• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 44 25.9%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.4%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.5%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 53 31.2%

  • Totala väljare
    170

Crentus

Cartier
2-Faktor
Tankar? Jag vill insupa alla reaktioner. Jag är ju så perverst nöjd själv och vill ha all input från er andra Compressor ryttare. :D
Tror status Sea Wolf Reissue på forumet är att det finns:
2st ZO9258
2st ZO9250
1st ZO9257
1st ZO9252
2st ZO9251
1st ZO9253
1st ZO9201
1st ZO9203
Den är bekväm på handleden och tavlan blir allt bättre när dagsljuset drar sig tillbaka och en gul gammal glödlampa lyser upp rummet och sidorna i boken :bookworm: Keramiska bezeln är mummums och övriga boetten är enkel i sin formgivning. Länken är riktigt fin och följsam men skruv går alltid före spik. Claspen är helvetes svår att öppna, antingen så bryter man naglarna eller så gröper man fram vikningen under.
(Kom på tekniken att dra claspen snett uppåt nu, kan inte klaga längre)

"Tror" du har nog användarnamnen också :rolleyes:
2st Z0957 nu, right? Hur känner du för din?
 
Den är bekväm på handleden och tavlan blir allt bättre när dagsljuset drar sig tillbaka och en gul gammal glödlampa lyser upp rummet och sidorna i boken :bookworm: Keramiska bezeln är mummums och övriga boetten är enkel i sin formgivning. Länken är riktigt fin och följsam men skruv går alltid före spik. Claspen är helvetes svår att öppna, antingen så bryter man naglarna eller så gröper man fram vikningen under.
(Kom på tekniken att dra claspen snett uppåt nu, kan inte klaga längre)

"Tror" du har nog användarnamnen också :rolleyes:
2st Z0957 nu, right? Hur känner du för din?
JAG ÄLSKAR FANSKAPET!
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
IMG_1123.JPG
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Gosse! Få inte igång mig...
Den har med en tajt strypning avlivat min flipperitus. Enlig min jävligt oblyga uppfattning så nära den optimala 40mm:ers dykaren du kan komma och BILLIGT. Även om du skulle pröjsa lista för den.
Ah, känner att den skulle göra sig jävligt bra på min handled- kanske få bort lite flippande för mig också. Så jo tack, jag köper gärna din ;)
Nej men ska hålla lite utkik och hoppas något trevligt exemplar kommer upp!
 

Crentus

Cartier
2-Faktor
Bra pris på det blåa syskonet, den här dessutom med utlovad garanti. 5500 med tull och frakt.
http://m.ebay.com/itm/162623093677?_mwBanner=1
Ah, känner att den skulle göra sig jävligt bra på min handled- kanske få bort lite flippande för mig också. Så jo tack, jag köper gärna din ;)
Nej men ska hålla lite utkik och hoppas något trevligt exemplar kommer upp!

Oslagbart pris om du kan tänka dig en blå som @Npd har :)
Compressorerna börjar sitta hårt fast på handlederna här, även på Erik.
 
Ah, känner att den skulle göra sig jävligt bra på min handled- kanske få bort lite flippande för mig också. Så jo tack, jag köper gärna din ;)
Nej men ska hålla lite utkik och hoppas något trevligt exemplar kommer upp!
Sedan ska vi inte stirra fläck på bara en klocka. Faktum är att de har en galet bra line up över huvudtaget. Sea Dragon tre-visare och chrono, Sea Wolf och Super Sea Wolf är fantastiska. Det finns tamejfan något för alla.
 
Sedan ska vi inte stirra fläck på bara en klocka. Faktum är att de har en galet bra line up över huvudtaget. Sea Dragon tre-visare och chrono, Sea Wolf och Super Sea Wolf är fantastiska. Det finns tamejfan något för alla.

Yupp, Zodiac har en ruggigt fin line up nu som enligt mig är rätt differentierad från övriga tillverkare, kul som fan.
Den här är vacker, Jetomatic!
ZODIAC-JETOMATIC-gear-patrol-slide-1-1940x1300.jpg
ZODIAC-JETOMATIC-gear-patrol-slide-2-1940x1300 (1).jpg
ZODIAC-JETOMATIC-gear-patrol-slide-3-1940x1300.jpg
 
Topp