• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den fotogeniska tråden om kameror och fotografering

Blev en extremt kort provperiod. GRIIIx var tyvärr ingenting för mig. Bilderna blir superfina men den kändes direkt lite väl minimalistisk för min smak.

Tycker den presterar väl men personligen vill jag inte ha en kamera utan sökare. Har en Leica Q2 som min "vardagskamera", dock används den nästan exklusivt i 35mm crop mode då jag gillar att ha "framelines" som på mina M kameror och tack vare den högupplösta sensorn så blir det fortfarande 30MP att jobba med.

Bilder från dotterns första fjälltur. Klarade 9km galant så nu är det bara att testa en tältnatt så är hon redo för hajk.
DSC00524.jpeg
DSC00497.jpeg

Var på photo walk med OM systems häromdagen och fick testa nya OM-3. Trevlig bekantskap. Är inget teknikfreak men tyckte iallafall att IBISen var sjuk med upp till 8-9 steg hand held. Inget stativ på forsbilderna nedan. Dessutom en kul ratt på framsidan för att ställa in filmsimuleringar, lite som fujis xt50 fast lite nördigare. Blev en hel drös bilder varav dessa tyckte jag blev dugliga. OM-3 med M. Zuiko 12-40mm f/2.8 PRO II. Kul initiativ och bra reklamkampanj från OM

IMG_3854.jpeg
IMG_3860.jpeg
IMG_3861.jpeg
IMG_3862.jpeg
IMG_3863.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp