• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktråden

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Varför är det alltid så här efter att man har tvingats prisbumpa för att få sålt en klocka? Hade varit kul med huggsexa om prylarna när de faktiskt är till salu för en gångs skull. :D
Haha jag fick någon impuls. De brukar komma snabbt och svalna av inom en vecka eller så om inget köp görs. Så jag missade precis peaken :p
Du får bli bättre på att göra "reklam" i de olika trådarna innan du ska sälja som vissa gör ;)
I detta fall hade det nog faktiskt hjälpt. Jag var någon dag för sen att kika K&S
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Ny tonfisk idag, fiskade upp den på köp och sälj där den låg ute alldeles för länge...
5710FBF7-574B-447A-98A3-F1A05C4205B7.jpeg
C27D0362-D073-4B15-B147-EE0D727E08F5.jpeg
30501375-01C2-4614-802F-0F46CA7B5BE3.jpeg
Snyggt! Jag var och fiskade på den några timmar efter dig så det var i grevens tid! :)
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Nytt i lådan, SBBN011 från 2008. Har letat efter en sån här rackare ett tag, så grym med den avskalade tavlan.

Detta är den första så kallade "Darth Tunan", ersattes efter ett par år av SBBN013 som till skillnad från SBBN011 har signerad krona och "Marinemaster" på tavlan.
20200603_201257~3.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Vilka modeller är det som har 21.5mm istället för 22mm mellan bandhornen och varför? I och för sig kanske det bara gäller länkar då jag antar att de allra flesta gummiband och naton har tillräckligt mycket flex i sig för att kompensera för 0.5mm.
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Vilka modeller är det som har 21.5mm istället för 22mm mellan bandhornen och varför? I och för sig kanske det bara gäller länkar då jag antar att de allra flesta gummiband och naton har tillräckligt mycket flex i sig för att kompensera för 0.5mm.

Jag förstår inte alls. Har provat alla möjliga band, aldrig stött på några hinder.
Edit: Det är 1000m som har cirkus 21.5mm lug. Strapcode har lösningen på länk till dom. Hade även 22mm ISOfrane på min och vill minnas att det inte heller var några bekymmer :)
Det bör som du skriver bara vara ett problem om man ska ha tag i en länk. Övriga band går nog utmärkt att klämma dit ändå. :)
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Folk brukar fråga om hur 1000m bärs så jag tänkte bjuda på en utzoomad bild nu när det finns telefoner med fiffiga vidvinkelobjektiv.

Jag har drygt 17cm runt handlederna och på närbilder ser det riktigt stort ut men på lite håll är det kalasbra. :)
20200605_211948~2.jpg
20200605_212134.jpg
 
Folk brukar fråga om hur 1000m bärs så jag tänkte bjuda på en utzoomad bild nu när det finns telefoner med fiffiga vidvinkelobjektiv.

Jag har drygt 17cm runt handlederna och på närbilder ser det riktigt stort ut men på lite håll är det kalasbra. :)
20200605_211948~2.jpg
20200605_212134.jpg

Fast i ärlighetens namn så är det ju höjden där det gör skillnad...1000m bärs bra mkt klumpigare Just pga höjden IMHO...
 
Topp