Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bvgari Octo Roma! Den klockan har jag gått och blivit nykär i, känns annorlunda men en fröjd för ögat. Googlat den 2ggr om dagen i 2 veckor nu hahaJag har haft sex stycken Cartier....tittar just nu på Chopard MM, Bvlgari Octo Roma, UN Marine Diver och naturligtvis även på nån Tank av nåt slag. Får se vad som händer.
Ofta är det väl så, men det är nog också en vilja att ha prövat ikonerna. Speedyn, subben, Explorern, Seamastern. För många stannar det där, och jag håller på för fullt själv. Vissa är nöjda med sina val, de roterar runt bland några modeller och känner att det är tryggt. Det är helt ok.När det går upp för folk att man kan äga Omega, Tudor & främst Rolex utan att det ska kosta något så är det oftast ingen återvändo. Och om varken klockintresset eller fickorna är särskilt djupa så är det ju bara logiskt att köpa samma som andra liksom.
Men det är klart, det är ju alltid svårt att veta om ens smak/tycke förändrats enligt någon slags logik (typ att man blivit äldre och faktiskt börjar tycka att det är snyggt med skjorta&kavaj) eller om man bara är en s.k "död fisk".
Good stuff!Ett axplock... Så släpp sargen, det är kul!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jäkligt bra sargsläpp måste jag säga!!Ett axplock... Så släpp sargen, det är kul!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Om man går plus är de ingen hobby, då är de businessOfta är det väl så, men det är nog också en vilja att ha prövat ikonerna. Speedyn, subben, Explorern, Seamastern. För många stannar det där, och jag håller på för fullt själv. Vissa är nöjda med sina val, de roterar runt bland några modeller och känner att det är tryggt. Det är helt ok.
Men jag har insett att jag aldrig kommer få pröva något kul om jag inte är beredd att riskera lite. I detta fall är det "bara" pengar, så varför inte? Jag går ändå back på alla mina hobbyer, det gör väl de flesta?
Snälla ge mig all info som finns om Sinn klockan!Ett axplock... Så släpp sargen, det är kul!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Och dessutom ett grymt coolt nytänkande urverkfast den hade man ju vågat alla dagar i veckan om den inte var så fasligt dyr
Japp. Redan bekräftat på förra sidan. Båda jäkligt schysta dock!Tror du blandar ihop Defy Classic Skeleton dial med Defy Lab.
Vilken av domSnälla ge mig all info som finns om Sinn klockan!![]()
Denna skönhetVilken av dom?
Kanske udda fågel men satt perfekt på dig! Bra kombo med skjortan o kavajen! 5 av 5 toasters! Vet ej om jag skulle vågat släppa sargen och köpa den. Men detta är ju tydligen ett bevis på att man ska!Montblanc Heritage Spirit Orbis Terrarum är en ganska udda fågel jag är väldigt nöjd med.
![]()
![]()
![]()
När jag kollar på denna kavalkad av spännande ur så inser jag att min inställning varit lite fel. Jag har föreställt mig den perfekta klockan, den perfekta samlingen.. men det går ju inte, det finns ju så mycket man vill pröva. Fastnar något så är det ju ok, men man kan ju inte tvinga fram sånt.Ett axplock... Så släpp sargen, det är kul!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Smaken kommer att ändras och förädlas desto längre man håller på. Man hittar nya märken, funktioner, färg och form och när man har tröttnat på moderna grejer kan man dyka ned i vintageträsket som sträcker sig 100år bakåt i tidenNär jag kollar på denna kavalkad av spännande ur så inser jag att min inställning varit lite fel. Jag har föreställt mig den perfekta klockan, den perfekta samlingen.. men det går ju inte, det finns ju så mycket man vill pröva. Fastnar något så är det ju ok, men man kan ju inte tvinga fram sånt.
Jag får sälja allt helt enkelt, och bli serie-monogamist.. eller kanske bigamist.![]()
Tack, det var snälltDär snackar vi annonsbilder! Jag har en, blev ändå helt hänförd av dina bilder![]()
Ett härligt gäng av coola klockor.Ett axplock... Så släpp sargen, det är kul!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack, det var snällt
Visst är det så att vissa klockor är förbaskat bra på bild men mindre kul i verkligheten. Säger inte att fallet är så denna gång, men, det har hänt mig många ggr. Skicket på denna 143:a var alldeles för bra för att man skulle vilja nyttja den. Kool ändå med tanke på att den väger in på styva 63gram
Iom PVD och inte alltför kitschig tavla funkar det för mig, dessutom GMT, då blir det rätt i min bok!För feg för att gå på denna läckerbit, tyvärr för att Breitling och även i viss mån PVD/Mattsvart enligt min nuvarande världsbild ofta förknippas med dörrvakter, gymknuttar och annat patrask. Vad tycker ni?![]()