i-44-mm-limited-edition-300-pz--id8078114.htm
Det här var en mysig panna.. Tycker någon här inne ska klippa den så jag kan få klämma![]()
Nä.... har redan börjat jaga min nästa pjäs. No turning backDin samling behöver något annat än grönt. Köp den du![]()
Köp bägge, det brukar vara ett framgångsrecept. Så får vi andra klämma på bådaNä.... har redan börjat jaga min nästa pjäs. No turning back![]()
Minns du exakt var detta var? Ska till HK om en månad nämligen och spanar gärna.På andra sidan jordklotet igen. Galet vad priserna verkar har ökat i Asien, allt beggat känns 15-20% dyrare på bara ett år sedan jag var här sist. Mest Rolex här för gemene man/kvinna (varannan kotte på stan har ju en sub/gmt...) men Panerai är lite mer för samlare och de som vet vad de vill hablir nog ingen ny paketöppning för mig i år men det är fortfarande gratis att fönstershoppa
![]()
![]()
![]()