Hade jag haft cashen och fått suget att ta ett steg bort från Sinn-träsket hade jag gått all in ”parfym/mode” Hermes, Ralph Lauren, Montblanc eller Bvlgari har alla riktigt bra klockor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Där kan vi ju omedelbart se att det är skillnad på parfymklockor och ”parfymklockor”!Hade jag haft cashen och fått suget att ta ett steg bort från Sinn-träsket hade jag gått all in ”parfym” Hermes, Ralph Lauren, Montblanc eller Bvlgari har alla riktigt bra klockor.
Slim d'Hermès ligger högt på vill-ha listan.Hade jag haft cashen och fått suget att ta ett steg bort från Sinn-träsket hade jag gått all in ”parfym/mode” Hermes, Ralph Lauren, Montblanc eller Bvlgari har alla riktigt bra klockor.
Har alltid gillat North flag, på bild. Har aldrig prövat en själv. Tycker det gula gör klockan, tillsammans med den integrerade länken. Men den är ju kanske lite hög och klossig. Samtidigt - glasbaksida vilket är helt onödigt men ändå lite kul ibland.Hjärtat slår ett extra slag varje gång jag ser den här, bara så cool och rå, men vågar man verkligen slå till? Den gula accentfärgen är så jävla ful men samtidigt så mycket tool- och "jag skiter i alla"-feeling över det hela.
Den är riktigt cool ju, och pga att den inte är så populär så lär du få en bra deal på en sådan hos ADHjärtat slår ett extra slag varje gång jag ser den här, bara så cool och rå, men vågar man verkligen slå till? Den gula accentfärgen är så jävla ful men samtidigt så mycket tool- och "jag skiter i alla"-feeling över det hela.
Haha vafasen, jag sitter och funderar på Panna så går du och fixar en ja jag tror du förstår att den ska med när vi ses nästa gångDetta blev första steget in i en större värld, för att parafrasera Obi-wan Kenobi.
https://klocksnack.se/threads/den-stora-paketöppningstråden.23957/page-680#post-2686048
Hehe, det är leapfrogging.Haha vafasen, jag sitter och funderar på Panna så går du och fixar en ja jag tror du förstår att den ska med när vi ses nästa gång
44mm kommer käka min arm men det är väl att släppa Sargen om något 16200 kommer medHehe, det är leapfrogging.
Självfallet kommer den med när vi ses. Vill också jämföra din 16200 med min 116200.
Jag tolkar "radhuskvartett" som att man får ett mindre radhus för samma cash?Kan ju slutligen bjuda på en radhuskvartett som jag för övrigt saknar rätt ordentligt:
Eller fyra radhus i en mindre bruksortJag tolkar "radhuskvartett" som att man får ett mindre radhus för samma cash?
Man har råd att heltidsanställa en stråkkvartett i sitt semester-radhus?Eller fyra radhus i en mindre bruksort
Jag tolkar "radhuskvartett" som att man får ett mindre radhus för samma cash?
Fan så bra bilder du tar.Ett axplock... Så släpp sargen, det är kul!
Svincool! Jag går ett steg längre och gillar den fejkpatinerade gula lumen. Har provat den och det är en riktigt skön klocka. En gång ska jag äga en!För feg för att gå på denna läckerbit, tyvärr för att Breitling och även i viss mån PVD/Mattsvart enligt min nuvarande världsbild ofta förknippas med dörrvakter, gymknuttar och annat patrask. Vad tycker ni?
Mer bilder på din GP tack? Är det 38mm? Fredmans ur enda AD i Stockholm?Kan inte säga annat om Laureato än, damn vilken klocka!
Äger den med blå tavla, och har ägt 7 st Rolex,2 st JLC, 2st Grand Seiko's, Zenith Chronomaster big date, mm mm.
GP Tickar alla boxar, (historia,byggkvalité,urverk,design)
Laureato står på egna designben, och följer sin design DNA sen 70talet.
Klockan är ute på "försiktig försäljning" då en Laureato Chronograph lockar, eller en Parmigiani F Tonda chronograph.
Skitcool!Iom PVD och inte alltför kitschig tavla funkar det för mig, dessutom GMT, då blir det rätt i min bok!
Den ser inte super PVD ut? Men ja, mattsvart känns väldigt dörrvakt/tribal på armen/kamphund och mjukisbyxor-på-stan-kompatibelt men i rätt kombo kan det nog vara riktigt snyggt.För feg för att gå på denna läckerbit, tyvärr för att Breitling och även i viss mån PVD/Mattsvart enligt min nuvarande världsbild ofta förknippas med dörrvakter, gymknuttar och annat patrask. Vad tycker ni?
Choparden <3Jag har motsatt problem, jag drömmer om Rolex, Tudor, Panerai men varje gång hamnar jag i det okända och mer spännande
Man ser alla dessa fantastiska bilder och drömmer om att kunna referenser och förkortningar som 115478, 115423, Sub, DD, BB, OQ mm. Men sen är det magplask varje gång jag testar i verkligheten.
Istället säger hjärtat att det är de här jag ska ha:
Den är 42 mm.Mer bilder på din GP tack? Är det 38mm? Fredmans ur enda AD i Stockholm?
Stort taxk!Den är 42 mm.
Japp, är enda AD i Sverige tror jag. (i alla fall i Stockholm).
GP lever en undanskymd tillvaro i Sverige (så som många andra fina märken).
Antar att Sverige är för litet för att dom och många andra märken (Berguet, Blancpain mfl) ska fokusera. London, Shanghai, NY, Moskva etc har ju dubbla Sveriges befolkning i en stad. Varför fokusera på lilla Sverige.
Här kommer lite bilder. Som sagt, en helt fantastisk klocka!
Bifogar även några bilder när jag provade ut de olika färgerna av Laureaton.
Valet föll på den blåa till slut.
Det är Breitlings egna PVD liknande material på boetten. Tänkte inte särskilt på PVDn utan specifikt att märket Breitling just förknippas med dessa typer av bärare, som tex Parajumpers-jackor är förknippade med sina. Just denna modell är urläcker.Den ser inte super PVD ut? Men ja, mattsvart känns väldigt dörrvakt/tribal på armen/kamphund och mjukisbyxor-på-stan-kompatibelt men i rätt kombo kan det nog vara riktigt snyggt.
Sargsläpp nr 2
Vulcain Cricket. Har suktat länge, tycker dom är så fina.
Snyggt! Ser riktigt trevlig ut den därSargsläpp nr 2
Mycket bra!Sargsläpp nr 2