• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zed

Swissera
Professional Dealer
https://www.blocket.se/vi/89765660.htm

Denna ser lite skum ut. Konstiga subdials.

673531BD-B1BB-4AB0-9CE9-91DD7B93812C.jpeg
 
Senast ändrad:

Higgins84

Omega
Kommentarer tack
 

Bilagor

  • 6421E566-FB2A-44DB-B3C0-69042F7DD741.png
    6421E566-FB2A-44DB-B3C0-69042F7DD741.png
    594.3 KB · Visningar: 29
  • 762DD927-BA37-404E-9121-E273B372D057.png
    762DD927-BA37-404E-9121-E273B372D057.png
    584.5 KB · Visningar: 24

pemlock

Panerai
2-Faktor
Eftersom du frågar antar jag att du är misstänksam?

Någon av Rolexproffsen har ju inte svarat än, så jag nedkommer med en amatörkommentar. ;) Visst ser siffrorna på ringen lite för feta ut? Borde vara aningen tunnare och "skarpare" kanske? Och kronan på spännet ser inte heller så "distinkt" ut som den borde kanske... (Det där är väl inte det spänne som brukar sitta på den modellen förresten? Men det kanske kan väljas/bytas, vad vet jag, jag är som sagt inte någon Rolex-expert.)

Men det är svårt att avgöra säkert från sådana bilder. Brännvidd på kameran och ljusförhållanden kan ge saker fel proportioner...
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor

Eftersom du frågar antar jag att du är misstänksam?

Någon av Rolexproffsen har ju inte svarat än, så jag nedkommer med en amatörkommentar. ;) Visst ser siffrorna på ringen lite för feta ut? Borde vara aningen tunnare och "skarpare" kanske? Och kronan på spännet ser inte heller så "distinkt" ut som den borde kanske... (Det där är väl inte det spänne som brukar sitta på den modellen förresten? Men det kanske kan väljas/bytas, vad vet jag, jag är som sagt inte någon Rolex-expert.)

Men det är svårt att avgöra säkert från sådana bilder. Brännvidd på kameran och ljusförhållanden kan ge saker fel proportioner...
Jämför med min 116610 LV som sitter på armen just nu och reagerar främst på siffror och index på bezel precis som @pemlock skriver. Allt (siffror och index) är mycket fetare än på min klocka. I övrigt tycker jag den ser schysst ut, men jag har svårt att jämföra mer i detalj med min egen just nu i mörkret där jag sitter. Även kronan på clasp ser off ut - lite tjock och allmänt halvknas men samma sak här - jag har svårt att jämföra rättvist just nu.
Vad föranleder frågan @Higgins84?
 

Higgins84

Omega
Jämför med min 116610 LV som sitter på armen just nu och reagerar främst på siffror och index på bezel precis som @pemlock skriver. Allt (siffror och index) är mycket fetare än på min klocka. I övrigt tycker jag den ser schysst ut, men jag har svårt att jämföra mer i detalj med min egen just nu i mörkret där jag sitter. Även kronan på clasp ser off ut - lite tjock och allmänt halvknas men samma sak här - jag har svårt att jämföra rättvist just nu.
Vad föranleder frågan @Higgins84?
Det är för en bytesaffär och jag tänker om det är något uppenbart. Jag har jämfört med subs på blocket och tycker den ser likadan ut men jag är ingen expert så ville mest bara veta om någon kunde se något uppenbart. Känns mest nu som gissningar på svaren jag fått så antar att den är äkta
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Det är för en bytesaffär och jag tänker om det är något uppenbart. Jag har jämfört med subs på blocket och tycker den ser likadan ut men jag är ingen expert så ville mest bara veta om någon kunde se något uppenbart. Känns mest nu som gissningar på svaren jag fått så antar att den är äkta

Jag har nu jämfört den med den jag har (helt ny) och jag kan inte se några olikheter alls.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Det är för en bytesaffär och jag tänker om det är något uppenbart. Jag har jämfört med subs på blocket och tycker den ser likadan ut men jag är ingen expert så ville mest bara veta om någon kunde se något uppenbart. Känns mest nu som gissningar på svaren jag fått så antar att den är äkta
Vet inte om det hjälper dig men här kommer en bild som du kan kolla mot. Det finns ju tusentals bilder på LN här på forumet som du kan detaljstudera istället men jag tänker att detta kanske kan hjälpa dig ändå.
Det kan ju absolut vara så att den är ok, men om du är osäker så ska du nog studera klockan irl och kan du inte själv avgöra så bör du ta hjälp av nån som kan tycker jag. Eller så gör du affär med nån annan som du faktiskt litar på.
289D6DF4-329C-447D-B1FC-2A33E3C48EF6.jpeg
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Det är för en bytesaffär och jag tänker om det är något uppenbart. Jag har jämfört med subs på blocket och tycker den ser likadan ut men jag är ingen expert så ville mest bara veta om någon kunde se något uppenbart. Känns mest nu som gissningar på svaren jag fått så antar att den är äkta
Om det är en kopia så är det en rätt välgjord sådan. Det finns som sagt varningstecken, men man behöver egentligen titta närmare på specifika detaljer och inte bara "lite på håll" sådär. Och framför allt skulle man behöva öppna den. Urverket skulle definitivt avslöja en kopia.
 

Mr dude

Panerai
Friends Of KS
Om det är en kopia så är det en rätt välgjord sådan. Det finns som sagt varningstecken, men man behöver egentligen titta närmare på specifika detaljer och inte bara "lite på håll" sådär. Och framför allt skulle man behöva öppna den. Urverket skulle definitivt avslöja en kopia.
Håller med angående

”framför allt skulle man behöva öppna den. Urverket skulle definitivt avslöja en kopia.”

Detta löser allting
 

Mr dude

Panerai
Friends Of KS
Om man kollar noggrant då man ser ju tydligt att det är lite olika jämfört med @Öbo Rolex
Till exempel själva ”kronans logotypen” samt ”ROLEX” ”L” ligger jätte nära till ”E”.
Bokstäver ”SUBMARINER” sen ”1000ft” just ”ft” ser ut mindre och ”300m” ”m” ligger längre bort. Tredje Sub är från 2019
698FCECF-0ADB-4E8C-AE45-4AC2D5ECFCF0.jpeg
23F2433A-0D50-4366-A0EA-CAC152CF881E.jpeg
1AE86965-A1F2-4353-A189-172734B16295.jpeg
 
Senast ändrad:

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Om man kollar noggrant då man ser ju tydligt att det är lite olika jämfört med @Öbo Rolex
Till exempel själva ”kronans logotypen” samt ”ROLEX” ”L” ligger jätte nära till ”E”.
Bokstäver ”SUBMARINER” sen ”1000ft” just ”ft” ser ut mindre och ”300m” ”m” ligger längre bort. Tredje Sub är från 2019
698FCECF-0ADB-4E8C-AE45-4AC2D5ECFCF0.jpeg
23F2433A-0D50-4366-A0EA-CAC152CF881E.jpeg
1AE86965-A1F2-4353-A189-172734B16295.jpeg
Mellanrummet mellan 300 och m har de ändrat genom åren, säkert vissa andra grejer också - jag minns inte så väl. Men typsnittet på ft skiljer sig ju rätt mkt mellan första klockan och de andra två. Minns inte om de ändrat detta genom åren också? Det finns massa folk här som har superkoll på dessa detaljer dock och som säkert kan svara på dessa spörsmål.
 

Higgins84

Omega
Mellanrummet mellan 300 och m har de ändrat genom åren, säkert vissa andra grejer också - jag minns inte så väl. Men typsnittet på ft skiljer sig ju rätt mkt mellan första klockan och de andra två. Minns inte om de ändrat detta genom åren också? Det finns massa folk här som har superkoll på dessa detaljer dock och som säkert kan svara på dessa spörsmål.
Den är uttagen sent 2017 enligt ägaren
 

Virrjet

Omega
2-Faktor
5 poster varav 4 i denna tråd. Letar du replikor?
Tjena du verkar ha koll!

Bör man vara orolig för replika movement på en Tudor Mini Sub? Köpte nyligen en där bracelet väckt lite oro.
Säljaren verkar reko så det blir nog inga problem att lösa. Den troligaste förklaringen är att någon tidigare ägare kört en fuling men skulle vilja se om klockan i sig är äkta.
Klockans ref: 73290
UZXwDJ0.jpg

fXa5tLJ.jpg

Y4zPZC3.jpg
dgUljMq.jpg

tACm99J.jpg
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tjena du verkar ha koll!

Bör man vara orolig för replika movement på en Tudor Mini Sub? Köpte nyligen en där bracelet väckt lite oro.
Säljaren verkar reko så det blir nog inga problem att lösa. Den troligaste förklaringen är att någon tidigare ägare kört en fuling men skulle vilja se om klockan i sig är äkta.
Klockans ref: 73290
UZXwDJ0.jpg

fXa5tLJ.jpg

Y4zPZC3.jpg
dgUljMq.jpg

tACm99J.jpg
Inte en aning. Kan inte Tudor eller Tudor subs så där bra. Googla bilder och jämför.
Lite jobbigt att köpa en klocka coh sen fråga dock.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Tjena du verkar ha koll!

Bör man vara orolig för replika movement på en Tudor Mini Sub? Köpte nyligen en där bracelet väckt lite oro.
Säljaren verkar reko så det blir nog inga problem att lösa. Den troligaste förklaringen är att någon tidigare ägare kört en fuling men skulle vilja se om klockan i sig är äkta.
Klockans ref: 73290
UZXwDJ0.jpg

fXa5tLJ.jpg

Y4zPZC3.jpg
dgUljMq.jpg

tACm99J.jpg

Är heller ingen expert på Tudorklockor generellt men inte ser det väl ut som nåt fel på verket, som de brukar se ut(?) Hade lurat mig om så är.

Vad är det med länken?
 
Topp