• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 46 26.4%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 28.7%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.2%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 55 31.6%

• Totala väljare
    174
Många många snygga Sjödrakar, men fortfarande inget svar på var dessa inhandlas. Verkar vara en topphemlig zodiac-sekt som huserar här ;). Fast det är en sekt med snygga zzzodiaks!

Fredsgskrysset är snart klart med hjälp av rödtjut och mr Z i brunt.
image.jpeg

När jag ändå är igång och postar och visar min okunnighet...
Vad är storheten med V8 chrono?
Snygg ja, men utöver det har jag inte lyckats förstå. Inte är det väl urverket det hänger på? Limiterad? Kan någon insatt förklara för en novis?

När fan blir gammal blir han religiös. Jag har tidigare ägt tre olika Z's. En Sea dragon, en V8 chrono och en jag tror hette något med Desert i namnet. De har alltid lämnat mig. Alla av samma orsak, de har varit quartz klockor.
Nu när jag fyllebytt (nytt ord i ordlistan) till mig tre Z's av Erik känns det som alla automater borde lämna. Fett konstigt.
Favoriten av de nya är:

image.jpeg

När fan blir gammal blir han religiös. Jag har tidigare ägt tre olika Z's. En Sea dragon, en V8 chrono och en jag tror hette något med Desert i namnet. De har alltid lämnat mig. Alla av samma orsak, de har varit quartz klockor.
Nu när jag fyllebytt (nytt ord i ordlistan) till mig tre Z's av Erik känns det som alla automater borde lämna. Fett konstigt.
Favoriten av de nya är:

image.jpeg
Hallelulija!

Någon som har ett riktigt mesh 22 mm till salu? Inte ett sånt där tunt. Tungt tjockt och reglerbart ska det vara.

Favoriten av de nya är:

image.jpeg
Det kommer med åldern. Förmågan att spänna av. Man har testat det mesta och börjar kolla på det här tramset med lite nyktra ögon (Nåja Peter K i denna kontext). Det är gott med en klocka som går att hala ur lådan efter 6 månader och bara ställa om datumet, en timme kanske och köra! De pallar allt och strular aldrig. Vissa saker går ju faktiskt inte att köpa...
Kärlek, respekt och personlighet. Det är nog många som tror de köper något av det när de går loss för en årslön på klocka?
Men jag låter mig inte brännmärkas och ägas av ett jävla varumärke. Näh jag äger hellre något eget och obskyrt.
Rolexfolk luktar medlemskap på Elitsinglar medans Zodiac stinker krog. Mer passion än fantasier om den egna överlägsenheten. För vissa saker köper du bara för att du själv gillar dem. Vad än resten av världen säger. I min mycket oblygsamma uppfattning.
Keep on rocking!

Porr på gång!
Mycket vänligt kan sägas om min ski-bum till urmakare men någon fotograf är han inte...
Jag fick denna oglammiga bild på senaste projektet och tänkte vänta med tråden tills jag kunde knäppa själv. Men fuck it.
Här har ni glasblästrad Sjödrake med Ghost tavla å visare + gult. Lovar gott.
image.jpeg

Porr på gång!
Mycket vänligt kan sägas om min ski-bum till urmakare men någon fotograf är han inte...
Jag fick denna oglammiga bild på senaste projektet och tänkte vänta med tråden tills jag kunde knäppa själv. Men fuck it.
Här har ni glasblästrad Sjödrake med Ghost tavla å visare + gult. Lovar gott.
image.jpeg
Ja det är tur jan inte jobbar som fotograf. Han skulle nog få betala för att få fota.
Man ser ju inte mycket av blästringen, men coolt lär det bli :)

Söndag, av naturliga skäl lite lugnare än fredag... tydligt kökstema seglar upp och jag noterar att zodiac är den jämställdes val så därför trånar vi efter en bild där @MariaE sitter i tv-soffan!
Här hemma vankas det disk så av den enkla anledningen fick sjödraken ge plats åt 200 m vattentät V-Wolf
image.jpeg

Tillbaka
Topp