• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 45 26.2%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 29.1%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.4%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.4%

• Totala väljare
    172
Väldigt sugen! Men vi får se.. bevakar den för fullt.. ;)

Edit; eller så låter jag dig ta den, kommer ju fler chanser på andra modeller..
Också väldigt sugen, men får se vart det tar vägen, har somsagt väldigt tajt budget just nu!

Edit: så go for it för den kommer antagligen springa iväg från min gräns ändå!

Senast ändrad:
Ha den äran Sverige!
20180606_094513.jpg

Första maj var klocklådan ganska tråkig och kändes som ett torrt och tomt skal. Den 5 juni har jag den absolut trevligaste "klockpark" som jag någonsin haft. Har inte heller blivit ruinerad på kuppen vilket får ses som ett stort plus :).
I ett lätt lyckorus sänder jag härmed en tacksam och hjärtlig nationaldagshälsning till er alla och må Zodiacen vaka över oss även i fortsättningen :D.

"Zodiac - när Rolex inte räcker till"

PSX_20180606_094300.jpg

Första maj var klocklådan ganska tråkig och kändes som ett torrt och tomt skal. Den 5 juni har jag den absolut trevligaste "klockpark" som jag någonsin haft. Har inte heller blivit ruinerad på kuppen vilket får ses som ett stort plus :).
I ett lätt lyckorus sänder jag härmed en tacksam och hjärtlig nationaldagshälsning till er alla och må Zodiacen vaka över oss även i fortsättningen :D.

PSX_20180606_094300.jpg
En smärtsamt övertydlig bild, jag behöver fler zodiac, men grattis till en fin samling! Var i landet var det du huserade? Nu när tråden gått nytt liv finns det ju underlag för en hejdundrande GTG!

En gtg hade varit fantastiskt kul. Jag finns i Osby, i norra Skåne.
Så var det! Jag finns i Malmö, och trådens Hans Scheike (aka @Eric Jajjamensan P ) närheten av Ljungby om jag minns rätt. @Andy McB i Jönköping? Övriga har jag inte koll på, nen nog borde vi kunna hitta en plats med rimligt köravstånd!

Edit: bor i Malmö men reser regelbundet till Gbg, Sthlm, Lkp och Jkp

PSX_20180606_094300.jpg
Älskar din tag line.

Så var det! Jag finns i Malmö, och trådens Hans Scheike (aka @Eric Jajjamensan P ) närheten av Ljungby om jag minns rätt. @Andy McB i Jönköping? Övriga har jag inte koll på, nen nog borde vi kunna hitta en plats med rimligt köravstånd!

Ja det känns absolut inte omöjligt, bara man hittar en dag som passar.

Tre Zodiacklockor finns i Karlskrona, eller söder om Stockholm nu under sommaren. Stopp kan alltid göras längs med vägen.

Jag är en sucker for Sea Dragon och har lite kulor att spendera men eftersom ni håller hårt i era så började jag kika uranför KS. Snubblade då över nya Zodiac Jetomatic och blir nyfiken på om expertpanelen har några synpunkter?
Zodiac-Jetomatic-Review-aBlogtoWatch-12.jpg

Zodiac-Jetomatic-Limited-Edition-ZO9150-ZO9107-Comparison.jpg
Jag tycker den är ruggigt fin och skulle definitivt kunna tänka mig en sådan (det kan definitivt inte min fru tänka sig :D).

Tillbaka
Topp