• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den fotogeniska tråden om kameror och fotografering

L1000395.jpg

_DSF3202.jpg

_DSF3188.jpg

Hämtade hem den här pärlan idag. Kul å dyka ner i kameraträsket! 😍
1738074784043.jpeg
Grattis! Hittade du begagnad eller har du pillat dit ny ”avtryckare” själv?
Hämtade också min 6:a idag!
IMG_4366.jpeg

Lite förvånad över att den känns rätt mycket tyngre än den tidigare. Det är väl stabiliseringen som väger kan jag tro. Objektivet sticker ju ut klart mer på den nya..
IMG_4367.jpeg

Grattis! Hittade du begagnad eller har du pillat dit ny ”avtryckare” själv?
Hämtade också min 6:a idag!
IMG_4366.jpeg

Lite förvånad över att den känns rätt mycket tyngre än den tidigare. Det är väl stabiliseringen som väger kan jag tro. Objektivet sticker ju ut klart mer på den nya..
IMG_4367.jpeg
Snyggt! 😎
Nej sprillans ny, tog cirka en vecka för den att komma till butiken. Den röda knappen kom med när jag köpte till ett sånt här tumgrepp.

Gav mig själv en Ricoh GR-III x i julklapp. Inte hunnit fota så mycket då jag varit upptagen med barnpassning & potträning.

Blev nöjd med denna bilden. Barn på julafton, ville fånga fantasin som bara barn har.
R0000318_Original.jpeg

Ska ut nästa helg med en kompis som är fotograf på lite street photo. Hoppas kunna lära mig en del o kunna dela någon mer bild här 🙂

Gav mig själv en Ricoh GR-III x i julklapp. Inte hunnit fota så mycket då jag varit upptagen med barnpassning & potträning.

Blev nöjd med denna bilden. Barn på julafton, ville fånga fantasin som bara barn har.
R0000318_Original.jpeg

Ska ut nästa helg med en kompis som är fotograf på lite street photo. Hoppas kunna lära mig en del o kunna dela någon mer bild här 🙂
Kul! Den verkar behändig och kompatibel 😊

R0000318_Original.jpeg

Den kommer du nog ha kul med!! Cool bild!

En bild från mulet Helsingborg. Ricoh gr3x
R0000819_Original.jpeg
Ja, gråväder har vi haft gott om. Även om helgen faktiskt bjuder på sol.. Här är ett par bilder tagne en kväll i Helsingborg för en tid sen. Annan årstid och väder som du ser.
Du känner nog igen dig.. _DSC7848.jpeg
_DSC7879.jpeg

Knäppta med en Sony a6400

Inget fotograferande i helgen. Själv har jag laddat Fuji x1006:an för nästa helg i Istanbul…

Ja, gråväder har vi haft gott om. Även om helgen faktiskt bjuder på sol.. Här är ett par bilder tagne en kväll i Helsingborg för en tid sen. Annan årstid och väder som du ser.
Du känner nog igen dig.. _DSC7848.jpeg
_DSC7879.jpeg

Knäppta med en Sony a6400

Inget fotograferande i helgen. Själv har jag laddat Fuji x1006:an för nästa helg i Istanbul…
Snyggt! Kvälls/nattbilder verkar klurigt. Ska bli roligt att se vad du tar med x100an. Det stod mellan den och Ricohn för mig. Föll på Ricoh pga mindre storlek (och mindre pris 😛)

Snyggt! Kvälls/nattbilder verkar klurigt. Ska bli roligt att se vad du tar med x100an. Det stod mellan den och Ricohn för mig. Föll på Ricoh pga mindre storlek (och mindre pris 😛)
Jag har ju haft en x100v ett par år. Använt den mer än Sony på senare tid. Köpte faktiskt Fujin begagnad i just Helsingborg 🤣Men jag la rabarber på en 6:a i förra veckan. Framför allt nyfiken på om stabiliseringen kan få mig att lyckas med skarpare bilder. Oklart om det varit avsaknaden av den funktionen eller darriga händer som ibland skapat suddiga bilder 🤪

Tillbaka
Topp