Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beställde en svart, men nu börjar jag svänga. Det är lite läckert med silver ändå. Börja skicka ut lite bilder nuBlir kul att lära känna x100vi
Stiligt!!! Ju mer jag använder min V ju mer saknar jag ibis…..Blir kul att lära känna x100vi
Nu tillhör jag inte målgruppen för denna kamera men skulle jag behöva välja hade jag ändå valt GFX100 II. Och då gillar jag ändå Leica
Nu tillhör jag inte målgruppen för denna kamera men skulle jag behöva välja hade jag ändå valt GFX100 II. Och då gillar jag ändå Leica
Intressant. Jag är ingen expert, men följer lite vad som händer på filmsidan. Skulle vara intressant att veta vad som döljer sig bakom den här vändningen. Nyhetsrapporteringen har som vanligt varit vag och intetsägande om bakgrunden.Och Nikon har köpt RED. Cool.
Inte för att jag filmar rörliga bilder då, men ändå.
Jättebra!Redan sålt prints vid sidan om, men nu kom jag loss och byggde en butik.
Daviden Photography | Art Prints
Daviden is a photographer from the south of Sweden with focus on architecture, landscape, documentary and portrait photography.www.davidenphotography.com
Papperskvaliteten gör mycket också av egen erfarenhet, där jag kommit fram till att jag gillar de matta papperna bäst till min Imagegraf-pro 300Lät göra en lite större print idag, 90×60. Det borde man göra oftare! Möjligen att man också borde satsa på att printa på plexi eller liknande för att slippa reflexerna från glaset?
Snyggt! Var beställde du detta? Är sugen på att beställa större utskrifter jag medLät göra en lite större print idag, 90×60. Det borde man göra oftare! Möjligen att man också borde satsa på att printa på plexi eller liknande för att slippa reflexerna från glaset?
Lät göra en lite större print idag, 90×60. Det borde man göra oftare! Möjligen att man också borde satsa på att printa på plexi eller liknande för att slippa reflexerna från glaset?
En lokal ramaffär med en lite bättre printer. Har beställt från bl.a. Crimson tidigareSnyggt! Var beställde du detta? Är sugen på att beställa större utskrifter jag med
Det är ett standardglas. Du har naturligtvis rätt i att det finns mkt bättre glas. Men jag har inte beställt så stora printar tidigare och var osäker på hur det skulle bli och om jag skulle bli nöjd. Men stort är helt klart bra!Snyggt! Vad har du för glas där? Reflexfritt "konstglas" är ju dyrare men det är ju också mindre reflexer och oftast bättre UV-filtrering som minskar risken för blekning.
Ett halvmatt papper med lite pärlad yta dettaPapperskvaliteten gör mycket också av egen erfarenhet, där jag kommit fram till att jag gillar de matta papperna bäst till min Imagegraf-pro 300
Edit: kul med print!
Finns den kameran att köpa i Sverige ännu på något vis?Börjat bekanta mig med x100vi - utöver att det absolut är en kompetent kamera älskar jag storleken på kameran. Jag är otroligt bekväm av mig och orkar inte släpa ngt stort kit som förr i tiden. Sen uppskattar jag layouten av knappar och vred. Kan heller inte kalla mig en avancerad fotograf på ngt sätt överhuvudtaget men tycker det är roligare att fota med kamera än mobil.
A-läget på slutartid tycker jag däremot underpresterar och ofta överexponerar. Så kör oftast T och A på iso istället med max 1600.
Sen är det ju en djungel med alla recept man kan hitta därute.
Finns den kameran att köpa i Sverige ännu på något vis?
Den kommer nog in då och då men det är nog strykande åtgång. Hypen lever fortfarande Jag köpte min v förra året precis innan sommaren. Hittade en på blocket som faktiskt kostade mindre än list. Det var INTE vanligt kan jag säga… Hade gärna haft den na främst för ibis…Finns den kameran att köpa i Sverige ännu på något vis?