• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 44 25.9%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.4%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.5%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 53 31.2%

  • Totala väljare
    170

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
ZO9204
C5364DE3-5CB3-4A4E-8CD1-CAFF0FBACF8D.jpeg
 

Crentus

Cartier
2-Faktor
Hvordan er kvaliteten på Zodiac sammelignet med t.eks Oris Aquis?
@kalles888 har även ägt en Oris om jag inte missminner mig.

Jag jämför med dykare i prisklassen 4000- 8000

Zodiac Sea Wolf
+Vridning och keramik, perfekt
+Urtavla, underbar
+Boett
-Länkens kvalité, rasslig bl.a. Claspen är ursnygg och bättre kvalite men saknar handmässig snabbjustering tex glidelock, dykarförlängning.

Tidshållningen är som vilken ETA 2824 som helst.

Slutsats: Länken sänker Zodiac från >10,000, samt de utförsäljningar som gjorts av gråhandlare.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
@kalles888 har även ägt en Oris om jag inte missminner mig.

Jag jämför med dykare i prisklassen 4000- 8000

Zodiac Sea Wolf
+Vridning och keramik, perfekt
+Urtavla, underbar
+Boett
-Länkens kvalité, rasslig bl.a. Claspen är ursnygg och bättre kvalite men saknar handmässig snabbjustering tex glidelock, dykarförlängning.

Tidshållningen är som vilken ETA 2824 som helst.

Slutsats: Länken sänker Zodiac från >10,000, samt de utförsäljningar som gjorts av gråhandlare.
Takk! Jeg har hatt en Aquis tidligere og hadde tenkt å kjöpe en ny Aquis, men den er egentlig litt for stor for meg så jeg så på den blå Zodiacen som selges her på KS. Den som har vanlig länk, ikke jubilee. Elsker Oris og har aldri klämt på en Zodiac så svårt val. Tycker inte jeg hittar nåt när jag googlar på Zodiac heller.
 

Crentus

Cartier
2-Faktor
Takk! Jeg har hatt en Aquis tidligere og hadde tenkt å kjöpe en ny Aquis, men den er egentlig litt for stor for meg så jeg så på den blå Zodiacen som selges her på KS. Den som har vanlig länk, ikke jubilee. Elsker Oris og har aldri klämt på en Zodiac så svårt val. Tycker inte jeg hittar nåt när jag googlar på Zodiac heller.
Tråkigt för oss att Oris inte gör 40mm längre! Jag har den gröna tvillingen till den som du tittar på så punkterna stämmer desto mer väl. Tänk på att den är riktigt mörkblå, nästan svart i vissa ljus.

Råder dig att kika bakåt l den här tråden ifall du vill läsa mer om klockan och märket. Litet märke just nu, men sök efter ZO9058 för exakt den blåa modellen eller "Zodiac Sea Wolf Compressor 53" för alla varianter.

Det är riktigt bra pris på den blåa här på KS, läs på och slå till för ett varmt välkomnande in i våran sekt :D
 
Topp