• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Finns det några andra som kör ett Accordion gummi på sina "icke-subbar"???

Fortsätter med svarta OEM strapet.
20160607_070556.jpg

20160607_070610.jpg

Firar tisdag med en nyinkommen Panerai, jag har gått igenom en stor del av Panerais sortiment men aldrig haft en Daylight, detta är en PAM356 på OEM Monte Carlo strap
image.jpeg
Läckert.
Blir nyfiken när du säger att du testat många olika. Vilken (vilka) modeller är favoriter? Vilken (vilka) har du varit mindre nöjd med?

• Like
Reactions: J83
Ok, jag har nu utvecklat ett nära på sjukligt begär efter en PAM 372 :wtf:
Någon som vet om den finns att klämma på hos Nymans eller Krons ( var på Nymans för några veckor sedan och då fanns den inte)?

Eller vågar man köpa via Chrono24? Säljs där (ny) för strax över 60' , ex. den här:
https://www.chrono24.se/panerai/pan...ays---pam372---r-serie-400-stk--id4084270.htm

Eller den här: https://www.chrono24.se/panerai/luminor-1950-3-days---pam372---r-serie-nur-400-stk--id4035363.htm

Just det ja, inget inlägg utan bild (snodd från nätet):

Ok, jag har nu utvecklat ett nära på sjukligt begär efter en PAM 372 :wtf:
Någon som vet om den finns att klämma på hos Nymans eller Krons ( var på Nymans för några veckor sedan och då fanns den inte)?

Eller vågar man köpa via Chrono24? Säljs där (ny) för strax över 60' , ex. den här:
https://www.chrono24.se/panerai/pan...ays---pam372---r-serie-400-stk--id4084270.htm

Eller den här: https://www.chrono24.se/panerai/luminor-1950-3-days---pam372---r-serie-nur-400-stk--id4035363.htm

Just det ja, inget inlägg utan bild (snodd från nätet):

PAM372 är magisk, har en själv. Som det känns nu är den en keeper, om inte Panerai släpper något ännu fetare i framtiden.

Vet inget om första säljaren, men andra säljaren är en "good guy".. Har köpt en klocklåda av Rainer Schuster via eBay.

Har köpt 4 klockor via chrono24, har gått bra alla gånger. Gäller bara att kolla upp säljaren innan, googla lite och så. Du kan även ställa en fråga i chrono24-tråden här på KS.

https://klocksnack.se/threads/chrono24-stora-tråden-för-referenser-av-handlare.9825/

PAM372 är magisk, har en själv. Som det känns nu är den en keeper, om inte Panerai släpper något ännu fetare i framtiden.

Vet inget om första säljaren, men andra säljaren är en "good guy".. Har köpt en klocklåda av Rainer Schuster via eBay.

Har köpt 4 klockor via chrono24, har gått bra alla gånger. Gäller bara att kolla upp säljaren innan, googla lite och så. Du kan även ställa en fråga i chrono24-tråden här på KS.

https://klocksnack.se/threads/chrono24-stora-tråden-för-referenser-av-handlare.9825/
Tack för informationen!

Jag såg nu att Rainer Schuster skriver att PAM372 har "painted dial" - skriver han fel eller har Panerai slutat med sandwich på den här modellen? :nailbiting:

Har ingen relation till priset. Vettigt :confused:?
Vore kul att testa den på. LW kan nog ta hem den men då måste man ju köpa...
Jag har inte stenkoll på prisläget för 372, men på andra modeller brukar Rainer ligga bra till. Han finns ju i EU med de fördelarna som det ger. Jag har aldrig köpt av honom personligen, men han verkar reko vad jag har läst. Han gör ju fina klocklådor...en sådan kanske går att baka in i ev deal? :D

• Like
Reactions: kmg
Jag är återigen ev. sugen på en Panerai.
Min första och enda hittills har varit PAM005 som jag trivdes bra med men jag vill ha sandwich denna gång.
Har tittat på PAM111 men har förstått att de gått över till "painted dial" numera på den modellen?
Vilken är den motsvarande modellen för PAM111 som man kan köpa nytt med sandwich?

Är även öppen för andra förslag i samma prisklass. Kan även tänka mig subsekund (föredrar nästan hellre det). Glasbaksida spelar ingen roll - föredrar där snarare stålbaksida som PAM005.

Vad innebär det här med alla dessa "I-serie, R-serie" osv? Det är en djungel med Panerai känner jag och jag orkar inte sätta mig ner och plugga på riktigt riktigt än.

Min första och enda hittills har varit PAM005 som jag trivdes bra med men jag vill ha sandwich denna gång.
Har tittat på PAM111 men har förstått att de gått över till "painted dial" numera på den modellen?
Vilken är den motsvarande modellen för PAM111 som man kan köpa nytt med sandwich?

Är även öppen för andra förslag i samma prisklass. Kan även tänka mig subsekund (föredrar nästan hellre det). Glasbaksida spelar ingen roll - föredrar där snarare stålbaksida som PAM005.

Vad innebär det här med alla dessa "I-serie, R-serie" osv? Det är en djungel med Panerai känner jag och jag orkar inte sätta mig ner och plugga på riktigt riktigt än.

Pam 510 är väl det närmast du kommer 111 om du ska ha en med In-house verk med subsec.
Serienummer på Panerai har bokstav för årtal. Q=2014 R=2015 osv

Varför inte en PAM422? Minns jag rätt har du ganska rejäla handleder, så du bör kunna köra 47mm utan några problem.

• Like
Reactions: m_s
Tillbaka
Topp