• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nja, ingen Panerai men en kompass och djupmätare iallafall, det bör man ju ha...

B1814820-5976-4AE6-9283-27DA263471D1.jpeg

DFA18348-BACF-4CE5-814C-8573F2625A37.jpeg

Brukar AD ha ett gäng paneraistraps hemma eller är det oftast beställingsvara. Funderar på att slå till på en panna men vill då direkt ha lite fler straps.

Fast hirsch är inte panerai oem :) däremot @mårt gjorde ju en grym recension för icke oem straps där toppen verkar hålla hög klass...

Edit: hirsch har väl inte exakta replikor av original oem, kanske straps eliten kan svara på @mårt @Margarinkungen @azcii @Palenkovich @micke_s

Hirsch tillverkar straps åt Panerai.. Finns säkert Hirschmärkta band som är nästan eller i princip identiska med de som är Paneraimärkta men lär inte vara rakt av kopior.. av deras egna band... :D

Hirsch tillverkar straps åt Panerai.. Finns säkert Hirschmärkta band som är nästan eller i princip identiska med de som är Paneraimärkta men lär inte vara rakt av kopior.. av deras egna band... :D

Hade för mig att det var nått sånt jag läst för några hundra sidor sen, därav min edit ;)
Kan dock tänka mig att flesta urisar som
Säljer hirsch har lite mer begränsat av 24-27mm.... tror det va någon la ut en bild för några dagar sen på krons eller nymans panerai straps som fanns tillgängliga förövrigt om man orkar backtracka lite

Men passar hirsch strapparna spännet till en panerai?
Inte ett ”vanligt” Hirsch band som har sitt eget törnlås. För liten pigg och för små hål för pam spänne. Enda som funkar är Terra serien som har ovala lite större hål. Men hål går ju att stämpla ut nya, värre med fästet. Blir till att ta fram rakbladet :)

Ok Panerai-homie, ni snackar ändå band!
Jag behöver komplettera garderoben till min 210. Har ett svinhett ljusblå band som jag redan bestämt ska kompletteras med röd rocka från strapsco (rocka är bäst). Men för sommarens bad skulle ett schysst beige canvas (utan läderinsida) eller motsvarande vara guld. Vart hittar man det i 26mm?

I princip alla ADs har ju stora sortiment av Hirsch hemma nu för tiden så något strap borde du ju kunna hitta.

Fast hirsch är inte panerai oem :) däremot @mårt gjorde ju en grym recension för icke oem straps där toppen verkar hålla hög klass...

Edit: hirsch har väl inte exakta replikor av original oem, kanske straps eliten kan svara på @mårt @Margarinkungen @azcii @Palenkovich @micke_s

Jag har gått igenom Hirschs serie av Panerai-liknande band och de är inte i närheten av Panerais egna, så det här med att Hirsch tillverkar straps åt Panerai känns för mig som felaktig information. Det närmaste man kommer ett Assolutamente exempelvis är ju Terra-serien som nämndes i tråden, de är ungefär 10% så bra som ett OEM. Alligatorbanden känns lite mer liknande ut, men ... nä. :)

Ok Panerai-homie, ni snackar ändå band!
Jag behöver komplettera garderoben till min 210. Har ett svinhett ljusblå band som jag redan bestämt ska kompletteras med röd rocka från strapsco (rocka är bäst). Men för sommarens bad skulle ett schysst beige canvas (utan läderinsida) eller motsvarande vara guld. Vart hittar man det i 26mm?
Kyros har ett riktigt schysst dubbelvikt beige canvas i vilken storlek du vill.

Inte ett ”vanligt” Hirsch band som har sitt eget törnlås. För liten pigg och för små hål för pam spänne. Enda som funkar är Terra serien som har ovala lite större hål. Men hål går ju att stämpla ut nya, värre med fästet. Blir till att ta fram rakbladet :)
Hur tjocka är de skruvade Panerai-stiften? Gissar att de kan begränsa en del.

Rios1931 verkar ha ersättningsband till Panerai, har inte Hirsch också det? I Hirsch nya katalog kan man bläddra efter Breitlinganpassade band utifrån Breitlingmodell, de ska vara lagom tjocka, ha rätt infästning mm. Finns inte det för Panerai också?

Jag har gått igenom Hirschs serie av Panerai-liknande band och de är inte i närheten av Panerais egna, så det här med att Hirsch tillverkar straps åt Panerai känns för mig som felaktig information. Det närmaste man kommer ett Assolutamente exempelvis är ju Terra-serien som nämndes i tråden, de är ungefär 10% så bra som ett OEM. Alligatorbanden känns lite mer liknande ut, men ... nä. :)
Har ungefär noll koll på Hirschmärkta band, men kan konstatera att det du skriver allt annat än motbevisar att de tillverkar band åt Panerai; möjligen tvärtom.

"Hej Hirsch! Ni tillverkar våra band.

A) gör typ kopior av dessa band och tryck dit "Hirsch" på dem
B) gör inte kopior på eller liknande band som ni tillverkar åt oss. Dessutom ställer vi högre krav på de Paneraimärkta banden än ni gör på era egna, inte minst då vi kan kränga dem för minst det dubbla priset.."

Jag röstar på alt. 2..

Hur tjocka är de skruvade Panerai-stiften? Gissar att de kan begränsa en del.

Rios1931 verkar ha ersättningsband till Panerai, har inte Hirsch också det? I Hirsch nya katalog kan man bläddra efter Breitlinganpassade band utifrån Breitlingmodell, de ska vara lagom tjocka, ha rätt infästning mm. Finns inte det för Panerai också?
1.5 mm tjocka ungefär är de. Så det är inte så farligt. Det som begränsar är som @Mekmek skrev om man vill använda Paneras spänne, då behöver de hålen vara bredare/större.

Har ungefär noll koll på Hirschmärkta band, men kan konstatera att det du skriver allt annat än motbevisar att de tillverkar band åt Panerai-nörd möjligen tvärtom.

"Hej Hirsch! Ni tillverkar våra band.

A) gör typ kopior av dessa band och tryck dit "Hirsch" på dem
B) gör inte kopior på eller liknande band som ni tillverkar åt oss. Dessutom ställer vi högre krav på de Paneraimärkta banden än ni gör på era egna, inte minst då vi kan kränga dem för minst det dubbla priset.."

Jag röstar på alt. 2..
Jag köper det fullkomligt. Men, det betyder inte att man kan/vill/bör ersätta ett OEM-band med ett Hirsch, vilket det låter som i diskussionerna ovan.

Jag föreslår att du släpper Hirsch-tanken och börjar kolla på andra tillverkare. Det finns *GALET* mycket bättre band därute.

Tillbaka
Topp