• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ser 3 potentiella anledningar:

1: cost cutting
2: de valde att reservera sandwichtavlorna till lite exklusivare(dyrare) modeller.
3: de ville tillbaka lite närmare till Pre-V looken?
Sandwich borde väl vara billigare att tillverka än ifyllda index? Att lägga en lumeskiva bakom en utskuren tavla är ju lättare än att fylla i densamma.

Om det är någon tavla man kan hävda är dyrare så är det dykarklockorna med applicerad index där varje index troligtvis placeras för hand och fästs individuellt på baksidan av tavlan.

AACFC1D3-F176-480A-B21B-AA252CF7E617.jpeg

Ifyllda är ju också historiskt korrekt (båda fanns tidigt).

Senast ändrad:
Sandwich borde väl vara billigare att tillverka än ifyllda index? Att lägga en lumeskiva bakom en utskuren tavla är ju lättare än att fylla i densamma.

Om det är någon tavla man kan hävda är dyrare så är det dykarklockorna med applicerad index där varje index troligtvis placeras för hand och fästs individuellt på baksidan av tavlan.

AACFC1D3-F176-480A-B21B-AA252CF7E617.jpeg

Ifyllda är ju också historiskt korrekt (båda fanns tidigt).
Har absolut ingen koll på kostnadsskillnaderna mellan de olika metoderna.. Var bara en vild gissning från min sida. Du har rätt gällande "historiskt korrekt", båda metoderna användes förr. Dessutom har ju alla Pre-V modeller också ifyllda index, vilket var min tanke bakom #3.

Ser 3 potentiella anledningar:

1: cost cutting
2: de valde att reservera sandwichtavlorna till lite exklusivare(dyrare) modeller.
3: de ville tillbaka lite närmare till Pre-V looken?
Jag tror på 2an rakt av. Alla luminor-släpp på sihh talar för detta, förutom 38 mm due-släppen som är "billiga" och har sandwich. Kanske dock säger mer om sorgebarnet due dock...

Så tråkig start på fredagen, skulle precis ta på mig min panerai 005 men när jag vrider upp den märker jag att sekundvisaren inte börjar röra sig. känner bara lite motstånd när jag vrider upp klockan men det låter som det brukar. Får ta en sväng förbi nymans..

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp