• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det jag fastnade på var spännet och har visat en bild där det uppenbarligen skiljer sig från TS. Du har ju uppenbarligen mer koll på modellen än mig men ser inget fel i att uttrycka sin åsikt. Är väl bara gynnsamt om fler kan utrycka sin åsikt på en osäker klocka och skapa en diskussion på vad som är fel / rätt.

Har inget mer att tillägga på klockan i fråga men tycker inte man ska hänvisa att alla medlemmar på forumet som inte har 100% koll på detaljerna i modellerna i fråga ska vara helt tysta heller.
Du menar att det saknas en radie en urtagning i viklåsbladet? Är det inte bättre att skriva det då ist för att döma ut en hel klocka? Borde inte vara främmande att det finns många varianter på viklås till en klocka som tillverkats i över 50 år. Har redan sagt att man kan gissa om man har någon kunskap att vila på, har man inte är det bara fördummande och det hoppas jag du förstår.
 
Hejsan!
Forna Jugoslaviens största Youtuber postade nyligen en video där han unboxar en Rolex Submariner. Vad tror ni vänner? Det luktar lite mysko
 
Är denna äkta?
 

Bilagor

  • AD10D7C5-0E63-4F79-A759-8EEFC59E59B8.jpeg
    AD10D7C5-0E63-4F79-A759-8EEFC59E59B8.jpeg
    210.2 KB · Visningar: 4
  • 0C344BFE-3801-48FC-9CF2-8C88E6F64821.jpeg
    0C344BFE-3801-48FC-9CF2-8C88E6F64821.jpeg
    259.5 KB · Visningar: 10
  • 147458F2-23D0-479D-A508-E206B0D3555A.jpeg
    147458F2-23D0-479D-A508-E206B0D3555A.jpeg
    229.5 KB · Visningar: 11
Hur kommer det dig att du inte vet om klockan är fejk? Är det din klocka eller har du blivit erbjuden att köpa den?

Jag kan inte garantera om den är äkta eller ej, men den ser ju välanvänd ut så fungerar den och håller tiden bra är det indikator på att den kan vara äkta. Den saknar dock insert i platina och sen matchar inte visare och index på tavlan. Index har gulnat kraftigt trots att klockan ska vara som äldst från -00, tror inte det är helt normalt. Jag har äldre Rolex som inte gulnat så mycket. Är den trots det äkta så undrar man ju varför visarna är bytta.
Köp den inte säger jag.
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Ska väl likna en Yacht-Master, men saknar trycket på tavlan. Tycker också att proportionerna ser konstiga ut, men det kan så klart bero på att insert saknas. Jag tycker inte heller att index mm är placerat i linje med varandra på tavlan. Tycker inte att spännet ser ok ut heller. Men det kan vara bilderna som spökar. Sammantaget skulle jag säga att den inte är äkta. Med bättre bilder skulle du säkert få bättre svar.
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
89D02249-64B8-4F9F-AB81-82B799A66D07.jpeg
F237386D-682B-4207-B104-C903133A8106.jpeg
Hej!
Undrar lite om denna Oris. Boett och baklock tycker jag ser legit ut. Men tavla...tycker inte riktigt den håller måttet. Hittat liknande boett fast med orange sunburst i tavla.
Vad tror ni?
 

Soooze

Breitling
Är ny på forumet men ganska ny i klockor också håller på lära mig mer o mer. befinner mig i Goa sjukt att det säljs så många fejk här men box som liknar orginalet osv sjklart för de priset 9000 rupees är denna fejk :D
 

Bilagor

  • 20190724_060334.jpg
    20190724_060334.jpg
    42.5 KB · Visningar: 13

bogo

Omega
2-Faktor
Är ny på forumet men ganska ny i klockor också håller på lära mig mer o mer. befinner mig i Goa sjukt att det säljs så många fejk här men box som liknar orginalet osv sjklart för de priset 9000 rupees är denna fejk :D
1. Den där boxen ser riktigt billig/sketen ut.
2. Den där modellen existerar inte. Rolex har aldrig släppt en two tone pepsi i gulguld.
 

puffen

Cartier

Nygren

Audemars
2-Faktor
Är ny på forumet men ganska ny i klockor också håller på lära mig mer o mer. befinner mig i Goa sjukt att det säljs så många fejk här men box som liknar orginalet osv sjklart för de priset 9000 rupees är denna fejk :D

Förstår tänkte mest 126711 :)

Haha va? Vad menar du ens?

Gmt master 126711CHNR
Är denna diskussionen ens meningsfull i tråden? Det råder enligt TS ingen tvekan om att klockan inte är äkta. Syftet med tråden är inte att diskutera vilken kopia som är mest likt originalet.
 

bogo

Omega
2-Faktor
Är denna diskussionen ens meningsfull i tråden? Det råder enligt TS ingen tvekan om att klockan inte är äkta. Syftet med tråden är inte att diskutera vilken kopia som är mest likt originalet.
"Vilken kopia som är mest lik originalet". Den där modellen existerar väll ändå inte? Oavsett om lådan till "liknar originalet" eller inte.

Håller dock med om att det var fel tråd redan från början. My bad!
 

RobVintage

Panerai
Hur kommer det dig att du inte vet om klockan är fejk? Är det din klocka eller har du blivit erbjuden att köpa den?

Jag kan inte garantera om den är äkta eller ej, men den ser ju välanvänd ut så fungerar den och håller tiden bra är det indikator på att den kan vara äkta. Den saknar dock insert i platina och sen matchar inte visare och index på tavlan. Index har gulnat kraftigt trots att klockan ska vara som äldst från -00, tror inte det är helt normalt. Jag har äldre Rolex som inte gulnat så mycket. Är den trots det äkta så undrar man ju varför visarna är bytta.
Köp den inte säger jag.
Säger inget om just den här klockan men visare och tavla behöver inte gulna i samma takt.
 
Senast ändrad:
Topp