Grymma bilder (som vanligt för övrigt).Perfect weather forducksPAMs.
![]()
![]()
![]()
![]()
Ser riktigt mysig ut den där
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymma bilder (som vanligt för övrigt).Perfect weather forducksPAMs.
![]()
![]()
![]()
![]()
Grymma bilder (som vanligt för övrigt).
Ser riktigt mysig ut den där
Fantastiska bilder på en fantastisk klocka.Perfect weather forducksPAMs.
![]()
![]()
![]()
![]()
Ser grym ut! Fattade inte att det var ett nyförvärv, missade även referensnumret och storleken.Man tackar och bockar. En bra kamera och en fin objekt att fotografera är allt som krävs
Jag är otroligt nöjd, nästan lika så som när jag köpte min första Panerai, PAM00312. Och efter 219, 164, 233, 024 och 055 känns den här som en perfekt Luminor för mig. Den är onekligen stor, på gränsen alltså, men den är SÅ perfekt i mitt tycke. Enkel time only klocka men en otroligt komplicerad boett och ett verk som förvånade mig med sitt finish. Riktigt fin anglage för pengarna. Återkommer med en bild på det senare.
Inte alls faktiskt. Var lite besviken när jag märkte att den jag beställt inte har sandwich men ju fler tavlor jag ser, ju mer uppskattar jag att den inte har det.@yonsson läste jag rätt i din fina paketöppningstråden att du är lite besviken att klockan inte har sandwich?
Inte alls faktiskt. Var lite besviken när jag märkte att den jag beställt inte har sandwich men ju fler tavlor jag ser, ju mer uppskattar jag att sen inte har det.
Vet inte hur stor skillnad det är mellan tavlorna IRL men jag gillar denna skarpt, stör mig inte alls på att den är lite plattare.
![]()
Får väl dock erkänna att tavlan är ljusare än jag trodde. Trodde den var mörkt svart men den är ju väldigt matt, snarare grå i många ljus.
Sandwich ser ju bra ut på foto men känns lite förutsägbart och ”ploj” på något sätt. Själva klockan har ju närvaro så att det räcker ändå. Med det sagt så förstår jag charmen med både och.Precis vad jag tänkte säga till dig - att du kommer att uppskatta ifylld index mycket mer med tiden. Ju närmare PRE-V desto bättre de blir![]()
Riktigt fina bilder, sådana bilder som får en att suktaPerfect weather forducksPAMs.
![]()
![]()
![]()
![]()
Sandwich ser ju bra ut på foto men känns lite förutsägbart och ”ploj” på något sätt. Själva klockan har ju närvaro så att det räcker ändå. Med det sagt så förstår jag charmen med både och.
Där har du fel faktiskt42 låter lite fjolligt, schysst modell annars.
Tror iofs att den boetten bär lite större i 44mm än min.
När regnade det? Och var?Perfect weather forducksPAMs.
![]()
![]()
![]()
![]()
Den är awesome!Inte alls faktiskt. Var lite besviken när jag märkte att den jag beställt inte har sandwich men ju fler tavlor jag ser, ju mer uppskattar jag att den inte har det.
Vet inte hur stor skillnad det är mellan tavlorna IRL men jag gillar denna skarpt, stör mig inte alls på att den är lite plattare.
![]()
Får väl dock erkänna att tavlan är ljusare än jag trodde. Trodde den var mörkt svart men den är ju väldigt matt, snarare grå i många ljus.
Då hade jag alltså kunnat klippa en 44mm 1950 om jag tycker min nuvarande Luminor sitter bra.Där har du fel faktisktDen boetten är den nya 1950, vilket innebär att den sitter som en smäck på handleden. Jag har den i 44mm och vanliga Luminors som jämförelse.
Det är ösregn och storm i GBG.När regnade det? Och var?
SKulle säga att det är samma. Minns att jag jämförde @Janne2000 panna med min 112a och de såg identiska ut i färgen.Då hade jag alltså kunnat klippa en 44mm 1950 om jag tycker min nuvarande Luminor sitter bra.
Hur är de gamla svarta tavlorna jämfört med de nya? Är de äldre mörkare eller är det samma supermatta och i princip gråa tavelfärg?
En *ny* 1950, inte en gammal. Dvs. 1312 istället för 312 exempelvis.Då hade jag alltså kunnat klippa en 44mm 1950 om jag tycker min nuvarande Luminor sitter bra.
Hur är de gamla svarta tavlorna jämfört med de nya? Är de äldre mörkare eller är det samma supermatta och i princip gråa tavelfärg?
Wow, vad är det för ref på den vänstra? Grön tavla? 44mm?? 911 som i Porsche??![]()
Min 911 bredvid min förra 111 (postats många gånger förr). Du har helt rätt i att man behöver en av varje. Jag behöver en svart bettarini med ifyllda index igen. Gäller bara att invänta ett bra ex![]()
Grattis till en grym 560, en ruggigt nice ref som jag själv haftInte alls faktiskt. Var lite besviken när jag märkte att den jag beställt inte har sandwich men ju fler tavlor jag ser, ju mer uppskattar jag att den inte har det.
![]()
Ser grym ut! Fattade inte att det var ett nyförvärv, missade även referensnumret och storleken.![]()
Den är ju lätt den snyggaste reffenJo, den kom idag. När du postade en skärmdump på DHLs tracking sida skrattade jag för mig själv - två grabbar som sitter och väntar på Panerai. Min hade exakt samma resväg
PAM00673. En limited edition från 2016. 1000st. 47mm. Plexiglas. Nästan samma klocka som PAM00372 förutom visare och "Marina Militare" på tavlan istället för "Luminor Panerai". Urverket är P.3000 i båda två men bryggorna ser lite annorlunda ut på min än på 372.
Ny fjäder? Do tell me more!Grattis till en grym 560, en ruggigt nice ref som jag själv haft
Tavlan är som du säger lite mattare o mer gråsvart. Det positiva med varianten med painted dial istället för sandwich är ju den uppdaterade fjädern.
Come back, we miss youFan nu saknar man 560’n
![]()
![]()
![]()
Skrivits en hel del om det tidigare i tråden.Ny fjäder? Do tell me more!
Javisst, Panerai 911 Turbo.Wow, vad är det för ref på den vänstra? Grön tavla? 44mm?? 911 som i Porsche??
Aha!!Javisst, Panerai 911 Turbo.
Det är en PAM911 , Paneristi edition![]()
Välkommen till Panerailand.Aha!!
Alltid dessa Edition’s![]()