• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det jag inte gillar med RubberB är att det gör paketet rundare. På Luminor däremot, som är platt, speciellt de nyare, så gissar jag att det gör klockan mindre platt, vilket är bra.
De nyare fungerar inte RubberB på. Kräver screw bars. Om man inte ber RubberB om specialbehandling :D

Luminova patineras ALDRIG, inte så länge du lever i alla fall. Det är ju inte radioaktivt och sönderfaller inte. En jäkla skillnad rent kemiskt jämfört med tritium som har en halveringstid på 25 år. Om 200 år kanske det byter färg men knappast under din livstid.

630 på RubberB. Ni ser fel. Det här går inte. :)
IMG_8735.jpg

Luminova patineras ALDRIG, inte så länge du lever i alla fall. Det är ju inte radioaktivt och sönderfaller inte. En jäkla skillnad rent kemiskt jämfört med tritium som har en halveringstid på 25 år. Om 200 år kanske det byter färg men knappast under din livstid.
Så jag har rätt :D

Jag tänkte det bara var 590 som hade tunnare boett inkl. skruvar. Men när du säger det så... men sen är det väl inte fler än de tre?
Kan inte påstå att jag har stenkoll men jag tänker:
1: 000/105/111 osv med VAL-verk: tjocka
2. 560/510 med inhouse = tunnare
3: Fjollversionerna med snapback och 100m WR och blå logo: Ännu tunnare.

1 & 2 funkar med Rubber för Luminor, 3 funkar inte med RubberB för Luminor.

Har jag rätt?

Kan inte påstå att jag har stenkoll men jag tänker:
1: 000/105/111 osv med VAL-verk: tjocka
2. 560/510 med inhouse = tunnare
3: Fjollversionerna med snapback och 100m WR och blå logo: Ännu tunnare.

1 & 2 funkar med Rubber för Luminor, 3 funkar inte med RubberB för Luminor.

Har jag rätt?
Du har rätt förutom att det är samma tjocklek på 2 och 3 samt lägg till 590 till 560/510 också.

”Slytech” är ju löjligt töntigt. Tritiumpatina och vit tavla går också bort. Förutom det var den ju nice. :D
Slytech är egentligen urbäbisen. Utan Slytech hade få hört talas om Panerai idag. Det var där det började i större skala, vad jag vet. Vitt är förresten lika med sommar :cool: och inget åldras så vackert som en tritiumtavla.

• Like
Reactions: MAV
1. 14,5mm
2 och 3. 13.5mm
Vad man har gjort är att man har integrerat ringen i boetten, samt ändrat formen på den litet så att glaset ligger ... uhm ... plattare. Det är där mm försvann. Snapback vs. skruvlock gör ingen skillnad. Inte den blå loggan heller :D
Säger du att min klocka inte har separat glasring?
I så fall lägger jag ut den annons imorgon. Var helt 100 på att det berodde på att inhouse är tunnare.

Hur är det med lyskraften? Minskar den successivt på en luminova-tavla?

Tillbaka
Topp