Billig osså672, Mumma!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Billig osså672, Mumma!
![]()
Det behöver man inte vara konspirationsteoretiker för att förstå. Det vet alla som jobbat länge med affärer.Jag är nog mer konspirationsteoretiker och tänker att man valde en egenkonstruerad snapback (för det är inte ett "vanligt") och därmed kan tvinga fler att göra service via hos Panerai själva.
Det jag är lite rädd för med min 911 också... Stör du dig mycket på glipan? Var ingen glipa på min 112 vilket jag gillade..
Med på VM tipset så här långt, ingenting är omöjligt !
Det ser ut att vara samma lika som de nya basic-luminor, samma urverk, och då är det väl samma lock.Är det fliplock på nya Radiomir? När hypen med det nya lagt sig kommer det tidigare att skjuta i höjden av värde. Ligg lågt, stå emot och avvakta åren.
Farligt att börja kolla på pannor med det priset och sen inte vinna alls.Med på VM tipset så här långt, ingenting är omöjligt !![]()
Det är mycket troligt.Det ser ut att vara samma lika som de nya basic-luminor, samma urverk, och då är det väl samma lock.
En frakking glipa för 2500kr!?!?!??????Det jag är lite rädd för med min 911 också... Stör du dig mycket på glipan? Var ingen glipa på min 112 vilket jag gillade..
Hans band är för 1950 boetten.En frakking glipa för 2500kr!?!?!??????
Baaaaah! Förväntar sig farbror att vi ska göra research och komma på att farbror har fel band på sin panna? någon såg en bild och undrade ”WTF-glipa”....
Det var väl ett strap till 1950 boetten som satt på en Luminor?En frakking glipa för 2500kr!?!?!??????
Det stod ju exakt vad som var grejen under bilden.Baaaaah! Förväntar sig farbror att vi ska göra research och komma på att farbror har fel band på sin panna? någon såg en bild och undrade ”WTF-glipa”....
Vet väl inte jag, orka läsa alla inlägg... värre än Instagramflödet.Det var väl ett strap till 1950 boetten som satt på en Luminor?
Kan knappt läsa efter 4 whiskeys.Det stod ju exakt vad som var grejen under bilden.![]()
#kämpaVet väl inte jag, orka läsa alla inlägg... värre än Instagramflödet.
Hahaha, missade det. Du har rätt. Men jag minns att någon mer postade en bild på sitt rubberb för inte så länge sen och då var det samma glipa. Kanske var samma sak då
Det var samma sak då. Det avhandlade vi en bit ned i tråden den gången också.Hahaha, missade det. Du har rätt. Men jag minns att någon mer postade en bild på sitt rubberb för inte så länge sen och då var det samma glipa. Kanske var samma sak då
”Slytech” är ju löjligt töntigt. Tritiumpatina och vit tavla går också bort. Förutom det var den ju nice.Panerai Submersible 225 Chronograph kostar som en Daytona till kompispris på KS. Jag skulle välja 225 med T-dail alla dagar i veckan. Så grym den är för den som klarar 47 mm.
![]()
![]()
![]()
Det är ju T-tavlor på de två nedersta. Svårt att få luminovapatina på dem”Slytech” är ju löjligt töntigt. Tritiumpatina och vit tavla går också bort. Förutom det var den ju nice.![]()
Kött! Gul tritiumpatina matchar inte med vit tavla.Det är ju T-tavlor på de två nedersta. Svårt att få luminovapatina på dem![]()
... än.Kött! Gul tritiumpatina matchar inte med vit tavla.
Gul tritium mot svart tavla är däremot mumma!
Luminova patineras inte.
Det jag inte gillar med RubberB är att det gör paketet rundare. På Luminor däremot, som är platt, speciellt de nyare, så gissar jag att det gör klockan mindre platt, vilket är bra.Om vi ska vara seriösa på riktigt med RubberB (@yonsson och @azcii m.fl.) så gissar jag att jag är en av de som testat flest modeller av denna på flest olika klockor.Oftast har jag inte fått någon glipa alls och ibland en på en halv mm eller något. Ibland har den glipan stört mig, det erkänner jag, men då är jag anal perfektionist angående en del saker.
Vad som jag däremot tycker är en större dealbreaker är om man tycker att RubberB som koncept passar och här kommer min åsikt om detta: På Luminor är det awesome. På 1950 233-boetten är det awesome. På 1950 tjocka gamla boetten är det godkänt. Och på 1950 nya boetten 1xxx är det tveksamt. Jag har ett RubberB för det senare över, för er som har exempelvis 1312.Det är inte dåligt, men på Luminor är det bättre.