Riktigt bra bilder! Golden hour deluxe med riktigt trivsam stämning i bilderna.
Och på tal om cheat codes…
Igår lanserades “Generative Fill” i Photoshop (än så länge bara i beta versionen av Photoshop) och det om något är en cheat code. Skrev tidigare om AI i denna tråd och detta är AI inbyggt i Photoshop. Inte riktigt bestämt mig hur jag känner över det men en sak är säker - om några år kommer "bildredigering" se helt annorlunda ut än mot idag.
Man kan ta bort, lägga till, ändra delar i en bild osv med hjälp av AI och det funkar med tanke på beta stadie riktigt bra. Tog mig friheten att låna din bild som exempel, jag ändrade er hund till en katt, tog bort tjejens väska, gjorde bilden 20% större samt la till ett fyrtorn i horisonten. Något man skulle kunna göra utan denna funktion om man behärskar programmet men detta tog mig bokstavligen under 1 minut att göra och även om det inte är perfekt är det riktigt bra. Tänk om några år...
Bara markera en del i bilden och skriva “Change dog to cat”, “Add light tower in the horizon” osv
Här kan ni se Adobes lanseringsvideo av funktionen.
Så tips för er som använder Adobe och vill prova något utöver de vanliga, är som sagt beta funktion men har du Creative Cloud laddar du enkelt/kostnadsfritt hem den versionen.
Vänligen,
Martin
ps. Om det inte är OK att jag använder din bild säg till så tar jag omgående bort den