• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 44 25.9%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.4%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.5%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 53 31.2%

  • Totala väljare
    170

OnePhat

Rolex
2-Faktor
Lägger in en bild:)
9549E07A-DCB6-49EC-B14C-CD322EDA6392.jpeg
Det gör du helt rätt i
 

Crentus

Cartier
2-Faktor
Hej på er alla härliga sektmedlemmar! Jag har kommit fram till att jag vill prova Zodiac. En dykare. Quartz.

Men, vilken ska jag ha? Varför? Var köper jag? Någon som vill sälja?
Gillar modellen nedan men öppen för det mesta. Gärna på länk.
Screenshot_20180623-153939~2.png
Hej och välkommen!

Med dina krav på dykare och quartz försvinner alla nya modeller då de är uteslutande mekaniska. Våra kära gamla Sea Dragons Quartz, vissa med kronograf andra utan, är sportklockor men med 100m klarar de utan problem av bad och lek. Det finns äldre dykarmodeller som är quartz men då ägandet har skiftat mycket har även designen ändrats vilket lett till mängder av modeller och det är svårt att få tag på ett specifikt utförande av en modell.

Vart kan du köpa?
Den här tråden
Klocksnack
Tradera, finns en fin Speed dragon där
Ebay

Ifalldu kan tänka dig automatiskt:
Toppers Jewellers för nyköp
Övrigt likt ovan

Ifall du lyckas bestämma dig för en specifik modell eller vill ta klivet in med vad som erbjuds för tillfället, hojta i tråden först så är chansen stor att @Eric Jajjamensan P eller annan person hookar dig.
 
Hej och välkommen!

Med dina krav på dykare och quartz försvinner alla nya modeller då de är uteslutande mekaniska. Våra kära gamla Sea Dragons Quartz, vissa med kronograf andra utan, är sportklockor men med 100m klarar de utan problem av bad och lek. Det finns äldre dykarmodeller som är quartz men då ägandet har skiftat mycket har även designen ändrats vilket lett till mängder av modeller och det är svårt att få tag på ett specifikt utförande av en modell.

Vart kan du köpa?
Den här tråden
Klocksnack
Tradera, finns en fin Speed dragon där
Ebay

Ifalldu kan tänka dig automatiskt:
Toppers Jewellers för nyköp
Övrigt likt ovan

Ifall du lyckas bestämma dig för en specifik modell eller vill ta klivet in med vad som erbjuds för tillfället, hojta i tråden först så är chansen stor att @Eric Jajjamensan P eller annan person hookar dig.
Word
 

OnePhat

Rolex
2-Faktor
Hej och välkommen!

Med dina krav på dykare och quartz försvinner alla nya modeller då de är uteslutande mekaniska. Våra kära gamla Sea Dragons Quartz, vissa med kronograf andra utan, är sportklockor men med 100m klarar de utan problem av bad och lek. Det finns äldre dykarmodeller som är quartz men då ägandet har skiftat mycket har även designen ändrats vilket lett till mängder av modeller och det är svårt att få tag på ett specifikt utförande av en modell.

Vart kan du köpa?
Den här tråden
Klocksnack
Tradera, finns en fin Speed dragon där
Ebay

Ifalldu kan tänka dig automatiskt:
Toppers Jewellers för nyköp
Övrigt likt ovan

Ifall du lyckas bestämma dig för en specifik modell eller vill ta klivet in med vad som erbjuds för tillfället, hojta i tråden först så är chansen stor att @Eric Jajjamensan P eller annan person hookar dig.
Kan vi pinna den posten som en "Välkommen till tråden vad kan vi göra för dig?"
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Hej på er alla härliga sektmedlemmar! Jag har kommit fram till att jag vill prova Zodiac. En dykare. Quartz.

Men, vilken ska jag ha? Varför? Var köper jag? Någon som vill sälja?
Gillar modellen nedan men öppen för det mesta. Gärna på länk.
Screenshot_20180623-153939~2.png
Jag funderar på att sälja min Sea dragon chrono "Daredevil" om du @NRE eller någon annan i tråden är intresserad. Kanonskick och på racinglänk som passar ca 18.5cm handled. Trycktestad nyligen och badklar för sommaren. Som vanligt kommer jag nog att ångra mig, men det är för tyst i klocklådan och och jag är rastlös :).
Pm vid intresse och först till kvarn gäller.
PSX_20180623_182244.jpg
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Hej och välkommen!

Med dina krav på dykare och quartz försvinner alla nya modeller då de är uteslutande mekaniska. Våra kära gamla Sea Dragons Quartz, vissa med kronograf andra utan, är sportklockor men med 100m klarar de utan problem av bad och lek. Det finns äldre dykarmodeller som är quartz men då ägandet har skiftat mycket har även designen ändrats vilket lett till mängder av modeller och det är svårt att få tag på ett specifikt utförande av en modell.

Vart kan du köpa?
Den här tråden
Klocksnack
Tradera, finns en fin Speed dragon där
Ebay

Ifalldu kan tänka dig automatiskt:
Toppers Jewellers för nyköp
Övrigt likt ovan

Ifall du lyckas bestämma dig för en specifik modell eller vill ta klivet in med vad som erbjuds för tillfället, hojta i tråden först så är chansen stor att @Eric Jajjamensan P eller annan person hookar dig.
Vilket underbart inlägg! Klistra detta som välkomst post till alla nya trevliga medlemmar som hittar hit. God ton och väldigt informativt! Applåder.
 
Topp