• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Visst är det så, dock så står det sällan eller aldrig Bettarini i annonser utan endast Luminor eller Luminor 1950 (en nutida flirt med den första generationen Luminor case som kom 1949/50). Bettarini casen blev väl till långt senare?

Hursom har en av varje sort, Bettrinin är favorit att bära men 1950'n är trevligat att titta på imho.

Helt rätt. Bettarini hette han som designade caset som Panerai använde när de återupptog verksamheten i modern tid.

image.jpeg
Testade 42mm Radomir på Nymans idag. :D Microrotor: Ja Tack!

image.jpeg
Testade 42mm Radomir på Nymans idag. :D Microrotor: Ja Tack!
Det är lika bra Nymans ur låter den lådan stå framme. Det är nästan kö dit, men köps det någon? Jag gillade också microrotorn mycket och 574. 512 gav minst habegär. Microrotorn gav bäst känsla av premiumkvalitet, tyckte jag, men den med gröna armbandet hade snyggaste tavlan.

För 98 tkr så kommer jag hitta något annat istället. :) En 42 mm är för stor för mig. Ser ut som om klockan tar mig på en promenad.
Du tycker det storleksmässigt även om 512/574? Då är det nästan bara att glömma Panerai för din del. VC OS Dual time har för övrigt samma diameter som 512 men är tjockare..

Du tycker det storleksmässigt även om 512/574? Då är det nästan bara att glömma Panerai för din del. VC OS Dual time har för övrigt samma diameter som 512 men är tjockare..
Jag tyckte de tre 42mm på bilden såg stora ut på armen. Personligen tycker jag att min Dualtime sitter bra på mig, någon annan kanske är av annan åsikt? Men nämda VC hade gärna fått vara 40mm. Satt btw och kollade 40mm Panerai på C24 i kväll.

Jag tyckte de tre 42mm på bilden såg stora ut på armen. Personligen tycker jag att min Dualtime sitter bra på mig, någon annan kanske är av annan åsikt? Men nämda VC hade gärna fått vara 40mm. Satt btw och kollade 40mm Panerai på C24 i kväll.
Det säljs en PAM062 här på Köp&Sälj. Den är 40 mm i vitguld. Personen som säljer den finns i Stockholm. Den är grym tycker jag. Den ligger på ca 80'. En limiterad modell.

62an är ingen limiterad modell det var en standard produktion tills samarbetet med Zenith upphörde och OPVII (Zenith Elite 680) fasades ut.
Ok, jag litar på dig. Det stod så på en annan pam062 på chrono24 att den bara tillverkades i 500 exemplar och det var år 2000, samma år som den här är ifrån. Fanns det både limiterade och icke limiterade pam062?

Ok, jag litar på dig. Det stod så på en annan pam062 på chrono24 att den bara tillverkades i 500 exemplar och det var år 2000, samma år som den här är ifrån. Fanns det både limiterade och icke limiterade pam062?

Nej.. det du refererar till är den beräknade årsproduktionen för år 2000 altså CXXX/500 sen kommer DXXX/700 som hade en årsproduktion på 700. sen tog det nog stop där pga Zenith verket. det togs bort ytterligare två Radiomir referenser med samma verk pga detta.

Nej.. det du refererar till är den beräknade årsproduktionen för år 2000 altså CXXX/500 sen kommer DXXX/700 som hade en årsproduktion på 700. sen tog det nog stop där pga Zenith verket. det togs bort ytterligare två Radiomir referenser med samma verk pga detta.
F-n vllken kunskap. Tack, jag bugar! Det är hur intressant som helst detta. Bli inte förvånad om de ringer från posdcasten Klocksnack tillsammans med Nymans ur 1851.

Ett solitt val, tycker jag! Min 176:a hälsar.
Titan är snyggt borstat, hade jag fått för mig att utöka samlingen ytterligare skulle det troligen få bli en 177:a, är svag för subsekund...

En PAM 283 i titan på länk med subsekund, datum och blå tavla skulle också vara trevlig, annorlunda och livligt utseende samt lite nättare med sina 40mm

Titan är snyggt borstat, hade jag fått för mig att utöka samlingen ytterligare skulle det troligen få bli en 177:a, är svag för subsekund...

En PAM 283 i titan på länk med subsekund, datum och blå tavla skulle också vara trevlig, annorlunda och livligt utseende samt lite nättare med sina 40mm
177:an är ett mycket bra val, hade den som den optimala pannan och sökte efter ett bra ex i månader. Sedan dök denna fina 176:a upp på köp och sälj på forumet och då slog jag till. Bestämde mig för att byta åsikt om subsekunden, som egentligen är ganska överflödig när vi pratar panna :)

Har läst på andra forum att vissa tycker att intresset för Panerai har gått ner senaste tiden, även om den trevliga tråd är väldigt livlig. Detta påstående baserar de på att de tycker sig se mindre aktivitet på Panerai forum och även i att begagnat priserna har sjunkit.
Har själv inte följt diskutioner om märket och begagnatpriser så längre så kan själv inte ha en åsikt i frågan.
Undrar därför vad ni som är mer pålästa och rutinerade än mig i detta ämne anser om påståendet att intresset för märket har avtagit på senaste tiden?

Har läst på andra forum att vissa tycker att intresset för Panerai har gått ner senaste tiden, även om den trevliga tråd är väldigt livlig. Detta påstående baserar de på att de tycker sig se mindre aktivitet på Panerai forum och även i att begagnat priserna har sjunkit.
Har själv inte följt diskutioner om märket och begagnatpriser så längre så kan själv inte ha en åsikt i frågan.
Undrar därför vad ni som är mer pålästa och rutinerade än mig i detta ämne anser om påståendet att intresset för märket har avtagit på senaste tiden?
Inte då!!! Snart sommar. Då ska alla ha Panerai!!!

Kronsskydd vet jag att vi inte kommer kunna beställa, då blir det ner till Panerai +en tähetsservice av dom minst. Glas kan vi efterfråga :)

Förhoppningsvis behöver det inte gå så långt :p jag ska kolla runt lite och se om det finns några andra alternativ, hör av mig om jag inte hittar något :)

Tillbaka
Topp