• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 45 26.2%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 29.1%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.4%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.4%

• Totala väljare
    172
Tänker med tanke på att auktionen han hade innan slutade på 6100kr,dvs under reservationspris.
Det är fel forum att sälja. Tradera suger röv på Zodiac som jag bittert fått erfara. KS K&S suger för övrigt också röv att sälja Zodiac. Blocket och eBay funkar.
Just nu utvecklas intresse och pris mycket positivt för Zodiac.
Här på Klocksnack bygger man en skev värdering på tidigare affärer. Hela den tidigare historiken av säljpriser kan man idag skrota. Märket håller mycket framgångsrikt på att nyetablera sig. Quartzperioden har kultstatus och vintage uren får ytterligare en rejäl skjuts. Så nej saker och ting är inte som som brukar. Och vi får se vart vi hamnar.
Och på Tradera hänger mest snålrövar som lägger ett bud i sista sekund under ett rimligt värde.

Men för att hålla allt nykter. En Rolex Submariner kan kosta 50.000k utan att någon blinkar. En Black Bay 30.000kr... Seikos 62MAS 33.000kr... Oris Sixty Five 19.000kr...
Där han ni hårda överprissättningar värda att reagera över. Reality check.

Det är fel forum att sälja. Tradera suger röv på Zodiac som jag bittert fått erfara. KS K&S suger för övrigt också röv att sälja Zodiac. Blocket och eBay funkar.
Just nu utvecklas intresse och pris mycket positivt för Zodiac.
Här på Klocksnack bygger man en skev värdering på tidigare affärer. Hela den tidigare historiken av säljpriser kan man idag skrota. Märket håller mycket framgångsrikt på att nyetablera sig. Quartzperioden har kultstatus och vintage uren får ytterligare en rejäl skjuts. Så nej saker och ting är inte som som brukar. Och vi får se vart vi hamnar.
Och på Tradera hänger mest snålrövar som lägger ett bud i sista sekund under ett rimligt värde.

Men för att hålla allt nykter. En Rolex Submariner kan kosta 50.000k utan att någon blinkar. En Black Bay 30.000kr... Seikos 62MAS 33.000kr... Oris Sixty Five 19.000kr...
Där han ni hårda överprissättningar värda att reagera över. Reality check.
Jo jag håller med dig. Zodiac är ju ett intressant märke med många roliga modeller. Bra kvalitet dessutom.

Det som gör att denna tråden och varumärket är så kul just nu är spännvidden. Det är en enorm spännvidd under varumärket. Mögel, Heuerperioden, quartzeran och nu back to the roots. Alla perioder har sin charm och det finns klockor med samlarvärde i alla prisgruppen med goda chanser till klipp. Och vilka kommer att vara dyrgriparna över tid. Jag kan göra kvalificerade gissningar men det här är Colorado, guldrushen. En rolig och spännande tid.

Det som gör att denna tråden och varumärket är så kul just nu är spännvidden. Det är en enorm spännvidd under varumärket. Mögel, Heuerperioden, quartzeran och nu back to the roots. Alla perioder har sin charm och det finns klockor med samlarvärde i alla prisgruppen med goda chanser till klipp. Och vilka kommer att vara dyrgriparna över tid. Jag kan göra kvalificerade gissningar men det här är Colorado, guldrushen. En rolig och spännande tid.
Colorado indeed. Är det därför priserna spänner över hela registret? Eller påverkar kvaliten så mycket? När jag tittar runt ser jag super sea dragon 68 från 5k till 20k utan att jag ser någon direkt skillnad. Vet inte folk vad de har eller är marknaden så svag just nu?

Colorado indeed. Är det därför priserna spänner över hela registret? Eller påverkar kvaliten så mycket? När jag tittar runt ser jag super sea dragon 68 från 5k till 20k utan att jag ser någon direkt skillnad. Vet inte folk vad de har eller är marknaden så svag just nu?
Outletpriser ger instabilitet. Vissa lirare köper överlager hos andra handlare och gör minimala påslag. Men i den härvan tappar man också världsgarantin. Sedan börjar legitima ÅF tävla med gråhandlarnas priser. Men detta är tillfälligt och vinnare är vi som framgångsrikt navigerar i soppan. Som sagt Colorado.

Fy fan vad mycket tjöt det blev. Nu något roligare. Bilder.
IMG_1760.JPG

Tillbaka
Topp