Bättre, roligare, snyggare etc.Jag föreslår att du släpper Hirsch-tanken och börjar kolla på andra tillverkare. Det finns *GALET* mycket bättre band därute.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bättre, roligare, snyggare etc.Jag föreslår att du släpper Hirsch-tanken och börjar kolla på andra tillverkare. Det finns *GALET* mycket bättre band därute.
Har du fått någon diagnos på det där beteendet? Herrejäklar vad många band.Här är min numera gamla recension på band - https://klocksnack.se/threads/paneraitråden.31714/page-813#post-2230168
Jag kan för övrigt komplettera att jag har ännu ett Toshi-strap nu som är om möjligt bättre än de tidigareOch imorgon kommer jag ha ett nytt band av @MickeJ i min hand, så han kommer få en mer rättvis recension
För övrigt kan Gäspande_Skorpan ta en titt på nummer 17 i den där listan.![]()
Vaffan?! Har sitter jag och behöver (ja, jag skrev rätt) ett bra band i rocka. Vart klipper man ett sånt då?Här är min numera gamla recension på band - https://klocksnack.se/threads/paneraitråden.31714/page-813#post-2230168
Jag kan för övrigt komplettera att jag har ännu ett Toshi-strap nu som är om möjligt bättre än de tidigareOch imorgon kommer jag ha ett nytt band av @MickeJ i min hand, så han kommer få en mer rättvis recension
För övrigt kan Gäspande_Skorpan ta en titt på nummer 17 i den där listan.![]()
Kolla med Combat straps (http://www.combat-straps.com/MATERIALS.html). Han brukar ha olika färger inne.Vaffan?! Har sitter jag och behöver (ja, jag skrev rätt) ett bra band i rocka. Vart klipper man ett sånt då?
Diagnosen heter Paneristi, och jag är inte ensam.Har du fått någon diagnos på det där beteendet? Herrejäklar vad många band.
Skönt när andra kan göra missar och dokumentera så man själv slipper.
Det finns dock gradskillnader i helvetet...Diagnosen heter Paneristi, och jag är inte ensam.![]()
Precis, som ett Rolex sportstift ungefär, ingen större match för ett normalt band.1.5 mm tjocka ungefär är de. Så det är inte så farligt. Det som begränsar är som @Mekmek skrev om man vill använda Paneras spänne, då behöver de hålen vara bredare/större.
Fast man kan ju tillägga att normala band med horn som oftast är tunnare än de vanliga Luminor-hornen ser ganska små ut. Smaken är ju dock som baken.Precis, som ett Rolex sportstift ungefär, ingen större match för ett normalt band.
Jo, så är det, vilket band som helst passar inte till Pam, och tyvärr är det väl så att Oem banden är bäst (och dyrast). Läser man på om Oem banden så är de ju behandlade på nåt mystiskt sätt som gör dem tåligare mot både smuts och väta. Kan intyga att de går att ha rätt länge, bra kvalitet på sömmarna också.Fast man kan ju tillägga att normala band med horn som oftast är tunnare än de vanliga Luminor-hornen ser ganska små ut. Smaken är ju dock som baken.
Jag håller då inte med om att OEM är bäst.Jo, så är det, vilket band som helst passar inte till Pam, och tyvärr är det väl så att Oem banden är bäst (och dyrast). Läser man på om Oem banden så är de ju behandlade på nåt mystiskt sätt som gör dem tåligare mot både smuts och väta. Kan intyga att de går att ha rätt länge, bra kvalitet på sömmarna också.
Detta sagt utifrån min begränsade erfarenhet...Jag håller då inte med om att OEM är bäst.![]()
Nu har ju i o f sig jag bara haft asso band samt gummi, aldrig några problem, men det du skriver är ju för trist...Finns dock ett OEM som suger. Orginalbandet till min 610a (Calf Monte Carlo) pajade alltför tidigt. Det var ytan på bägge keepers som lossnade likt ett billigt HM-bälte. I övrigt ät bandet skönt osv men förväntade mig mer...
Enligt panerais hemsida ser 372 ut att sitta på brunt asso
Varför kör ingen RubberB? Är det för att klockorna ser för moderna ut med det på eller är det för att det förlänger lug2lug?OEM-banden är bra, men inte "upp mot 3000kr"- bra.
Tycker själv också att det är roligare att prova på lite olika band. Nu har jag inte provat lika mycket som mört.. jag har bara hunnit prova @MickeJ, @Anders W , Hurricane 13, Rubber B, Bosphorus, Strap Boys (tror de hette så) och några andra lite mindre kända. Är sugen på att prova Corrigia och Mays, men har inte vågat bestämma mig för ett band ännu
Varför kör ingen RubberB? Är det för att klockorna ser för moderna ut med det på eller är det för att det förlänger lug2lug?
Jag gör. Helt Awesome.Varför kör ingen RubberB? Är det för att klockorna ser för moderna ut med det på eller är det för att det förlänger lug2lug?
Plexi kom på det där, nyare serier med safir kommer på assolutamente som smalnar av mot spännet.Kanske beror på när den kom ut?
Min kom på ett sånt här:
![]()
![]()
Korrekt. Äldre det där. Nyare asso.Kanske beror på när den kom ut?
Min kom på ett sånt här:
![]()
![]()
Lite dyrt bara.Jag gör. Helt Awesome.
Det har jag kommit undan. Köpt tre stycken.Lite dyrt bara.
Blir väl moms på det också då de skickar från USA?
Korrekt. Äldre det där. Nyare asso.
Jag vet inte, jag hade rubber b till min första 112 och tyckte det var asbra under den korta tid jag körde det. Var den förlorade sonen @Torsten som inspirerade mig med sitt vita rubberb till sin 112a. Vet att @mårt kör på RubberB också nu. Det är asbra tycker jag. Speciellt på helsvarta pannor.Varför kör ingen RubberB? Är det för att klockorna ser för moderna ut med det på eller är det för att det förlänger lug2lug?
Jag har inte vågat för jag vet av erfarenhet från Rubber B på Rolex att de kan vara ett h-te att få dit på ett bra sätt och på Pam ska du dessutom passa in sprinten från sidan på bandhornet. Ingen för de räddhågadeVarför kör ingen RubberB? Är det för att klockorna ser för moderna ut med det på eller är det för att det förlänger lug2lug?
De är ju rejält anpassade. Har man bara rätt version så sitter de bra.Jag har inte vågat för jag vet av erfarenhet från Rubber B på Rolex att de kan vara ett h-te att få dit på ett bra sätt och på Pam ska du dessutom passa in sprinten från sidan på bandhornet. Ingen för de räddhågade. Eller också är det jättelätt, jag vet inte.
Edit: såg en kommentar @mårt, kan man få vet mer om hur det går till? Lätt/svårt?