Morotsmannen
Silver
Är det så viktigt känns som 80tal härlig tidDen där är amazing. Fantastisk. Har vi lyckats datera den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det så viktigt känns som 80tal härlig tidDen där är amazing. Fantastisk. Har vi lyckats datera den?
Den där är amazing. Fantastisk. Har vi lyckats datera den?[/QUOTE
Kan vara så enkelt att dom inte tillverkas längreMånga många snygga Sjödrakar, men fortfarande inget svar på var dessa inhandlas. Verkar vara en topphemlig zodiac-sekt som huserar här. Fast det är en sekt med snygga zzzodiaks!
Ok absolut annan modell men annarsWooooo, want.
![]()
Attans!Kan vara så enkelt att dom inte tillverkas längre
Så du hade enAttans!
Det är alltså så illa att man måste övertyga någon sektmedlem att man är värdig att förvalta och vårda en drake. Jag kanske måste byta mot min GMT för att vara värdig
![]()
Alla har väl minst en i klocklådan?Så du hade en
Och har man inte det så borde man fixa det.Alla har väl minst en i klocklådan?
Precis har ju funnits sedan 1882 borde finnas en här och därOch har man inte det så borde man fixa det.
Coolast av dom coola! Galsktiskt snygg! Borde räcka så va?När jag ändå är igång och postar och visar min okunnighet...
Vad är storheten med V8 chrono?
Snygg ja, men utöver det har jag inte lyckats förstå. Inte är det väl urverket det hänger på? Limiterad? Kan någon insatt förklara för en novis?
Hallelulija!När fan blir gammal blir han religiös. Jag har tidigare ägt tre olika Z's. En Sea dragon, en V8 chrono och en jag tror hette något med Desert i namnet. De har alltid lämnat mig. Alla av samma orsak, de har varit quartz klockor.
Nu när jag fyllebytt (nytt ord i ordlistan) till mig tre Z's av Erik känns det som alla automater borde lämna. Fett konstigt.
Favoriten av de nya är:
![]()
Om den vore 40, eller, absoluta max, 42. Dååå.Den här var inte heller så tokig. Fast den har sedan länge fått vandra vidare på forumet.![]()
![]()
Peter K please nyp @watchwelder s ZO7005 och ge den ett trevligt hem. Du kommer älska den. Och priset är bra för VÄRLDENS SNYGGASTE KLOCKA!!!Någon som har ett riktigt mesh 22 mm till salu? Inte ett sånt där tunt. Tungt tjockt och reglerbart ska det vara.
Det kommer med åldern. Förmågan att spänna av. Man har testat det mesta och börjar kolla på det här tramset med lite nyktra ögon (Nåja Peter K i denna kontext). Det är gott med en klocka som går att hala ur lådan efter 6 månader och bara ställa om datumet, en timme kanske och köra! De pallar allt och strular aldrig. Vissa saker går ju faktiskt inte att köpa...När fan blir gammal blir han religiös. Jag har tidigare ägt tre olika Z's. En Sea dragon, en V8 chrono och en jag tror hette något med Desert i namnet. De har alltid lämnat mig. Alla av samma orsak, de har varit quartz klockor.
Nu när jag fyllebytt (nytt ord i ordlistan) till mig tre Z's av Erik känns det som alla automater borde lämna. Fett konstigt.
Favoriten av de nya är:
![]()
Ja det är tur jan inte jobbar som fotograf. Han skulle nog få betala för att få fota.Porr på gång!
Mycket vänligt kan sägas om min ski-bum till urmakare men någon fotograf är han inte...
Jag fick denna oglammiga bild på senaste projektet och tänkte vänta med tråden tills jag kunde knäppa själv. Men fuck it.
Här har ni glasblästrad Sjödrake med Ghost tavla å visare + gult. Lovar gott.![]()
Har en grymt fin över !Många många snygga Sjödrakar, men fortfarande inget svar på var dessa inhandlas. Verkar vara en topphemlig zodiac-sekt som huserar här. Fast det är en sekt med snygga zzzodiaks!
En av de mest underskattade modellerna.Hjälper till i pastabaket![]()
![]()