Bra kämpat HolmisSå sjukt skönt att komma in i värmen igen!!
Varför säljer man ens en panna från början??
Tja, varför gifter man sig med fel kvinna?
Man lär så länge man lever!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra kämpat HolmisSå sjukt skönt att komma in i värmen igen!!
Varför säljer man ens en panna från början??
Tja, varför gifter man sig med fel kvinna?
Man lär så länge man lever!
![]()
Nä. Bara 42 ju.
De borde göra dessa i stål, 44mm och med svart vridringsinlägg.När vi ändå snackar om referenser.. Vi kör lite submersiblebilder.. Om någon undrar har jag 18 cm runt handleden.
PAM684
![]()
Va?kolla datumet på certet![]()
Vad var det för mysigt band?Inte så bara(535)
![]()
Ingen höjdare faktiskt.Fick med detta gummit efter en affär idag, var bara tvungen att testafyfan vad fult
![]()
![]()
Eehh, hrm, hmff...man är förstummadFick med detta gummit efter en affär idag, var bara tvungen att testafyfan vad fult
![]()
![]()
Verkligen inte! Var tvungen att dela med mig baraIngen höjdare faktiskt.
Faktiskt ett helt vanligt Hirsch TerraVad var det för mysigt band?
Värsta jag har sett.Fick med detta gummit efter en affär idag, var bara tvungen att testafyfan vad fult
![]()
![]()
Man nästan hör hur Pam skriker indigneratVerkligen inte! Var tvungen att dela med mig baraUrsäkta svedan i ögonen
42 för litet. 47 aningen för stort. 44 är the sweet spot för mig.42MM ser för litet ut, 47MM passar dig mycket bättre!
Vad säger du @RicVinFick med detta gummit efter en affär idag, var bara tvungen att testafyfan vad fult
![]()
![]()
Håller med dig till 100%De borde göra dessa i stål, 44mm och med svart vridringsinlägg.
Ett litet rubberB till sommarn kanske. Tycker de se fantastiska ut på pannorna.Verkligen inte! Var tvungen att dela med mig baraUrsäkta svedan i ögonen
Har ett svart OEM gummi som blir bra!Ett litet rubberB till sommarn kanske. Tycker de se fantastiska ut på pannorna.
Allt är bättre än den där orangefärgade skapelsen till gummi...Har ett svart OEM gummi som blir bra!![]()
Berätta mer. Skiljer sig tavlorna beroende på årsmodell av 560?S-serie då om jag räknar rätt. Tycker inte man ser så stor skillnad på tavelversionerna. Lumen verkar ju ändå inte vara fylld hela vägen upp.
Yep. Tidiga 510/560 hade sandwich innan de gick över till painted.Berätta mer. Skiljer sig tavlorna beroende på årsmodell av 560?
Stämmer, Q är sista serien med sandwichYep. Tidiga 510/560 hade sandwich innan de gick över till painted.
Edit: Tror det är P- och Q-serie som har sandwich, men minns ej säkert. Någon som vet bättre får gärna rätta i sådana fall.
Endå gött udda sommargummi!Fick med detta gummit efter en affär idag, var bara tvungen att testafyfan vad fult
![]()
![]()
Finns det någon uttalad anledning till varför man gick över från sandwich till painted?Stämmer, Q är sista serien med sandwich
Tackar! Men va trist, jag som va sugen på en nyare 560 men då vet jag att jag inte får leta efter en nyare än Q-serienYep. Tidiga 510/560 hade sandwich innan de gick över till painted.
Edit: Tror det är P- och Q-serie som har sandwich, men minns ej säkert. Någon som vet bättre får gärna rätta i sådana fall.
Ser 3 potentiella anledningar:Finns det någon uttalad anledning till varför man gick över från sandwich till painted?
I vanliga fall så skulle jag ju läsa lusen av de som klagar på färgen.. Men inte ens jag kan gilla den combonVad säger du @RicVin![]()
Intressant. Hoppas det är någon av de två senare anledningarna. De låter bra mycket sexigare än cost cutting. Sanningen ligger dock säkert i en mix av alla tre.Ser 3 potentiella anledningar:
1: cost cutting
2: de valde att reservera sandwichtavlorna till lite exklusivare(dyrare) modeller.
3: de ville tillbaka lite närmare till Pre-V looken?
560/562Berätta mer. Skiljer sig tavlorna beroende på årsmodell av 560?