• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den helt rimligt nördiga Panerai-fokuserade bandrecensionstråden

Har två straps från Mays, och är sugen på ett tredje. Behöver lite hjälp att välja något som blir rätt för mig. I nuläget har jag ett classic 74:
IMG_20210322_230622.jpg

och ett Arillo:
IMG_20210409_231424.jpg

Dvs ett mörkbrunt och ett ljusbrunt. Är nu på jakt efter ett band i beige, och som är olikt de andra två i nyansen. Har två olika band i åtanke.

Vet att färgen kan skilja rejält från hemsidan så skulle uppskatta info om huruvida banden är riktigt beiga eller mer åt det bruna hållet. Vilket tycker ni är snyggast etc?

Jag har marea och solaris, kan rekommendera båda!

763C3E1C-0AEF-46D4-8F19-BC104B543929.jpeg
1902635D-467D-4F12-9F29-6AC2BC5A0F7E.jpeg

Har två straps från Mays, och är sugen på ett tredje. Behöver lite hjälp att välja något som blir rätt för mig. I nuläget har jag ett classic 74:
IMG_20210322_230622.jpg

och ett Arillo:
IMG_20210409_231424.jpg

Dvs ett mörkbrunt och ett ljusbrunt. Är nu på jakt efter ett band i beige, och som är olikt de andra två i nyansen. Har två olika band i åtanke.

Vet att färgen kan skilja rejält från hemsidan så skulle uppskatta info om huruvida banden är riktigt beiga eller mer åt det bruna hållet. Vilket tycker ni är snyggast etc?
Jag har inget av dom men skulle tro att dom är mer oliv än beige

IMG_20210322_230622.jpg

och ett Arillo:
IMG_20210409_231424.jpg

Mare och Marea är mina två favoriter... oh wait, 33 är bäst.

Såg att Seventh Creation hade ett band som var rätt likt OEM Fiddy bandet , så jag beställde lite band från honom. Väldigt mjukt och bekvämt på handleden, påminner väldigt mycket om OEM bandet.

Jag kan inte ge en detaljerad teknisk analys som vissa andra här men jag är nöjd iallafall! :)

20210427171204_IMG_7378-01.jpeg

Såg att Seventh Creation hade ett band som var rätt likt OEM Fiddy bandet , så jag beställde lite band från honom. Väldigt mjukt och bekvämt på handleden, påminner väldigt mycket om OEM bandet.

Jag kan inte ge en detaljerad teknisk analys som vissa andra här men jag är nöjd iallafall! :)

20210427171204_IMG_7378-01.jpeg
Ser bra ut, har dock aldrig sett tillverkare tidigare... Vart håller hen hus?

Finns det någon som säljer gummiband där tuberna passar eller helt enkelt följer med? Eller vad är grejen med alla som tillverkar straps för Panerai men med för små hål... 🤷‍♂️

Finns det någon som säljer gummiband där tuberna passar eller helt enkelt följer med? Eller vad är grejen med alla som tillverkar straps för Panerai men med för små hål... 🤷‍♂️
Jag har ingen erfarenhet, men tänker att gummi är hyfsat flexibelt 😝 Går det inte att pressa in tuber med våld? Väl på plats är ju saken löst.

Där ser man. Trodde att tempomat och horus skulle vara likvärdigt, likaså med everest kontra rubberb
Där ser man. Trodde att tempomat och horus skulle vara likvärdigt, likaså med everest kontra rubberb
Får jag tillägga att de RubberB som vad17heterdet ligger mot boetten, som 2 av 3 av de band jag har (haft), inte behöver tuber för de snurrar inte bandet runt stiftet. Och därmed är deras hål mindre. Men det rubberB som inte var ett sådant har ett större hål.

Senast ändrad:
Jag har ingen erfarenhet, men tänker att gummi är hyfsat flexibelt 😝 Går det inte att pressa in tuber med våld? Väl på plats är ju saken löst.
Har testat nu igen, piece of cake. Var bara att trycka till ordentligt så satt dem som en smäck!

Tillbaka
Topp