• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga guldtråden!

B5F1531F-012B-4B1C-B535-91BBC76554EA.jpeg

40mm på en dd...precis samma sak som med DJ som är större än 36...något känns off!
men som du säger tavlan var mycket trevlig :)
Tycker DD40 är är en fullträff jämfört med DD41 och Datejust II, har fortfarande svårt för Datejust 41 då kronan är för liten och proportionerna inte är lika harmoniska som på Datejust 36.
Favvon är DD40 i platina med meteorittavla som jag provade i San Francisco i November. Stor vill-ha-faktor! Vill lägga upp en bild men det krånglar visst...

Ja, baserat på El Primero. Finns både DR400 och det min har, DR500. Ingen aning om skillnaden men det måste ju vara 25% bättre på något vis...:)

20200921_150644.jpg
Grymt, kul att få se baksidan också! Jag håller på att bygga upp en databas med icke-Zenith El Primeros. Kanske en tråd framöver (om det inte finns redan)? Jag har bara Zenithar än så länge, men skulle inte ha något emot att lägga till en sådan som du har eller en Ebel!

Ja, precis! Ebel räddare ju El Primero tillverkningen. De var ju tack vare beställningen Ebel gjorde av verket som produktionen kom igår igen. Vi snacka tidigt 80-tal. Men den inte helt oviktigt detaljen har du väl koll på @Klockjägaren?

edit: det finns en Ebel el Primero hos Kaplans ;)
Ja, har sett den på Kaplans och vi har ju diskuterat Ebels helt avgörande betydelse för El Primeros överlevnad tidigare! Skulle helst ha den modellen jag tror du har med det tidigare Wave-armbandet snarare än den senare länken. Helguld hade ju inte gjort ont heller;-)

Tillbaka
Topp