• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Panerai i poolen.
59BAB5A1-2210-418E-87B5-659CAD30E3CC.jpeg
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Så gott som vilken som helst. 000 eller 1000 fungerar bra. Undvik "due", men det är inte base heller :)

Dessa är väl bara täta till 30 ATM? Hade inte tänkt att dyka iofs men hade känts bättre med åtminstone 10 ATM... 112:an har ju 300 - det känns rimligt för en klocka som har ursprunget som just en ”dykarklocka” :)
 

azcii

Patek
2-Faktor
Dessa är väl bara täta till 30 ATM? Hade inte tänkt att dyka iofs men hade känts bättre med åtminstone 10 ATM... 112:an har ju 300 - det känns rimligt för en klocka som har ursprunget som just en ”dykarklocka” :)
Due är vattentäta till 3atm (30m) , 000 till 30atm(ca 300m), 01000 till 10atm (ca 100m)
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: kmg

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Dessa är väl bara täta till 30 ATM? Hade inte tänkt att dyka iofs men hade känts bättre med åtminstone 10 ATM... 112:an har ju 300 - det känns rimligt för en klocka som har ursprunget som just en ”dykarklocka” :)
Det låter lite som att du mixar begreppen. :) Lyssna på @azcii :
Due är vattentäta till 3atm (30m) , 000 till 30atm(ca 300m), 01000 till 10atm (ca 100m)
Det enda jag kan tillägga är att 10 ATM räcker väldigt långt, så så länge du håller dig ifrån Due så är du helt safe.
 
  • Like
Reactions: kmg

Pdson

Omega
Behöver lite tips o synpunkter, min panna (en 000, 2005 har jag för mig) for till Panerai Italien för trycktest och packningsbyte, nu har ett förslag inkommit från dem på Helservice, kronbyte och polering, totalt 8500, trycktest och packningsbyte skulle vart 1100 så det kan man räkna av från 8500, så nu ligger vi på 7400, klockan har förmodligen aldrig blivit servad, och på slutet drog den sig något, måste ha lite moraliskt stöd att svara ja till detta :), det är ingen klocka jag ska flippa den ska sitta på armen konstant....så frågan är ska man eller ska man inte?, någon som sett resultat efter polering hos Panerai?
 

azcii

Patek
2-Faktor
Behöver lite tips o synpunkter, min panna (en 000, 2005 har jag för mig) for till Panerai Italien för trycktest och packningsbyte, nu har ett förslag inkommit från dem på Helservice, kronbyte och polering, totalt 8500, trycktest och packningsbyte skulle vart 1100 så det kan man räkna av från 8500, så nu ligger vi på 7400, klockan har förmodligen aldrig blivit servad, och på slutet drog den sig något, måste ha lite moraliskt stöd att svara ja till detta :), det är ingen klocka jag ska flippa den ska sitta på armen konstant....så frågan är ska man eller ska man inte?, någon som sett resultat efter polering hos Panerai?
Min första fråga till dig - Varför for den iväg till Italien? Kunde de inte serva den lokalt här i Sverige med tanke på att det är en ETA-panna?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Behöver lite tips o synpunkter, min panna (en 000, 2005 har jag för mig) for till Panerai Italien för trycktest och packningsbyte, nu har ett förslag inkommit från dem på Helservice, kronbyte och polering, totalt 8500, trycktest och packningsbyte skulle vart 1100 så det kan man räkna av från 8500, så nu ligger vi på 7400, klockan har förmodligen aldrig blivit servad, och på slutet drog den sig något, måste ha lite moraliskt stöd att svara ja till detta :), det är ingen klocka jag ska flippa den ska sitta på armen konstant....så frågan är ska man eller ska man inte?, någon som sett resultat efter polering hos Panerai?
Det låter dyrt och helt onödigt att lämna in den i Italien. Dessutom servas väl alla Panerai i Holland? Lämnar du in den i Sverige skickas de dit. Det är min personliga erfarenhet, men det kanske är olika med olika modeller? Mellan 5000-6000 för en normalservice är normalt pris. Skickas den till Holland så kan de polera.
 

Pdson

Omega
Min första fråga till dig - Varför for den iväg till Italien? Kunde de inte serva den lokalt här i Sverige med tanke på att det är en ETA-panna?
Den vart inlämnad på Nymans, så ni kan nog ha rätt att det handlar om Holland istället för Italien, Nymans Urmakare är tydligen inte i tjäbst på
Behöver lite tips o synpunkter, min panna (en 000, 2005 har jag för mig) for till Panerai Italien för trycktest och packningsbyte, nu har ett förslag inkommit från dem på Helservice, kronbyte och polering, totalt 8500, trycktest och packningsbyte skulle vart 1100 så det kan man räkna av från 8500, så nu ligger vi på 7400, klockan har förmodligen aldrig blivit servad, och på slutet drog den sig något, måste ha lite moraliskt stöd att svara ja till detta :), det är ingen klocka jag ska flippa den ska sitta på armen konstant....så frågan är ska man eller ska man inte?, någon som sett resultat efter polering hos Panerai?

Den lämandes in till Nymans, så det kan nog mycket väl vara så att den går till Holland :), jag tror jag låter de göra det som de vill med klockan även polering, såg någon tråd neröver att det tydligen kan polera dit Nymans skickar klockorna.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Den vart inlämnad på Nymans, så ni kan nog ha rätt att det handlar om Holland istället för Italien, Nymans Urmakare är tydligen inte i tjäbst på


Den lämandes in till Nymans, så det kan nog mycket väl vara så att den går till Holland :), jag tror jag låter de göra det som de vill med klockan även polering, såg någon tråd neröver att det tydligen kan polera dit Nymans skickar klockorna.
I mina öron låter det rätt dyrt med 7400, men jag har inte den bästa kollen.

Kan du få en spec på exakt vad det är som kostar?
 

kmg

Patek
2-Faktor
När vi snackar ändå luminor-subbar. 731an som såldes online i usa pratar vi inte så mycket om i denna tråd.
jag var i färd med att köpa en när den släpptes men det strulade då den bara kunde fraktas inom usa. oavsett, det är en skön take på en 024a med sin blåa tavla. prismässigt är det svårt att få en känsla för vad de går för då det bara ligger 2 ute på C24.
någon som stött på denna IRL?
 
Topp