• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 44 25.9%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.4%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.5%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 53 31.2%

  • Totala väljare
    170

Joakim

Sugen
2-Faktor
Njuter av en riktig kall öl i skuggan, zodiaken likaså
IMG_20170803_160722.jpg
 
Huh! Min vecka utan 9250 har börjat. Skön sensommarkväll och tillbaka till mina rötter.
Kommer ihåg när jag fick tag i min första Air Dragon. Så jävla glad att ha fått tag i en. Repor och allmänt snusk till trots.
Passar inte riktigt min smak (storlek) idag, men jag kunde helt enkelt inte stå över när jag blev erbjuden en mint.
Vad är det för speciellt med denna då? Till att börja med så finns det några enstaka i Sverige. Sedan är det en riktigt fint bearbetad klocka. Brutal med finess. En boxare i smoking. Stor som en stekpanna.
Innehåller en hel del av den attityd som fick in mig på märket.
IMG_1802.JPG
 
Senast ändrad:
Då gör jag entré här med en alldeles egen Sea Wolf.
IMG_1003.JPG
IMG_1006.JPG

Vi började dagen på gummi för att sedan gå över till nato. En skönhet klär i allt. (Dock är jag en sopa på att fota)
Den är fan bäst! Rekommenderar Bonetto 281, skinn Nato, 20mm Zodiac racinggummi och om kärleken består att köpa Zodiacs oyster som är utgående. Då har du en klocka for life.

Å VÄLKOMMEN till det här mysiga stället!
 
Senast ändrad:

Peter K

Panerai
2-Faktor
Jag hyllar Peter K för han är en entusiast. Denna iver smittar av sig och jag delar din smärta där du sitter i regnet bredvid brevlådan.
Hurra för @Peter K !!!

Har du tänk på att du kommer att ha en röd och en grön Zodiac. Perfekt. Grön på höger och röd på vänster. Du ska köra båda PG Gyllenhammar style.
Eller hålla koll på babord och styrbord.
 
Topp