• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 45 26.2%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 29.1%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.4%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.4%

• Totala väljare
    172
Känner bara kärlek här. Tack så mycket @Jeser90 för allt :)
IMG_20180310_144004_2.jpg
Ha, ha, ha
Din fuling... Dille på grönt!
Grattis!

Kan fan inte släppa ögonen från den där modellen alltså. Så grym.
Det där är ingen originallänk alltså? Ser ju att sitta hur schyst ut som helst!
OK. STORA LÄNKGUIDEN för Sea Wolf 53.
Skin: De SW 53 Skin som inte säljs på länk passar inte originallänken på. Nämnda modeller har som tell att de har sotade försänkta index på bezel.
Compression: Ingen tells. Säljs de på band passar de inte på länk. Enligt ovan.
Aftermarket: Nu har tillräckligt många testat och vi kan konstatera att modeller av både Skin och Compression som INTE funkar på originallänken verkar funka utmärkt på de flesta aftermarket med rundade ändbitar. Konstaterat är att om det avsett för Rolex kommer det att funka och går att stuka till mycket god passform.
Länken på nämnda bild är en Zeno Zex länk som är att jämföra med oysterlänk avsedd för Rolex replacement.
Vilket för mig till @kalles888 klocka några poster upp. Den rivited länken sitter som en smäck. Samma princip. Så det är inte pest, död och ragnarök om ni har en Sea Wolf som inte tar originallänk. Ni kommer att kunna sätta på aftermarket och lägger då själva ribban för vilken kvalitet ni vill ha.

OK. STORA LÄNKGUIDEN för Sea Wolf 53.
Skin: De SW 53 Skin som inte säljs på länk passar inte originallänken på. Nämnda modeller har som tell att de har sotade försänkta index på bezel.
Compression: Ingen tells. Säljs de på band passar de inte på länk. Enligt ovan.
Aftermarket: Nu har tillräckligt många testat och vi kan konstatera att modeller av både Skin och Compression som INTE funkar på originallänken verkar funka utmärkt på de flesta aftermarket med rundade ändbitar. Konstaterat är att om det avsett för Rolex kommer det att funka och går att stuka till mycket god passform.
Länken på nämnda bild är en Zeno Zex länk som är att jämföra med oysterlänk avsedd för Rolex replacement.
Vilket för mig till @kalles888 klocka några poster upp. Den rivited länken sitter som en smäck. Samma princip. Så det är inte pest, död och ragnarök om ni har en Sea Wolf som inte tar originallänk. Ni kommer att kunna sätta på aftermarket och lägger då själva ribban för vilken kvalitet ni vill ha.
Vilket fantastiskt och informativt svar. STORT tack för en bra guide. Du är en stjärna! :)

Börjar vara sjukt sugen på en blå Compressor. Hur många har vi i tråden som sitter på en sån?
Släng upp lite bilder så att jag blir ännu mer sugen, och vill någon släppa sin så är det bara att hojta till :)
Npd, klockordinkorur är de senaste säljannonserna. Bara att gräva vidare från dem om det inte finns nyare ägare i tråden :)

Har inte lagts ut bilder på dem på ett tag, så alltid värt att fråga artigt ;)
Nåja, så länge sen är det väl inte jag la ut bild i samband med köpet. Typ två veckor sen. Jag bjuder så gärna på en bild ändå.
image.jpg

Eller varför inte två när jag ändå håller på.
image.jpg

Jag är dock förälskad och kommer inte släppa taget inom en överskådlig framtid.

A man of my taste. You are defenitly a bullit in this thread. Going from zero to Power player in no time. The way it should be with Zodiac. They are cheap so why not fool around like your dick is going to fall of tomorrow!?...
Go bro!
To be honest, it was you Eric who made me completly obsessed by this brand, also 82 is my birth year. I always wanted a sea dragon in the last 2 years, then when i sow the super sea wolf then i said it is the watch i should get.
Thank you for this perfect thread and for the beautifull piece you sent me. It is my favorite
9AF1EB4B-789A-4E3F-8345-F9AA27DB107B.jpeg

Tillbaka
Topp