• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 45 26.2%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 29.1%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.4%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.4%

• Totala väljare
    172
7A0E1AE8-FD42-4E6D-A9D2-A50C19A9E6C6.jpeg
6EEBA77F-99EC-4BBE-B31F-95ECC8442D90.jpeg
LE
Japp hamnar nog där. Nu är det försent att ändra uppfattning. Alternativet blir nog 2!!! Klockor för jämförbar peng. Olympos och grandrally. Olympos har jag tittat på länge...
get the LE Olypmos it is gorgeous, otherwise for the money excellent choice I think maybe even better than getting only one

Blir säkert bra med mina lite större handleder. Sen brukar wrist shots visa klockan som betydligt större än den i själva verket är.
Ja den kommer nog sitta grymt på dina handleder, jag tycker den sitter ganska perfekt på mina, var som jag nämnt tidigare lite orolig över längden på bandhornen men inget jag stör mig på nu när jag har klockan. Och som du säger, bilder kan visa klockan lite större än vad den egentligen är

Ahh precis vad jag ville höra från profeten men nu är flygaren borta. Nu skrivs ett mail med compression med alternativet olympos/grandrally.
Ska även fråga om det finns andra alternativ. Kollat lite på super seawolf 68 också men kan inte förlika mig med den. Gissar dock att den sitter som en Seiko Turtle dvs bekvämt.

Kort uppdatering ang. Ersättningsklocka för ZO9205.

Fick idag ett mail där de säger sig inte ta in zo9271 till EU överhuvudtaget. Det skulle isf ta väldigt lång tid så efter lite konversation har jag släppt det... Däremot har de bett mig titta på andra alternativ och jag har valt ut de nedan. Listar 100 resp 200 dollar mer än min gamla så jag hoppas de köper detta för ett avslut. Har listat lite hur jag ser på dessa nedan men vill gärna höra era åsikter om ni har några. Jag tänker skicka dessa som alternativ och har en egen uppfattning om vilken jag kommer att skriva att jag helst vill ha. Vill dock ha er åsikt innan jag bestämmer mig helt vilket blir innan läggdags idag.

zo9266
Plus: Gillar det mesta på denna. Riktigt snygg, Bra storlek, länk, sannolikt lätt att flippa till hygglig peng då den verkar populär
Minus: Ännu en dykare. Har en SMPc redan och vet inte om eller hur mycket den skulle få handledstid.

6A7EB895-73CD-4021-8B2D-C5A997D20E2C.jpeg

zo9150
Plus: Gillar utseendet. Härligt konvext glas. Mest lika för lika. Limiterad och cosc certifierad. Passar in i min samling. En direkt kopia till originalet om än uppblåst från 38 till 40mm. (Icke limiterad är 42mm) Passar på jobbet under skjortan.
Minus: Runt datumfönster (är det så på originalet vilket de påstår är det ändå ok men inte hittat bildre som bevisar detta), mineralglas. Ej länk. Knappast mer värd vid flipp trots högre list. Finns fortfarande trots limiterad att få tag på
880EB74B-6999-4C9A-8470-5B1059E31E9C.jpeg
Tycker det är sjukt svårt att råda någon annan vad dom ska köpa. Finns alldeles för många variabler. Det enda råd jag kan ge är som det är med alla inköp. Följ magkänslan. Känns det rätt så är det antagligen det. Att tänka på flip osv har iaf för mig aldrig varit en faktor vid val av klocka utan jag köper till mig och ingen annan.

Tycker det är sjukt svårt att råda någon annan vad dom ska köpa. Finns alldeles för många variabler. Det enda råd jag kan ge är som det är med alla inköp. Följ magkänslan. Känns det rätt så är det antagligen det. Att tänka på flip osv har iaf för mig aldrig varit en faktor vid val av klocka utan jag köper till mig och ingen annan.
Magkänslan sa zo9266 och så verkar det bli för den fanns och var mitt förstaval. De har iofs begärt kvitto vilket jag skickat tillsammans med importavgifter så om det inte strular av anledningen att jag köpte den begagnad så är allt nu klart.

Magkänslan sa zo9266 och så verkar det bli för den fanns och var mitt förstaval. De har iofs begärt kvitto vilket jag skickat tillsammans med importavgifter så om det inte strular av anledningen att jag köpte den begagnad så är allt nu klart.
Så hur tycker du att de har hanterat ärendet? Knöligt men villiga att hjälpa dig eller bara plåga för din del? Verkar ju som sagan får ett gott slut iallafall :)

Så hur tycker du att de har hanterat ärendet? Knöligt men villiga att hjälpa dig eller bara plåga för din del? Verkar ju som sagan får ett gott slut iallafall :)
Therese på Fossil har varit extremt bra i sitt bemötande så har inget att klaga på där. Har förvisso en del att önska från deras verkstad som skickat klockan tillbaka utan att den var som den skulle men om det nu blir att jag får denna vilket det verkar som så är jag mycket nöjd ändå. Precis kollat igenom ett youtube klipp och det verkar som det fjäderbelastade låset till länken är toppen. Skall leta upp klippet och posta det strax.
Summa sumarum ett mycket bra bemötande och en genuin vilja att hjälpa till.

Therese på Fossil har varit extremt bra i sitt bemötande så har inget att klaga på där. Har förvisso en del att önska från deras verkstad som skickat klockan tillbaka utan att den var som den skulle men om det nu blir att jag får denna vilket det verkar som så är jag mycket nöjd ändå. Precis kollat igenom ett youtube klipp och det verkar som det fjäderbelastade låset till länken är toppen. Skall leta upp klippet och posta det strax.
Fjäderlåset är ren magi, där kommer du inte att bli besviken! :)

Har du missat allt hyllande av låset i tråden? Det gör länken till ren magi att bära. The end of rassel...

Tillbaka
Topp