• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 45 26.2%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 29.1%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.4%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.4%

• Totala väljare
    172
Zodiac gmt ref 806.21.03. Vilket är snyggare ? Oyster eller jubilee? :)
IMG_20180513_204144_715.jpg
IMG_20180513_203650_281.jpg
IMG_20180512_222951_122.jpg
IMG_20180512_072017_366.jpg
Ska jag vara ärlig tycker jag att den gör sig bäst på presidentlänk. Ingick inte en sådan i köpet? Men den ser utmärkt ut på oyster också!:)
(Bild på min innan jag moddade den till en Root Beer...)
Zodiac 161212 (2).jpg

Ska jag vara ärlig tycker jag att den gör sig bäst på presidentlänk. Ingick inte en sådan i köpet? Men den ser utmärkt ut på oyster också!:)
(Bild på min innan jag moddade den till en Root Beer...)
Zodiac 161212 (2).jpg
Nope ingick inte tyvärr. Har du en sån till salu? Vad tror du om att köpa en Riktigt Rolex Oyster och lägga på? Eller blir det för mkt?

Nope ingick inte tyvärr. Har du en sån till salu? Vad tror du om att köpa en Riktigt Rolex Oyster och lägga på? Eller blir det för mkt?
Nja, vill nog behålla min presidentlänk, så jag kan återställa min till original om andan faller på.
SKulle säga att det är lite overkill med att sätta på Oyster från andra tillverkare (då de betingar ett klart premium, speciellt från forumfavoriten, blir väl bra mycket dyrare än klockan?), och det finns inga garantier att de sitter bra. Är du nöjd med passformen på ditt oyster (ser iaf bra ut på bild!) skulle jag helt klart köra på det!

Nja, vill nog behålla min presidentlänk, så jag kan återställa min till original om andan faller på.
SKulle säga att det är lite overkill med att sätta på Oyster från andra tillverkare (då de betingar ett klart premium, speciellt från forumfavoriten, blir väl bra mycket dyrare än klockan?), och det finns inga garantier att de sitter bra. Är du nöjd med passformen på ditt oyster (ser iaf bra ut på bild!) skulle jag helt klart köra på det!
Yes väldigt nöjd. Rassligt och vintage känsla. Och coolt med plexi glas.

Ja den växer definitivt. Lite extra kul att veta att man knappast kommer få se en till. Gissar att de absoluta flertalet av de 82 tillverkade finns i USA.
Är det fortfarande STP-11 urverket i? Billig att serva, snygg och sjukt limiterad, vist val helt enkelt.
Tycker den verkligen förmedlar Toolwatch likt Sea Wolf gjorde på 60- 70-talet. Hård och graciös :)

[QUOTE = "Crentus, post: 2310591, member: 15878"] What are your thoughts on this green darling? [/ QUOTE]
Lovely, the first time I sow it I immediately fell in love with it, but then I saw the blue dial (ZO9907) and the silver one (ZO9900) and I was enable to decide which one is better. I will give 5 star to the green dial as the most beautiful classy and retro dial. If you have a watch collection that covers the silver and blue dial and you wont something retro and unique definitely you should go with the green.
5 star to the silver for the modern look.
5 star to the blue dial for the right choice of the blue color.

What are your thoughts on this green darling?
Lovely, the first time I sow it I immediately fell in love with it, but then I saw the blue dial (ZO9907) and the silver one (ZO9900) and I was enable to decide which one is better. I will give 5 star to the green dial as the most beautiful classy and retro dial. If you have a watch collection that covers the silver and blue dial and you wont something retro and unique definitely you should go with the green.
5 star to the silver for the modern look.
5 star to the blue dial for the right choice of the blue color.

Tillbaka
Topp