• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Norrland

Vacheron
2-Faktor
På baksidan av min 112 står förutom modell OP6727 och BB-numret även att det är nr x av 1500. Google sviker mig här och jag kan inte hitta någon mer information om detta. Är alla panerai numrerade på detta sätt eller är den en del av en specialutgåva på något sätt?
Ex nr 555 av 1500 är den serien som tillverkades det året, bokstaven före talar om vilket år serien tillverkades.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Sol- och vårare.
IMG_6705.jpeg
 

kmg

Patek
2-Faktor
En kul grej jag tänkte på. Minns att 720 hade svärdvisare i guld när jag fick se den på SIHH 2018 , undra vad som gjorde att de ändrade sig. För 721 hade blå visare hela tiden

Säger inte att ena är bättre än andra , nyfiken bara
På tal om blå visare, är de blånerade eller i blå färg?
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Har Panerai bytt tavla i bland annat 773? Var säker på att 6 och 9 var stängda (de är det på Panerais egen hemsida) men när jag söker på Chrono24 verkar plötsligt många ha öppna siffror. I mina ögon en förbättring i så fall.
C2631D1C-C7FC-41F4-801E-98D69F16BC91.png
 

kmg

Patek
2-Faktor
Har Panerai bytt tavla i bland annat 773? Var säker på att 6 och 9 var stängda (de är det på Panerais egen hemsida) men när jag söker på Chrono24 verkar plötsligt många ha öppna siffror. I mina ögon en förbättring i så fall.
C2631D1C-C7FC-41F4-801E-98D69F16BC91.png
Handlare blandar ibland ihop bilder. Så kan vara så att de tagit bild på annan ref. Gissar bara, om de nu fortf är stängda..
 

Daniel1978

Panerai
2-Faktor
Jag letar lite smått en 40mm Panerai och fick bland annat dessa bilder av en handlare. Vad tror ni om äktheten? Skall texten vara så där dålig på baklocket?

DDBCF54A-FA73-4D39-BE58-977D8D0CD48B.jpeg
C424DACB-5A48-4C64-80F2-7032720813DF.jpeg
 

kmg

Patek
2-Faktor
Fortfarande på jakt efter PAM177. Hittade denna. Sjukt överprisad eller? Runt 40 var vad jag hade i tankarna baserat på det som legat ute här på forumet. Klart Klockia har ett påslag men inte 15K? Eller har priset på denna modell stuckit som fan?
https://www.klockia.se/panerai-luminor-pam177-1903589
Ja det var lite i saftigaste laget. Visst får man räkna med handlarpremium (upp till 45-48 kanske) men skulle nog inte betala de pengarna om det inte rörde sig om en NOS i mint condition. Nog inte ens då faktiskt.
 
Topp