Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sjuan ser inte helt rätt ut. Ska ju ha en liten ”flärp” på toppenfått tag i en Kermit som är på väg vad tror ni äkta?
ska vara Z serie från 2008
vad brukar dom gå för har kikat lite runt 90 kan de stämma?
Utveckla gärna.Klockan är äkta.
Den är äktaHej!
Sitter funderar på att köpa min första "riktiga" klocka, en Seiko Basic Herr "SGEH39P1".
Har tyvärr inte så bra ekonomi så tänkte köpa den på auktion, tänkte börja med en billigare klocka innan man fastnar i detta träsk som så många andra!
Men är ny på klockor så har svårt att avgöra om det är en Äkta eller Fake? Något speciellt man ska kolla efter?
Var på auktionen och kolla på klockan i veckan, tog lite bilder snabbt, tyvärr inte så jättebra bilder!
Gick även in i en klockbutik och tog lite bilder så man kan jämföra.
Bilder ifrån auktionen:
Bilder ifrån butik:
Texten längst ner på klockan på auktionen kan jag nästan tyda ut som "MOV'T JAPAN 7N42 - OKJ8 R 2".
Men i butik när jag tog bild så står det i botten: "MOV'T JAPAN 7N42 - OKJ8 HR 2".
OM "H" saknas är det Fake då?
Ska denna text vara likadan på alla i denna model eller är det olika?
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Med vänliga hälsningar
FishyFish
Mitt inlägg hamnade fel när jag slog ihop trådarna. Jag menade SEIKOn ovan.Utveckla gärna.
vad tittar du på etc ?
förstått att det inte är en flat4 iaf.
Vad är sannolikheten att någon skulle sälja en klocka som är värd 100k för 50k?https://www.chrono24.se/rolex/16610-t--id7998222.htm
länk med bilder.
säljaren har gått med på escrow och betalning gjord så känner mig relativt säker, är den inte äkta skickar jag tillbaka den men är det uppenbar fake kan jag redan nu återkalla detta. där av min fråga om vad ni tror !
Är ingen expert, men devisen ”är det för bra för att vara sant” kan verkligen tillämpas här.Varför skicka med escrow om man försöker blåsa är min tanke? man får inga pengar oavsett.
Klockan säljs för runt 80-90. har haft bättre marginaler på dyrare klockor tidigare, klart det är en varnings signal dock gör escrowen mig lugn.
om ingen kan svara med hög säkerhet att den är äkta eller inte och kan förklara hur de kommit fram till det får jag avvakta helt enkelt och se vad AD säger när den anländer.
Buy this one today, for "tomorrow never dies..." med ett pris på 50k låter lagom seriöst Skämt åsido så tror jag att dina pengar är i säkra händer om det nu är så att dom ligger hos chrono24, håller dock med om att den ser skum ut.https://www.chrono24.se/rolex/16610-t--id7998222.htm
länk med bilder.
säljaren har gått med på escrow och betalning gjord så känner mig relativt säker, är den inte äkta skickar jag tillbaka den men är det uppenbar fake kan jag redan nu återkalla detta. där av min fråga om vad ni tror !
Buy this one today, for "tomorrow never dies..." med ett pris på 50k låter lagom seriöst Skämt åsido så tror jag att dina pengar är i säkra händer om det nu är så att de ligger hos chrono24, håller dock med om att den ser skum ut.
Tror nog att du har helt rätt. Tur att du valde att gå via chrono24 istället, annars kunde det ha slutat illa.Tänker vad vinner man på om man försöker scamma? då fiskar man väl folk som kör bank transfers i hopp om att priset är så lågt och man ”skyndar” sig att köpa den?
Fick precis bilder på Cert och klockans serie nr som stämmer överens, uppdaterar er när jag har den och svar från AD! om någon under tiden kan se på bilderna är ni välkomna att kommenteraTror nog att du har helt rätt. Tur att du valde att gå via chrono24 istället, annars kunde det ha slutat illa.
Hej!
Sitter funderar på att köpa min första "riktiga" klocka, en Seiko Basic Herr "SGEH39P1".
Har tyvärr inte så bra ekonomi så tänkte köpa den på auktion, tänkte börja med en billigare klocka innan man fastnar i detta träsk som så många andra!
Men är ny på klockor så har svårt att avgöra om det är en Äkta eller Fake? Något speciellt man ska kolla efter?
Var på auktionen och kolla på klockan i veckan, tog lite bilder snabbt, tyvärr inte så jättebra bilder!
Gick även in i en klockbutik och tog lite bilder så man kan jämföra.
Bilder ifrån auktionen:
Bilder ifrån butik:
Texten längst ner på klockan på auktionen kan jag nästan tyda ut som "MOV'T JAPAN 7N42 - OKJ8 R 2".
Men i butik när jag tog bild så står det i botten: "MOV'T JAPAN 7N42 - OKJ8 HR 2".
OM "H" saknas är det Fake då?
Ska denna text vara likadan på alla i denna model eller är det olika?
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Med vänliga hälsningar
FishyFish
Låter jättebra, tack för hjälpen!Den är äkta
Håller tummarna för att allt ska gå bra. Men utgår, tills motsatsen är bevisad, att något är skumt. Finns ju ingen som helst anledning till att släppa den till nära halva marknadsvärdetFick precis bilder på Cert och klockans serie nr som stämmer överens, uppdaterar er när jag har den och svar från AD! om någon under tiden kan se på bilderna är ni välkomna att kommentera
Tror den är fake.fått tag i en Kermit som är på väg vad tror ni äkta?
ska vara Z serie från 2008
vad brukar dom gå för har kikat lite runt 90 kan de stämma?
Tror den är fake.
Bakgrunden är pärlan i bezeln. Nu har jag förvisso en SubC men där sitter pärlan så att den tangerar triangelns alla tre sidor som den sitter i. Jag tror inte att Rolex släpper iväg en bezel som ser ut sådär. Har sett andra replikor som har precis det där fenomenet.
Tycker de flesta ser ut så när jag googlar faktiskt.
Är väl bara att vänta några dagar till den kommer och gå till AD då? Uppenbarligen kan ingen här såga nått uppenbart fel eller nått som säkerligen bevisar att den är äkta.Även firman som utfärdat ”stämplat” certet finns med på rolex hemsida.
Börjar kännas bättre detta någon som äger en kermit som kanske kan inflika ?
Kolla triangeln vid kl 12, jag tycker den sitter klart förskjuten åt vänster. Sen ser inte sjuan ok ut. @bbits har iaf haft en Kermit, Han kanske kan säga något.Även firman som utfärdat ”stämplat” certet finns med på rolex hemsida.
Börjar kännas bättre detta någon som äger en kermit som kanske kan inflika ?
Man gör inte fakes av de där, inte svårare än så. Det finns dessutom ingenting som indikerar att den skulle vara fake.Låter jättebra, tack för hjälpen!
Hur ser du att den är äkta?
Vad tittar du på för att avgöra det?
Vad har texten längst ner på klockan för information?
På auktionen kan jag nästan tyda ut "MOV'T JAPAN 7N42 - OKJ8 R 2".
Men i butik så står det i botten: "MOV'T JAPAN 7N42 - OKJ8 HR 2".
Gör det inget om det saknas ett "H" där då?
Vad menas med den texten och gör det inget om den är olika?
Tack så jättemycket för all hjälp och information!
Med Vänliga Hälsningar
FishyFish
Det är olika inlägg, så jag tar inte gift på att de ska vara lika.Tycker de flesta ser ut så när jag googlar faktiskt.
Du kan inte jämföra en femsiffrig med en sexsiffrigDet är olika inlägg, så jag tar inte gift på att de ska vara lika.
Men så här ser min ut.