Kort uppdatering ang. Ersättningsklocka för ZO9205.
Fick idag ett mail där de säger sig inte ta in zo9271 till EU överhuvudtaget. Det skulle isf ta väldigt lång tid så efter lite konversation har jag släppt det... Däremot har de bett mig titta på andra alternativ och jag har valt ut de nedan. Listar 100 resp 200 dollar mer än min gamla så jag hoppas de köper detta för ett avslut. Har listat lite hur jag ser på dessa nedan men vill gärna höra era åsikter om ni har några. Jag tänker skicka dessa som alternativ och har en egen uppfattning om vilken jag kommer att skriva att jag helst vill ha. Vill dock ha er åsikt innan jag bestämmer mig helt vilket blir innan läggdags idag.
zo9266
Plus: Gillar det mesta på denna. Riktigt snygg, Bra storlek, länk, sannolikt lätt att flippa till hygglig peng då den verkar populär
Minus: Ännu en dykare. Har en SMPc redan och vet inte om eller hur mycket den skulle få handledstid.
zo9150
Plus: Gillar utseendet. Härligt konvext glas. Mest lika för lika. Limiterad och cosc certifierad. Passar in i min samling. En direkt kopia till originalet om än uppblåst från 38 till 40mm. (Icke limiterad är 42mm) Passar på jobbet under skjortan.
Minus: Runt datumfönster (är det så på originalet vilket de påstår är det ändå ok men inte hittat bildre som bevisar detta), mineralglas. Ej länk. Knappast mer värd vid flipp trots högre list. Finns fortfarande trots limiterad att få tag på