• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 46 26.6%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 28.9%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.3%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.2%

• Totala väljare
    173
Idag blir det lite extra bling i vardagen
P_20181009_072918_1.jpg

Ingen klocka, men jag hittade en Jeanrichard Aquastar djupmätare från 1956 på loppis idag. I princip nyskick med vad jag antar är originalboxen. En riktig gris!

20181008_172314.jpg
20181008_172420.jpg
20181008_172336.jpg

20181008_172433.jpg

Lite feg när det gäller de gamla zodiac verken, sägs vara krångligt att serva
Ja precis. Än sålänge verkar det inte vara ett haveri jag köpt iaf. Quickset funkar felfritt, likaså hacking. Gångreserv och tidshållning återstår att se. En service lär bli aktuell inom en framtid, förhoppningsvis krävs inte allt för många delar bytas då...

Ja precis. Än sålänge verkar det inte vara ett haveri jag köpt iaf. Quickset funkar felfritt, likaså hacking. Gångreserv och tidshållning återstår att se. En service lär bli aktuell inom en framtid, förhoppningsvis krävs inte allt för många delar bytas då...
Toppen att quickset funkar. Har för mig att just datumdelen knepig att laga om den är knas.

Tillbaka
Topp