• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 45 26.2%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 29.1%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.4%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.4%

• Totala väljare
    172
Det går bra nu. Som av en händelse så praktiskt taget snubblade jag över denna länkarnas Rolls Royce idag. Var något för kort för ägaren men inte för mig. Hårda förhandlingar inleddes (mitt bud var två natoband och en gummistronk). Svettpärlor bröt fram vilket inte alls passade när jag försökte spela ointresserad, och jag vann duellen. Nu är jag ägaren :). (Förra ägaren är en släkting till mig :D) Han blev glad och jag blev gladare. Win win som det heter.
PSX_20180528_215024.jpg

Senast ändrad:
Det går bra nu. Som av en händelse så praktiskt taget snubblade jag över denna länkarnas Rolls Royce idag. Var något för kort för ägaren men inte för mig. Hårda förhandlingar inleddes (mitt bud var två natoband och en gummistronk). Svettpärlor bröt fram vilket inte alls passade när jag försökte spela ointresserad, och jag vann duellen. Nu är jag ägaren :). (Förloraren är en släkting till mig :D) Han blev glad och jag blev gladare. Win win som det heter.
PSX_20180528_215024.jpg
Najs

Det går bra nu. Som av en händelse så praktiskt taget snubblade jag över denna länkarnas Rolls Royce idag. Var något för kort för ägaren men inte för mig. Hårda förhandlingar inleddes (mitt bud var två natoband och en gummistronk). Svettpärlor bröt fram vilket inte alls passade när jag försökte spela ointresserad, och jag vann duellen. Nu är jag ägaren :). (Förloraren är en släkting till mig :D) Han blev glad och jag blev gladare. Win win som det heter.
PSX_20180528_215024.jpg
Herregud! Den satte du i krysset!

Här ligger man inte på latsidan... Hämtade ut nyförvärvet kl 15.45. Snabbt hem för en tvagning och in i bilen igen. Mot urmakaren som ligger 2,5mil bort vilken jag även hade förvarnat tidigare på dagen om min ankomst. Har aldrig varit där tidigare :).
Söderbergs ur i Hässleholm (tidigare i Kristianstad), vilken service och mottagande. Fantastiskt bra och trevligt. Hade en lång och trevlig pratstund med ägaren och det visade sig att dom hade sålt Zodiac för ett antal år sedan. Sådde kanske ett frö där gällande Zodiac, inte omöjligt :). Jag sa att dom behöver ett premium märke eftersom dom bara sålde Tag Heuer, Certina, Seiko och Maurice Lacroix m.fl. :D
. Pandan fick nytt batteri, packning och trycktest till 10 bar, vilket blev med väl godkänt. Allt för 300 spänn. Mer än prisvärt tycker jag och jag har hittat min nya uris :). Den var tänkt som en beater men glöm det. Den är riktigt bra. Stort tack återigen till
@Morotsmannen för ännu en fin pjäs.
Nu är jag värd en kopp kaffe :D.
PSX_20180529_173256.jpg

Här ligger man inte på latsidan... Hämtade ut nyförvärvet kl 15.45. Snabbt hem för en tvagning och in i bilen igen. Mot urmakaren som ligger 2,5mil bort vilken jag även hade förvarnat tidigare på dagen om min ankomst. Har aldrig varit där tidigare :).
Söderbergs ur i Hässleholm (tidigare i Kristianstad), vilken service och mottagande. Fantastiskt bra och trevligt. Hade en lång och trevlig pratstund med ägaren och det visade sig att dom hade sålt Zodiac för ett antal år sedan. Sådde kanske ett frö där gällande Zodiac, inte omöjligt :). Jag sa att dom behöver ett premium märke eftersom dom bara sålde Tag Heuer, Certina, Seiko och Maurice Lacroix m.fl. :D
. Pandan fick nytt batteri, packning och trycktest till 10 bar, vilket blev med väl godkänt. Allt för 300 spänn. Mer än prisvärt tycker jag och jag har hittat min nya uris :). Den var tänkt som en beater men glöm det. Den är riktigt bra. Stort tack återigen till
@Morotsmannen för ännu en fin pjäs.
Nu är jag värd en kopp kaffe :D.
PSX_20180529_173256.jpg
Fantastiskt fin. Grattis!

Stort tack :)! Ja jag är mycket tacksam för möjligheterna som har givits mig när det gäller mina Zodiacs med tillbehör. Inget är omöjligt i denna fantastiska tråd, som är full av kompetenta, ödmjuka och trevliga människor som inte är sena att hjälpa till om det behövs. Zodiac-tråden är ett unikum här på KS skulle jag säga och det utan att ljuga.

Stort tack :)! Ja jag är mycket tacksam för möjligheterna som har givits mig när det gäller mina Zodiacs med tillbehör. Inget är omöjligt i denna fantastiska tråd, som är full av kompetenta, ödmjuka och trevliga människor som inte är sena att hjälpa till om det behövs. Zodiac-tråden är ett unikum här på KS skulle jag säga och det utan att ljuga.
Ha ha
Zodiactråden mår väl av dig och din entusiasm också. Så tack själv.

Jag är lite på jakt efter en klocka med blå tavla. Både drakar och vargar är av intresse. Skulle även kunna tänka mig en färgglad kavartsare att flyta omring med i ungarnas uppblåsbara "pool". Om någon har något som dom vill flippa så kom gärna med förslag.

Tillbaka
Topp