Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja asså den killen handlar ju med såkallade ”noob kloner” på Facebook och tjänar ganska bra på det. Skulle tro att alla är oäkta med tanke på detTja klock-vänner!
Jag är 99% säker på att killens klockor är falska och ett stort skämt.
Någon mer här som kan bekräfta detta
#hustle #forextrading #entrepreneurTja klock-vänner!
Jag är 99% säker på att killens klockor är falska och ett stort skämt.
Någon mer här som kan bekräfta detta
Helt i sin ordning på gamla Rolexar.Hej, någon som kan ge input på denna Submariner? Ska vara en 16610 från 93. Upplever själva huvudet som bra men armbandet som väldigt "billigt"/rassligt. Rolex hade väl dock rent allmänt kassa armband tidigare så det kanske är helt i sin ordning?
Gå till en auktoriserad handlare.Okej, låter bra. Hur är det med resten av klockan, ser den bra ut tycker du?
Skulle du med över 100 inlägg ställa en fråga skulle du med stor sannolikhet få ett bra svar. Det som händer är att nyregistrerade medlemmar med 1-10 inlägg ställer frågor i denna tråd för att se om deras fejkklockor går att luras med. Därav oviljan från flera medlemmar att hjälpa till.Fast det renderar ju den här tråden en smula onödig
Jag är helt med på ditt resonemang och förstår problematiken. Det jag menade var att just det korta svaret med den innebörden det för med sig renderar tråden onödig.Skulle du med över 100 inlägg ställa en fråga skulle du med stor sannolikhet få ett bra svar. Det som händer är att nyregistrerade medlemmar med 1-10 inlägg ställer frågor i denna tråd för att se om deras fejkklockor går att luras med. Därav oviljan från flera medlemmar att hjälpa till.
Fast det renderar ju den här tråden en smula onödig
Nja, det är väl bara att det inte går att äkthetsverifiera något på bilder. Och om ingen synar att det är en förfalskning så är enda alternativet att gå till AD.Skulle du med över 100 inlägg ställa en fråga skulle du med stor sannolikhet få ett bra svar. Det som händer är att nyregistrerade medlemmar med 1-10 inlägg ställer frågor i denna tråd för att se om deras fejkklockor går att luras med. Därav oviljan från flera medlemmar att hjälpa till.
Just det där sista du säger tror jag är fakta i strax under 100 % av fallen. Antingen för att köpa en äkta klocka och inte få en fake, eller för att köpa en fake och se om man kommer undan med det. Så ja, jag tror att det är för att hjälpa till med en specifik affär.Nja, det är väl bara att det inte går att äkthetsverifiera något på bilder. Och om ingen synar att det är en förfalskning så är enda alternativet att gå till AD.
Bör tilläggas också att jag ibland får känslan av att folk vill ha hjälp just för en specifik affär. Och då är jag ännu tydligare med: Gå till AD.
Japp, och jag gillar inte riktigt vad den här tråden innebär i de fallen.Just det där sista du säger tror jag är fakta i strax under 100 % av fallen. Antingen för att köpa en äkta klocka och inte få en fake, eller för att köpa en fake och se om man kommer undan med det. Så ja, jag tror att det är för att hjälpa till med en specifik affär.
Beroende på vart klockan är köpt, vad det är för klocka och av vem klockan köps.Skulle ni kräva äkthetsintyg på en klocka som kommer full-set?
Beroende på vart klockan är köpt, vad det är för klocka och av vem klockan köps.
Lite som att fråga "hur långt är ett snöre".
Köps t.ex. en modern sub av en forummedlem med goda referenser så hade jag ej krävt det.
Ja, om omständigheterna kräver det. Tillbehören utgör inget äkthetsbevis så är du tveksam - se till att själv kolla upp klockan.Skulle ni kräva äkthetsintyg på en klocka som kommer full-set?
Då hade jag känt mig bekväm utan.Rolex 14270, forummedlem från 2015 med tiotal referenser. Han köpte klockan från en tysk handlare, butik via chrono.
Förmodligen inte.. Men om du är osäker kan du alltid diskutera med säljaren och komma överens om retur om det skulle visa sig att klockan inte är genuin. Detta är, i min mening, on you.Rolex 14270, forummedlem från 2015 med tiotal referenser. Han köpte klockan från en tysk handlare, butik via chrono.
Varför postar du massa bilder @JStenman ?
Om du är osäker på klockans äkthet kan du posta alla bilder i ett inlägg och förklara varför du undrar (Dvs för du är intresserad av att köpa)
Är ingen expert på Omega, men den skulle jag kollat upp hos ADGodmorgon!
Lånar tråden en snabbis för att höra om det för er klockfantaster går att, bara genom att kasta ett öga på urverket på denna nyförvärvade 311.30.42.30.01.006 från 2016, går att bekräfta om denna Speedy känns som äkta vara?
Fick den som fullset, med alla tillbehör, pictogram som stämmer med boettnr, och den har hållit tiden i princip på sekunden under det senaste dygnet.
Om inte, blir det väl till att fixa en värdering, så jag slutar nojja.
Ha en superfredag allihop!
Är ingen expert på Omega, men den skulle jag kollat upp hos AD
Dels din egen osäkerhet. Dels för att jag, när jag googlar, tycker att proportionerna skiljer sig. Men det kanske är bilderna som spelar mig ett spratt.Ok, vad grundar du det på?
Noob-kloner?Ja asså den killen handlar ju med såkallade ”noob kloner” på Facebook och tjänar ganska bra på det. Skulle tro att alla är oäkta med tanke på det