Jag väntar in 9908. Kommer inom en vecka hoppas jag. Kan du inte slänga upp ett par bilder på den @Gringubben medans jag väntar.Den gröna är riktigt härlig. Det blev ingen blå för mig utan en zo9908
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag väntar in 9908. Kommer inom en vecka hoppas jag. Kan du inte slänga upp ett par bilder på den @Gringubben medans jag väntar.Den gröna är riktigt härlig. Det blev ingen blå för mig utan en zo9908
Hah! @Gringubben är nervös att träffa sin nya kärlek och vågar inte hämta ut den hos speditören. Redan returneras en gång. Ger mig fan på att den kommer i veckan igen...Jag väntar in 9908. Kommer inom en vecka hoppas jag. Kan du inte slänga upp ett par bilder på den @Gringubben medans jag väntar.
Joorå. Den är jättefin. Konkurrent till min gröna.Väntan är över och så jäkla ful var den väll inte
![]()
Faaan vad kul! Massor med nya klockor och trådhängare. Mina dagar som Robinson Crusoe är över!!!Joorå. Den är jättefin. Konkurrent till min gröna.
Antar du syftar på 9908? Tavlan är brun hursomhelstKör grönt i väntan på "svart".
![]()
Aaah brun?Antar du syftar på 9908? Tavlan är brun hursomhelst
Pssst ZodiaC...Hej alla Zodiak-älskare! Min fråga till er gäller urverken från STP... sitter samma urverk i min Swiss military. Upplever ni att rotorn roterar lite trögt? Som kontorsnisse rör jag inte så mkt på mig om dagarna och ofta får jag vrida upp klockan manuellt.
Andra urverk jag sett irl från tex Seiko kan snurra flera varv om man bara lutar klockan åt ett håll...
Jag har 3 st. Inget vevande här inte.Nix, inte handvevat någon av mina 10 automatiska Zodiacs jag äger/ har ägt.
Garantiärende!
Pssst ZodiaC...
Nix, inte handvevat någon av mina 10 automatiska Zodiacs jag äger/ har ägt.
Garantiärende!
Huh! Min vecka utan 9250 har börjat. Skön sensommarkväll och tillbaka till mina rötter.
Kommer ihåg när jag fick tag i min första Air Dragon. Så jävla glad att ha fått tag i en. Repor och allmänt snusk till trots.
Passar inte riktigt min smak (storlek) idag, men jag kunde helt enkelt inte stå över när jag blev erbjuden en mint.
Vad är det för speciellt med denna då? Till att börja med så finns det några enstaka i Sverige. Sedan är det en riktigt fint bearbetad klocka. Brutal med finess. En boxare i smoking. Stor som en stekpanna.
Innehåller en hel del av den attityd som fick in mig på märket.
![]()
45mm! Finns på K&SRiktigt sjysst dinka där Eric. Diameter på den?
Alltid kul med lite lästips för den nyfikne. Och vad det gäller reissuen kan jag bara varmt rekommendera. Tyvärr är 35-36mm inte aktuellt för mig. Så jag har aldrig ägt, och kommer sannolikt aldrig att äga en mögel Sea Wolf. Men det vore ju trevligt med lite vittnesmål. Men mögeldiggarna är suspekta snobbar som sällan synes här.Många av er har säkert läst de artiklar som finns på worn and wounds hemsida. För er som missat:
http://wornandwound.com/brand/zodiac/
Finns lite om historiken, senaste nysatsningen etc. men även några testkörningar. Fått mig att bli än mer sugen på en re-issue Sea Wolf eller kanske en vintage...
Håller med den är för liten och de som synes finnas på marknaden är bokstavligen mögliga där bezelringen ser ut att falla sönder.Alltid kul med lite lästips för den nyfikne. Och vad det gäller reissuen kan jag bara varmt rekommendera. Tyvärr är 35-36mm inte aktuellt för mig. Så jag har aldrig ägt, och kommer sannolikt aldrig att äga en mögel Sea Wolf. Men det vore ju trevligt med lite vittnesmål. Men mögeldiggarna är suspekta snobbar som sällan synes här.
NICE![]()
Hulken ska på premiär ikväll️
Sälj den till mig vet ja @Dbrasco.Av lite olika anledning så har jag 3 ur på service och de som finns kvar är för fina för att bygga mur med![]()
Välkommen Zodiac, vet knappt vad jag köpt men jag diggar den![]()