• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jason på watchbox sa precis att de(Panerai) ska ändra 510an .. Tavlan skulle få något annat utseende. Han gick inte in på det i detalj. Kan det vara att 8 days kanske försvinner likt 911?

Jävla skittråd det här. Ni postar alldeles för mycket grymma bilder.

Jag är 100% säker på att jag inte kommer att trivas med en panna på handleden.
Jag gillar inte klockor som drar blickarna till sig, fan, jag gillar ju inte ens stora klockor.
Trots detta vet jag ändå att jag måste prova, även om det innebär att bara sitta och gulla med klockan och olika band i soffan :banghead:

#någonslagsdiagnos

Och varför ta bort ”8 days”? Det står ju där för att visa att det är in house.
Panerai har tidigare inte visat att det är inhouse genom att märka tavlor. Jag tolkar 8 days som en modern variant på 8 giorni som stod på egizianon, senare på 203an (och nu står på 590). Jag är tveksam om de tar bort texten. De flesta paneristis ogillar den men panerai är ju inte kända för att göra det folk vill ha.

Tänkte mest för att många efterfrågat en 111 med 8 dagars urverk (dvs utan 8 days texten). På 911 flyttade de den till baksidan vilket jag personligen gillar, men det är ju en smaksak.
Vi får väl se helt enkelt. :)
Jag är ju inte insatt i historiken men spontant tycker jag det vore konstigt om inte 8-dagars in house lyftes fram som ett köpargument till de som inte är så insatta.

Vi får väl se helt enkelt. :)
Jag är ju inte insatt i historiken men spontant tycker jag det vore konstigt om inte 8-dagars in house lyftes fram som ett köpargument till de som inte är så insatta.
Så kan det vara. De som inte är så insatta brukar gilla det i början. Efter två månaders ägande brukar de dock önska att texten inte var där :).

Moddad och klar. Urs
Screenshot_20180630-120711_Gallery.jpg

@azcii , har du några foton på ett patinerat asso? Typ det du rekommenderade från eBay. Tips på hur man kan patinera? Olja, vatten?

Tillbaka
Topp