• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 45 26.2%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 29.1%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.4%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.4%

• Totala väljare
    172
Efter bytet till Nato på min Compressor har suget efter att använda min Skindiver minskat drastiskt. Därför leker jag lite med tanken att eventuellt, byta ut den mot någon annan skojig Zodiac, kanske en Sea Dragon eller GMT? Några tankar kring detta? Förslag? Någon som är sugen på en eventuell deal?

Många tankar...:)
24174A47-CB90-4B1D-8598-5192D5963B13.jpeg

Efter bytet till Nato på min Compressor har suget efter att använda min Skindiver minskat drastiskt. Därför leker jag lite med tanken att eventuellt, byta ut den mot någon annan skojig Zodiac, kanske en Sea Dragon eller GMT? Några tankar kring detta? Förslag? Någon som är sugen på en eventuell deal?

Många tankar...:)
24174A47-CB90-4B1D-8598-5192D5963B13.jpeg
Jag tror du lever ditt klockliv 10ggr snabbare än jag för närvarande. Tänk dig för. Skin är en absolut klassisk Zodiac. Det finns fortfarande några få nya automatiska modeller till knaspris från gråhandlare på bukten. Sälj inte stödköp.

Jag tror du lever ditt klockliv 10ggr snabbare än jag för närvarande. Tänk dig för. Skin är en absolut klassisk Zodiac. Det finns fortfarande några få nya automatiska modeller till knaspris från gråhandlare på bukten. Sälj inte stödköp.
Tror inte jag lever klocklivet snabbare än någon annan, är nog bara väldigt impulsiv- på gott och ont.
Absolut att det är en klassiker, och en väldigt trevlig modell och det optimala vore ju absolut att stödköpa istället, men den möjligheten finns inte riktigt just nu. Däremot kanske jag bör sitta lugnt i båten, och spara lite och köpa nytt samt behålla.
Du är en klok herre Mr.Zodiac! :)

Hej,

Helt oinsatta i Zodiac men blev nyfiken av tråden. Finns det några av dessa gråhandlare som kan rekommenderas så att man kan se vad de har?

GO FREDAG DÅRAR!!!!

Idag vilar min Compression och jag har denna älskvärda bagatell. Jag har ett ordentligt återfall på dessa störtsköna tre-visars Sea Dragon. Traditionella MEN egna. Fantastiska små pärlor. Särskilt i någon färgglad version. Man behöver ju inte feg-shoppa i denna prisklass.
47B79D9C-2732-4AD7-96B1-29C599CFA8BA.jpeg

Senast ändrad:
Idag vilar min Compression och jag har denna älskvärda bagatell. Jag har ett ordentligt återfall på dessa störtsköna tre-visars Sea Dragon. Traditionella MEN egna. Fantastiska små pärlor. Särskilt i någon färgglad version. Man behöver ju inte fega-shoppa i denna prisklass.
47B79D9C-2732-4AD7-96B1-29C599CFA8BA.jpeg
Trevligt med lite färg såhär i höstmörkret!
Här vilas ingen Compressor, sitter som fastlimmad just nu.. Trevlig helg!
AE0ECE0A-E30A-48C0-B150-53B40FC46EFB.jpeg

Aah, drabbat en av mina tidigare. Det kan vara svårupptäckt innan det är riktigt brådis. Men lika bra att ta bort apparaten om man inte ska avla. Min tik blev mer stabil och ännu bättre i psyket.
Verkligen! Däremot var hon i ganska bra skick när vi åkte, men alla symptom som haltande bakdel, blod.. stämde. Så tog chansen och åkte in direkt.
Har hört att dom kan bli bättre på dom punkterna, och det är bara positivt då avel inte är intressant! Tack för stödet :)

Verkligen! Däremot var hon i ganska bra skick när vi åkte, men alla symptom som haltande bakdel, blod.. stämde. Så tog chansen och åkte in direkt.
Har hört att dom kan bli bättre på dom punkterna, och det är bara positivt då avel inte är intressant! Tack för stödet :)
Svärfars munsterländertik dog knall och fall under en jakt i skottska högländerna. Livmoderinflammation. Fanns inga tecken eller förvarningar. Vilket jävla mörker.

Är ju lite sugen på att släppa min Compressor för att den får alldeles för lite handledstid (och jag hatar att ha 5k+ låst i en klocka som jag inte använder ofta) men varje gång ni postar bilder på någon variant inser jag att den har den perfekta kombinationen med ett rimligt sizad case, skitsnygga visare och index samt en fantastisk vridring. Så den gröna skönheten sitter säkert än så länge...:)

Är ju lite sugen på att släppa min Compressor för att den får alldeles för lite handledstid (och jag hatar att ha 5k+ låst i en klocka som jag inte använder ofta) men varje gång ni postar bilder på någon variant inser jag att den har den perfekta kombinationen med ett rimligt sizad case, skitsnygga visare och index samt en fantastisk vridring. Så den gröna skönheten sitter säkert än så länge...:)
Klokt! Mycket klokt... Hade samma tanke pga att jag saknade länk, men blev helt nykär när jag började använda Nato. Sjukt bekväm klocka :)

Klokt! Mycket klokt... Hade samma tanke pga att jag saknade länk, men blev helt nykär när jag började använda Nato. Sjukt bekväm klocka :)
Älskar absolut klockan (och bär den endast på NATO, mycket snyggare och bekvämare än länken), men använder den max en gång i veckan (tycker t ex inte att den lirar jättebra med skjortmanschetten), vilket ibland känns som resursslöseri. Men så länge ni postar "niceiga" bilder på era så sitter den säkert...
(Är ju dessutom enda gröna klocka jag äger vilket gör att den egentligen alltid har sin plats i samlingen.)

+1 älskar skiten

Tillbaka
Topp