• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 44 25.9%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.4%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.5%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 53 31.2%

  • Totala väljare
    170

Peter K

Panerai
2-Faktor
Ny för dagen. Min första med lite "guld" på.

IMG_1076.JPG
 
Nån som vet var eller om man kan få tag i denna stållänk från Zodiac? Sitter i vart fall på den nya blåa Sea Wolf Comp. Tacksam för hjälp.
Zodiac-Super-Sea-Wolf-53-Compression-ZO9258-aBlogtoWatch-36.jpg
Länken som kom och försvinner med ZO9257 och ZO9258. Så den kommer bli eftertraktad i framtiden. Funkar på alla Sea Wolf reissues som kommer på länk. Mao lägg ner tankarna på att köpa en på band och själv uppdatera.

Tung, massiv och härlig. Fas på kant ger lite intryck som rivited oyster. Mumma är den.
 

SdV

Omega
Zodiackryptofråga: På SSW53 varför är det trianglar vid 3, 6 och 12 på Compressorns bezel medans det på Skin är trianglar vid 3, 6, 9, 12, 15? Vad betyder detta och vad är anledningen till att det inte är samma system? Har vi någon som är kunnig inom numerologi som kan förklara?
 
Zodiackryptofråga: På SSW53 varför är det trianglar vid 3, 6 och 12 på Compressorns bezel medans det på Skin är trianglar vid 3, 6, 9, 12, 15? Vad betyder detta och vad är anledningen till att det inte är samma system? Har vi någon som är kunnig inom numerologi som kan förklara?
Frågan har varit uppe. Ingen kunde knäcka gåta. Då konstaterades bara att det är historiskt felaktigt. 3-minutersmarkeringarna är avsedda att tima uppstigning med dekomprimeringsstopp. Hoppas någon vet.
 

Igge

Panerai
Vad tror ni om denna. Zodiac SSW53 Skin ZO9205 (Limited edition 82 st.)
Klockan är i titan, kronometercertifierad STP3-13 och bäst av allt; Inget datum!
För min del håller jag tummarna att Zodiac fortsätter på No-date spåret på dykarklockorna framöver. Vad tycker du?
attachment.php

Cool, vill ha.
Vad är det för diameter på den?
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Vad tror ni om denna. Zodiac SSW53 Skin ZO9205 (Limited edition 82 st.)
Klockan är i titan, kronometercertifierad STP3-13 och bäst av allt; Inget datum!
För min del håller jag tummarna att Zodiac fortsätter på No-date spåret på dykarklockorna framöver. Vad tycker du?
attachment.php
På temat vad-ligger-runt-kröken. Här får ni se nya Compressorn. Ett steg åt sidan tycker jag. De skulle släppt en GMT istället för att bara låna designen från deras klassiska.
Nya canvasbandet rockar dock hårt!!!
IMG_1514.JPG
Nya Compressorn ser bra ut i min bok. Ser ut att vara mindre bling, det gillar jag. Men jag håller med SdV, skrota datum!
 
Topp