• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 45 26.2%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 29.1%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.4%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.4%

• Totala väljare
    172
Väntan är över och så jäkla ful var den väll inte
20170808_202816.jpg

Hej alla Zodiak-älskare! Min fråga till er gäller urverken från STP... sitter samma urverk i min Swiss military. Upplever ni att rotorn roterar lite trögt? Som kontorsnisse rör jag inte så mkt på mig om dagarna och ofta får jag vrida upp klockan manuellt.

Andra urverk jag sett irl från tex Seiko kan snurra flera varv om man bara lutar klockan åt ett håll...

PSMeQvd.jpg

HmU5B

Senast redigerad av en moderator:
Hej alla Zodiak-älskare! Min fråga till er gäller urverken från STP... sitter samma urverk i min Swiss military. Upplever ni att rotorn roterar lite trögt? Som kontorsnisse rör jag inte så mkt på mig om dagarna och ofta får jag vrida upp klockan manuellt.

Andra urverk jag sett irl från tex Seiko kan snurra flera varv om man bara lutar klockan åt ett håll...
Pssst ZodiaC...
Nix, inte handvevat någon av mina 10 automatiska Zodiacs jag äger/ har ägt.
Garantiärende!

Huh! Min vecka utan 9250 har börjat. Skön sensommarkväll och tillbaka till mina rötter.
Kommer ihåg när jag fick tag i min första Air Dragon. Så jävla glad att ha fått tag i en. Repor och allmänt snusk till trots.
Passar inte riktigt min smak (storlek) idag, men jag kunde helt enkelt inte stå över när jag blev erbjuden en mint.
Vad är det för speciellt med denna då? Till att börja med så finns det några enstaka i Sverige. Sedan är det en riktigt fint bearbetad klocka. Brutal med finess. En boxare i smoking. Stor som en stekpanna.
Innehåller en hel del av den attityd som fick in mig på märket.
IMG_1802.JPG

Riktigt sjysst dinka där Eric. Diameter på den?

Många av er har säkert läst de artiklar som finns på worn and wounds hemsida. För er som missat:
http://wornandwound.com/brand/zodiac/
Finns lite om historiken, senaste nysatsningen etc. men även några testkörningar. Fått mig att bli än mer sugen på en re-issue Sea Wolf eller kanske en vintage...
Alltid kul med lite lästips för den nyfikne. Och vad det gäller reissuen kan jag bara varmt rekommendera. Tyvärr är 35-36mm inte aktuellt för mig. Så jag har aldrig ägt, och kommer sannolikt aldrig att äga en mögel Sea Wolf. Men det vore ju trevligt med lite vittnesmål. Men mögeldiggarna är suspekta snobbar som sällan synes här.

Alltid kul med lite lästips för den nyfikne. Och vad det gäller reissuen kan jag bara varmt rekommendera. Tyvärr är 35-36mm inte aktuellt för mig. Så jag har aldrig ägt, och kommer sannolikt aldrig att äga en mögel Sea Wolf. Men det vore ju trevligt med lite vittnesmål. Men mögeldiggarna är suspekta snobbar som sällan synes här.
Håller med den är för liten och de som synes finnas på marknaden är bokstavligen mögliga där bezelringen ser ut att falla sönder.
Däremot reissusen Skin på 39mm och särskilt den med blå tavla är jävligt snygg i mitt tycke.

Tillbaka
Topp