• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kött! Gul tritiumpatina matchar inte med vit tavla.
Gul tritium mot svart tavla är däremot mumma!
Luminova patineras inte.
"Gul tritiumpatina matchar inte med vit tavla". Du har ju helt rätt. Jag som sökt en vit-tavlad med tritium-tavla i evigheter. Jag ska ju ha luminova för att det gröna är så snyggt till det vita. Tack!

IMG_1442.JPG

(416, tjockis)

Är det inte screw bar på 510 och 560 också?

Fan nu blir jag själv snurrig, men jag är typ 100% säker på att @Janne2000 nämnde att glasringen sitter fast på caset när jag provade hans 560.
Du har rätt. Helt rätt.

Jag började tänka att det var 100m WR bara för att 911:an var en jätteny Luminor. Men det hänger naturligtvis på bakboetten. Jag är lite trött, som sagt.

En annan spännande grej vi kan tjafsa om är ju att flera nya subbar, såsom 682 har haft genomskinlig bakboett men inte har det längre. :confused:

Aaaaaaaand go!

En annan spännande grej vi kan tjafsa om är ju att flera nya subbar, såsom 682 har haft genomskinlig bakboett men inte har det längre. :confused:

Aaaaaaaand go!
Whaat? Var läste du detta?

Gör bara 682an ännu bättre för mig. Tycker oftast inte Panerais inhouseverk är mycket att se ändå.. Manuella pannor med PR-indikator på baksidan (som 422 och 796) är en annan sak.

Whaat? Var läste du detta?

Gör bara 682an ännu bättre för mig. Tycker oftast inte Panerais inhouseverk är mycket att se ändå.. Manuella pannor med PR-indikator på baksidan (som 422 och 796) är en annan sak.

På Paneristi.com. Någon sa att de hade haft läckageproblem..@ernesto confirm or deny?

Även pam01000 har stängt baklock. Verkligen glad att jag högg denna, dels innan prishöjningen, dels innan de slutade tillverka den. En av de sista pannorna med handjagat mod ETA.
9E2D2784-3210-424F-A3CD-4EB48E454DA7.jpeg
995C0B48-C8CF-480F-972A-F2F9DAC98F0E.jpeg

Edit: som den streber jag är så känner jag att det nästan är bra att den har massa ”störande” features som sausage dial, logga, vanliga bandstift, snap back. Är ju trots allt min GADA-klocka

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp