• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 45 26.2%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 29.1%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.4%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.4%

• Totala väljare
    172
74CA109F-C956-4718-849D-37AB19313375.jpeg
Smack! Fläskläpp 1.0

Jag är en sucker for Sea Dragon och har lite kulor att spendera men eftersom ni håller hårt i era så började jag kika uranför KS. Snubblade då över nya Zodiac Jetomatic och blir nyfiken på om expertpanelen har några synpunkter?
Zodiac-Jetomatic-Review-aBlogtoWatch-12.jpg

Zodiac-Jetomatic-Limited-Edition-ZO9150-ZO9107-Comparison.jpg
Jag säger köp. Det som möjligen ser skumt ut är ett runt datumfönster klockan 4,5...

Jag smäller av. Efter att pillat lite mer på min Zodiac upptäcker jag att uppdraget känns knepigt och att rotorn vid långsamma uppdrag roterar med vid manuellt uppdrag. Förbaskade klåpare på Fossil. Nu har jag lämnat in den till min lokala urmakare som jag vet är kunnig för ett utlåtande och eventuell justering trots drygt ett år garanti till. Blev så förbannad så jag knatade rakt in på klockmaster och köpte en digital Casio. Blidbomba mig in i döden nu.

Jag smäller av. Efter att pillat lite mer på min Zodiac upptäcker jag att uppdraget känns knepigt och att rotorn vid långsamma uppdrag roterar med vid manuellt uppdrag. Förbaskade klåpare på Fossil. Nu har jag lämnat in den till min lokala urmakare som jag vet är kunnig för ett utlåtande och eventuell justering trots drygt ett år garanti till. Blev så förbannad så jag knatade rakt in på klockmaster och köpte en digital Casio. Blidbomba mig in i döden nu.
Tråkigt, men hoppas det fixar sig! Här kommer en bild också..
DSC00343~2.JPG

Trevligt nationaldagsfirande på er!

När man väl ögonen har fastnat för något är det svårt att få ögonen på annat.. och mina ögon vill se en Zodiacs compressor på min arm. Efter att beskådat era skönheter, vill jag ju självklart vara en del av denna exklusiva societet på KS.

Så min fråga är, hur mycket tror ni man får vara beredd att lägga för en bättre begagnad sea wolf :)?
Har äntligen förstått mig på bevakingstjänsten på tratten! så nu ser man när det kommer upp :)

Lite off topic, har jag en nybörjare fråga :)
Om det finns kogin skillnad mellan super sea wolf / sea wolf, eller om det bara är en förkortning?

Ha en trevlig kväll allihopa!

Trevligt nationaldagsfirande på er!

När man väl ögonen har fastnat för något är det svårt att få ögonen på annat.. och mina ögon vill se en Zodiacs compressor på min arm. Efter att beskådat era skönheter, vill jag ju självklart vara en del av denna exklusiva societet på KS.

Så min fråga är, hur mycket tror ni man får vara beredd att lägga för en bättre begagnad sea wolf :)?
Har äntligen förstått mig på bevakingstjänsten på tratten! så nu ser man när det kommer upp :)

Lite off topic, har jag en nybörjare fråga :)
Om det finns kogin skillnad mellan super sea wolf / sea wolf, eller om det bara är en förkortning?

Ha en trevlig kväll allihopa!
Rimlig förväntan i pris 5000-6000kr utan länk och 6000-9500kr med länk för Sea Wolf 53 reissue begagnat. Lägre?! Klipp den utan att tänka...

Traditionellt (pre Dot) var Sea Wolf= 200m och den mindre dykaren. Super Sea Wolf 75atm i supersvullo boetten med låst bezel.

Dessa har numera slagits ihop. Nu heter både lillen och svullot Super Sea Wolf. Enligt ryktet beroende på fortsatta rättighetsproblem med endast Zodiac Sea Wolf. Obekräftat dock.
Nu särskiljs de istället på nummer. Super Sea Wolf 53 och 68. Som står för årtal för lansering.

Senast ändrad:
Ahh, trist. Hoppas det det är enkelt att fixa så det löser sig snabbt. Den är för bra för att åka i en låda fram och tillbaka. Bildbomb efterfrågades så här kommer en svart, skinande och potent handledsgranat :).
PSX_20180606_204236.jpg

2DAED3C7-F471-444B-9BA0-7A6971EA19D2.jpeg

Ja det var ju tråkigt att höra...

Rimlig förväntan i pris 4500-6000kr utan länk och 6000-9500kr med länk för Sea Wolf 53 reissue begagnat. Lägre?! Klipp den utan att tänka...

Traditionellt (pre Dot) var Sea Wolf= 200m och den mindre dykaren. Super Sea Wolf 75atm i supersvullo boetten med låst bezel.

Dessa har numera slagits ihop. Nu heter både lillen och svullot Super Sea Wolf. Enligt ryktet beroende på fortsatta rättighetsproblem med endast Zodiac Sea Wolf. Obekräftat dock.
Nu särskiljs de istället på nummer. Super Sea Wolf 53 och 68. Som står för årtal för lansering.

Tack så mycket för informationen, nu gäller det bara att hålla ögonen öppna :)

1A0A0BE9-EC2B-478C-B9C4-E5CA8BE43630.jpeg
Trist :(

Tillbaka
Topp