• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 45 26.2%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 29.1%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.4%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.4%

• Totala väljare
    172
Får man vara med här? Vill bara visa upp att denna inte lämnar tråden.
20181004_140326.jpg
Grattis! Välkommen!
V-Sport, Fiftyfify förtjänar lite mer uppmärksamhet i tråden. De är en charmig släkting till V-Wolfen som kompletterade boettfamiljen med komplikationerna GMT eller Chrono.
Trevliga och riktigt prisvärda.

Grattis! Välkommen!
V-Sport, Fiftyfify förtjänar lite mer uppmärksamhet i tråden. De är en charmig släkting till V-Wolfen som kompletterade boettfamiljen med komplikationerna GMT eller Chrono.
Trevliga och riktigt prisvärda.

Gillar den skarpt och föll för tavlan i 2 färger. Vi får se vad nästa Zodiac blir för någon men som jag känner nu är det i alla fall inte den sista.

Hur tycker du den står sig mot smp-c
För dte första är den betydligt smidigare. På pappret 1mm minde diameter men upplever skillnaden större. Tror den vita ringen i urtavlan bidrar. Sedan väger den 132g på oavkortad länk jfr 173g på kortad så det bidrar såklart. En tredjedel ca av listpris avspeglar inte skillnaden på långa vägar. Den är bra... riktigt bra. Färgen är betydligt mer diskret än de officiella bilderna tycker jag. Som svar på frågan så står den sig bra och behöver nog tänka mer på hur jag skall göra nu än jag hade trott för en dag sedan. Att jag sedan har en vintage Heuer dykare på 38mm som är på helrenovering och täthetsservice gör det inte lättare. Måste få planen nu och framåt klar för mig.

Det har varit en underbar resa med fantastiska klockor som delmål. Men nu är det dags. Rak i ryggen, stolt, med ett leende på läpparna och med dådkraft i blick, får jag nu stiga in genom den Klocksnackska pärleporten. På min handled sitter en Zodiac. Jag har hittat hem.
Alla andra dinkor behåller jag givetvis - alla vet ju att omväxling förnöjer - men den här godbiten kommer nog vara preferred choice fortsättningsvis. Faktum är att bilder inte gör klockan rättvisa.
/MattiasKV
20181005_140439.jpg

Tillbaka
Topp