• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 46 26.6%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 28.9%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.3%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.2%

• Totala väljare
    173
Smakråd? Jag blir mer nöjd med min Z för varje dag som går, men jag har ett frågetecken. Bandet den kom på var jag klart tveksam till när jag bara sett det på bild. Men man är väl karl nog att ändra sig. Jag gillar det högt och rent.
Men. Omväxling förnöjer, som vi alla vet. Så jag funderar på att köpa nåt att alternera med. Men vad? Spontant tänker jag mesh eller svart rallygummi. Men om man ska tänka utanför lilla låddan? Oh Zodiacska kunskapsbanken, vad kan hotta upp den här godbiten ytterligare?

20181009_203520.jpg

Smakråd? Jag blir mer nöjd med min Z för varje dag som går, men jag har ett frågetecken. Bandet den kom på var jag klart tveksam till när jag bara sett det på bild. Men man är väl karl nog att ändra sig. Jag gillar det högt och rent.
Men. Omväxling förnöjer, som vi alla vet. Så jag funderar på att köpa nåt att alternera med. Men vad? Spontant tänker jag mesh eller svart rallygummi. Men om man ska tänka utanför lilla låddan? Oh Zodiacska kunskapsbanken, vad kan hotta upp den här godbiten ytterligare?

20181009_203520.jpg
Rallygummi blir nog väldigt bra. Även tropicgummi kommer sitt fint.
Mesh lär sitta som en smäck.

Min fd bagatell på endmill från Strapcode.
CAB4A0FD-7004-427A-8786-0077F7103F29.jpeg

20181009_203520.jpg

Du måste vara super nöjd! Den är så himla fin! :)
Tack... Den bärs mycket bra. Plussar stabilt på 7 spd vilket jag är mycket nöjd med. Normalt brukar nya klockor lugna sig lite efter ett par veckor så kanske blir bättre, men oavsett det så är nuvarande helt ok i min bok. Ut med kronan en gång i veckan, vänta knappt en minut och dsedan in igen.

20181009_203520.jpg
Länk som redan är nämnt är nog det snyggaste jag sett (har stirrat på lite för många bagateller) men annars original Zodiac gummit som är fruktansvärt bekvämt samt snyggt :)

Tillbaka
Topp