• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

topptur

Omega
Vad tror ni är den Fake?
 

Bilagor

  • A59CCEE9-EC0D-432E-9592-A14B5982A6C2.png
    A59CCEE9-EC0D-432E-9592-A14B5982A6C2.png
    402.9 KB · Visningar: 36
  • 4259C0BF-76F9-415C-97FF-47C63A88C148.jpeg
    4259C0BF-76F9-415C-97FF-47C63A88C148.jpeg
    721.5 KB · Visningar: 34
  • 91D5E56C-A446-4E4A-8C59-904DAB7D71D3.jpeg
    91D5E56C-A446-4E4A-8C59-904DAB7D71D3.jpeg
    815.7 KB · Visningar: 25

ante_77

Cartier
2-Faktor
Nu fick jag en bild på en klocka som fan inte ser riktigt vettig ut. Jag är inte någon Rolex anhängare och absolut inte någon kännare.

Polarens flickvän skickade en bild på något som ser väldigt suspekt ut.
Det kan inte vara möjligt att denna är något som är producerat utan för någon verkstad i Wuhan
A7CD98F0-CE52-4BCA-9557-1F9B44659955.png
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Nu fick jag en bild på en klocka som fan inte ser riktigt vettig ut. Jag är inte någon Rolex anhängare och absolut inte någon kännare.

Polarens flickvän skickade en bild på något som ser väldigt suspekt ut.
Det kan inte vara möjligt att denna är något som är producerat utan för någon verkstad i Wuhan
A7CD98F0-CE52-4BCA-9557-1F9B44659955.png
Ser inte äkta ut i min värld
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Nu fick jag en bild på en klocka som fan inte ser riktigt vettig ut. Jag är inte någon Rolex anhängare och absolut inte någon kännare.

Polarens flickvän skickade en bild på något som ser väldigt suspekt ut.
Det kan inte vara möjligt att denna är något som är producerat utan för någon verkstad i Wuhan
A7CD98F0-CE52-4BCA-9557-1F9B44659955.png

Det SKULLE kunnat vara en vanlig 14233 fast med aftermarket bezel. Men å andra sidan ser kronan för stor ut på en klocka som är 34mm och caset för modernt.
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Fast det kan väl stämma ganska bra.
Isningen däremot känns ju rätt shady. Att sätta så mycket stenar på en relativt billig rolle är väl inte helt befogat kanske.

Nä, väldigt oproportionellt och ekonomiskt korkat.
Förutom det så tycker jag att tavlan och dessa index i kombination med romerska siffror ser knasigt ut och imho väldigt tråkigt och fult. Men det kanske är så dessa tavlor ser ut.
Aftermarket måste det väl ändå vara med stenarna och jag kan inte i min vildaste fantasi tänka mig att det är några diamanter. Det hade varit vettigare att pryda någon Casio med diamanter

Edit: Tavlan verkar ju som att den är korrekt. Den känns dock så tråkig så att jag funderar om Rolex har haft sommarjobbare på designavdelningen eller om designen har varit outsourcead till någon schweizisk motsvarighet till Samhall eller deras riksförbund för synskadade.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Nä, väldigt oproportionellt och ekonomiskt korkat.
Förutom det så tycker jag att tavlan och dessa index i kombination med romerska siffror ser knasigt ut och imho väldigt tråkigt och fult. Men det kanske är så dessa tavlor ser ut.
Aftermarket måste det väl ändå vara med stenarna och jag kan inte i min vildaste fantasi tänka mig att det är några diamanter. Det hade varit vettigare att pryda någon Casio med diamanter

Edit: Tavlan verkar ju som att den är korrekt. Den känns dock så tråkig så att jag funderar om Rolex har haft sommarjobbare på designavdelningen eller om designen har varit outsourcead till någon schweizisk motsvarighet till Samhall eller deras riksförbund för synskadade.

Stenarna är aftermarket. Tavlan är nog däremot helt ok.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fast det kan väl stämma ganska bra.
Isningen däremot känns ju rätt shady. Att sätta så mycket stenar på en relativt billig rolle är väl inte helt befogat kanske.
Nä, väldigt oproportionellt och ekonomiskt korkat.
Förutom det så tycker jag att tavlan och dessa index i kombination med romerska siffror ser knasigt ut och imho väldigt tråkigt och fult. Men det kanske är så dessa tavlor ser ut.
Aftermarket måste det väl ändå vara med stenarna och jag kan inte i min vildaste fantasi tänka mig att det är några diamanter. Det hade varit vettigare att pryda någon Casio med diamanter

Edit: Tavlan verkar ju som att den är korrekt. Den känns dock så tråkig så att jag funderar om Rolex har haft sommarjobbare på designavdelningen eller om designen har varit outsourcead till någon schweizisk motsvarighet till Samhall eller deras riksförbund för synskadade.
Ni verkar inta koll på varken diamanter eller Rolex, då kanske man inte ens ska uttala sig? Små briljanter är billiga och väldigt vanliga på damur tex i usa.
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Ni verkar inta koll på varken diamanter eller Rolex, då kanske man inte ens ska uttala sig? Små briljanter är billiga och väldigt vanliga på damur tex i usa.

Helt riktigt uppfattat. Du sparkar upp en snurrdörr i detta fallet då jag i ursprungsinlägget redan skrivit att jag har noll koll på Rolex.
Ja, måhända att briljanter är billiga, men det företar inte den oproportionerliga monteringen och det faktumet att någon har haft dålig smak.
Klockan är till salu för ca 39k kr i ett asiatiskt land om ett gäng eventuellt lågkvalitativa briljanter önskas.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Ni verkar inta koll på varken diamanter eller Rolex, då kanske man inte ens ska uttala sig? Små briljanter är billiga och väldigt vanliga på damur tex i usa.

Helt rätt!
Vi väntade på att forumet riddare i nöden skulle dra en lans och komma till undsättning men du tog oväntat lång tid på dig.

Vidhåller fortsatt att det är obefogat med så pass mycket stenar. Har inte sagt att det på något vis är ovanligt.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Helt rätt!
Vi väntade på att forumet riddare i nöden skulle dra en lans och komma till undsättning men du tog oväntat lång tid på dig.

Vidhåller fortsatt att det är obefogat med så pass mycket stenar. Har inte sagt att det på något vis är ovanligt.
Många kvinnor vill ha isen på sin Rolex, och hittar du bara ett vettigt ställe med lägre timdebitering, eller har bra inköpskanaler, är det inte direkt dyrt. Speciellt inte om du jämför med original. I andrahand är småstenar väldigt billigt, har du någon fingervisning @Strindberg ?
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Nu är vi rejält OT men var och varannan amerikan jag känner gillar isade klockor.

Lite sprinkles kan ju vara snyggt.
Men på den där Rollen så ser det inte klokt ut.
Oavsett vilket så såg klockan riktigt tråkig ut även om den hade varit utan en massa stenar som lika gärna kan vara några swarowskikristaller eller annat.

Nåja, tydligen ingen som kan avgöra om klockan är fejk, men med endast den bilden så blir det knepigt
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Lite sprinkles kan ju vara snyggt.
Men på den där Rollen så ser det inte klokt ut.
Oavsett vilket så såg klockan riktigt tråkig ut även om den hade varit utan en massa stenar som lika gärna kan vara några swarowskikristaller eller annat.

Nåja, tydligen ingen som kan avgöra om klockan är fejk, men med endast den bilden så blir det knepigt

Har svårt att säga bu eller bä. Det enda jag kanske studsar lite på är ”markeringarna” ovanför siffrorna. Om jag inte har helt fel ska de vara i guld? Kan förvisso bara ha patinerats.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Har svårt att säga bu eller bä. Det enda jag kanske studsar lite på är ”markeringarna” ovanför siffrorna. Om jag inte har helt fel ska de vara i guld? Kan förvisso bara ha patinerats.
Ja, alla exempel man hittar har, om inte guld, så i alla fall gulare markeringar och visare. Men om de verkligen är guld så ska de inte få någon patina... men jag antog att det bara är en kass bild som inte återger färgerna korrekt, alternativt nånting i omgivningen som speglas i dem och får dem att se mörka ut. Oavsett, en för dålig bild för att man ska kunna avgöra säkert. (Som ofta är fallet med annonsbilder.)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Ja, alla exempel man hittar har, om inte guld, så i alla fall gulare markeringar och visare. Men om de verkligen är guld så ska de inte få någon patina... men jag antog att det bara är en kass bild som inte återger färgerna korrekt, alternativt nånting i omgivningen som speglas i dem och får dem att se mörka ut. Oavsett, en för dålig bild för att man ska kunna avgöra säkert. (Som ofta är fallet med annonsbilder.)

Patinerat/oxiderat är fel ord men blivit skitiga :D
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
@Aurum och övriga intresserade, angående diamantpriser.
Om man är rimligt noga med kvaliteten på smågruset och betalar sin fattare med moms och så så kan man komma ned på en fyrhunka för en 0.01ct briljant, fattad och klar. Vet ej hur stora stenar man behöver för att isa en bezel, men med 0.01 så blir det runt 1,5 mm inklusive fattning.
I den där fyrhunkan så är fattningen 250 och diamanten 150.
Man förstår då snabbt att marknaden för beggade småstenar är...liten.
 

Sizar

Cartier
Ja, där såg den bättre ut. MEN jag tycker att texten "62523H 14" är för grov o placerad för långt ner...... Även den andra texten är lite för oprecis, den ser lite slarvig ut.
Fick just hjälp av en kunnig från forumet samt hittade jag en likadan på rolexforum så den är grön :D tusen tack för din input. Tyckte själv att den såg lite konstig ut.
9E56F85E-DE4C-4DD2-A53C-798C7060AA98.png
 
Topp