• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 44 25.9%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.4%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.5%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 53 31.2%

  • Totala väljare
    170

Poker21

Breitling
4DA04613-73EB-4798-A6D1-691207089EFE.jpeg
Apetiser
Mysig grupp dedär
 

Ahmed

Panerai
Hej alla,

Jag försöker förstå mig på skillnaderna mellan super sea wolf och super sea wolf 53 compression.

Gillar stilen på båda men undrar vad det är som skiljer dem åt. Nån som kan hjälpa en zodiac nybörjare?
The history is different, the sea wolf compression is only 200m deep but the super sea wolf was the first in history if I’m not wrong to go 1000m deep.
 

JohanRe

Cartier
The history is different, the sea wolf compression is only 200m deep but the super sea wolf was the first in history if I’m not wrong to go 1000m deep.

OK, as far as I can see the only difference is historical. As Im looking on the zodiac page they seem to have the same case, movement and bracelet. Only difference seems to be colorways, dial details.
 

Master J

Audemars
2-Faktor
OK, as far as I can see the only difference is historical. As Im looking on the zodiac page they seem to have the same case, movement and bracelet. Only difference seems to be colorways, dial details.

Jag tror det blev lite begreppsförvirring nu
..

Zodiac har gjort en nyutgåva av sea wolf sedan 2014 typ... på grund av rättighetsproblem med namnet sea wolf hette den först compression 53 där 53 avspeglar året då originalet lanserades.
Senare har nyutgåvan fått "Super sea wolf 53" på tavlan... men endast färger och tavlans design skiljer den från compression 53... den finns också som skindiver med bezel i stål istället för mineralglas.

Något år senare... typ 2017, kom nyutgåvan av super sea wolf. Den fick då heta super sea wolf 68, där 68 står för lanseringen av ursprungliga super sea wolf.

53orna är relativt små och smidiga med bezel på 40mm och något mindre case... bärs som 38-39 mm typ. tom lite för små tycker jag på en större handled.

68orna är betydligt större på 45mm men bärs även dessa betydligt mindre pga smidigt case och halvt infälld krona. Bärs som typ 42-43 mm...
 

JohanRe

Cartier
Jag tror det blev lite begreppsförvirring nu
..

Zodiac har gjort en nyutgåva av sea wolf sedan 2014 typ... på grund av rättighetsproblem med namnet sea wolf hette den först compression 53 där 53 avspeglar året då originalet lanserades.
Senare har nyutgåvan fått "Super sea wolf 53" på tavlan... men endast färger och tavlans design skiljer den från compression 53... den finns också som skindiver med bezel i stål istället för mineralglas.

Något år senare... typ 2017, kom nyutgåvan av super sea wolf. Den fick då heta super sea wolf 68, där 68 står för lanseringen av ursprungliga super sea wolf.

53orna är relativt små och smidiga med bezel på 40mm och något mindre case... bärs som 38-39 mm typ. tom lite för små tycker jag på en större handled.

68orna är betydligt större på 45mm men bärs även dessa betydligt mindre pga smidigt case och halvt infälld krona. Bärs som typ 42-43 mm...
Då är jag med. Det som gör mig lite lost är skillnader på de olika 40mm klockorna i lineup. Dessa två ser jag ingen större skillnad mellan när jag kollar på mobilen. Annat än hur tavla och händer är konfigurerade.

Tack för all info

Screenshot_20200223_182421_com.android.chrome.jpg Screenshot_20200223_182359_com.android.chrome.jpg
 
Topp