Jo jag tror jag vet. Ville bara uttrycka mig lite ödmjukt...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo jag tror jag vet. Ville bara uttrycka mig lite ödmjukt...
Förstår och var med på bakgrunden, var inte meningen att ifrågasätta din kompis eller dennes släktingar som jag inte känner på något vis. Mitt svar var utifrån vad jag som köpare hade krävt för att anse att klockan har något som helst värde med den typen av påverkan. Dvs någon typ av skriftlig redogörelse kring klockan samt att serienummer kontrollerats hos polisen. Annars hade värdet (för mig) varit begränsat, visar det sig senare att något är problematiskt riskerar du som köpare att bli av med klockan om det kommer fram. Förstår att du inte har någon anledning att misstro en vän och att du i detta fallet känner och litar på personen, men rent objektivt hade jag som köpare, utan den personliga anknytningen, antagit att detta var en variant av de vanliga ursäkterna när något inte stämmer. Vill du sälja vidare klockan i ett senare skede kommer köpare rimligen vilja försäkra sig om att allt är ok och din kompis redogörelse som du litar på 100 % kommer då låta tunn och inte gå att bekräfta.
Jag imponeras mest av datumförstoringen!Behöver egentligen inget svar då det är uppenbart att den är fake, men ville bara visa vilken lustig klocka jag såg på tiktok
Barn vet ju inte bättre, tyvärr. Det är ju uppenbart ett barn sett till hur stor klockan är kontra handleden.Behöver egentligen inget svar då det är uppenbart att den är fake, men ville bara visa vilken lustig klocka jag såg på tiktok
Alternativt en extra "baller" Rolex kopia på 45mm eller liknandeBarn vet ju inte bättre, tyvärr. Det är ju uppenbart ett barn sett till hur stor klockan är kontra handleden.
Det är ju såklart vad det är, jag försökte göra mig lustig över den groteska storleken.Alternativt en extra "baller" Rolex kopia på 45mm eller liknande
Hej har ett Rolex armband som jag är lite osäker på äktheten av.
Någon som är bär bättre på det än mig?
Superfejk. Kul att refen som är stämplad i claspen stämmer överens med jubbe i TT.Hej har ett Rolex armband som jag är lite osäker på äktheten av.
Googla på referensnumren som är stämplade på ändlänken, lås och länk och jämför sida vid sida med din länk.Hej har ett Rolex armband som jag är lite osäker på äktheten av.
Inte nödvändigtvis. Eller menar du med han-infästning?Jag är ingen expert så rätta mig om jag har fel, men ska inte ändlänkar med det utseendet vara solida?
Var fick du tag på länken och vad betalade du?Hej har ett Rolex armband som jag är lite osäker på äktheten av.
Nej.Jag är ingen expert så rätta mig om jag har fel, men ska inte ändlänkar med det utseendet vara solida?
Japp, 18 som det står på claspen står för 18K guld. Dock skulle det fortfarande kunna vara Rolex-delar men franken antar jag?Superfejk. Kul att refen som är stämplad i claspen stämmer överens med jubbe i TT.
Inget på bilderna ovan är tillverkat av Rolex.Japp, 18 som det står på claspen står för 18K guld. Dock skulle det fortfarande kunna vara Rolex-delar men franken antar jag?
OkInget på bilderna ovan är tillverkat av Rolex.
Var fick du tag på länken och vad betalade du?
Nej.
Ja jag gjorde det och hittade ett exakt likadant hos en stor firma som sålde delar och klockor.Googla på referensnumren som är stämplade på ändlänken, lås och länk och jämför sida vid sida med din länk.
Inte nödvändigtvis. Eller menar du med han-infästning?
Där det också står att spänne och länk inte hör ihop i beskrivningen.Ja jag gjorde det och hittade ett exakt likadant hos en stor firma som sålde delar och klockor.
ROLEX BRACELET 5678/455 & CLASP 62523H18 D12 PARTS | WatchCharts
ROLEX PARTES DE BRAZALETE TERMINALES 5678/455 Y HEBILLA INCLOMPLETA REFERENCIA 62523H18 D12.TODOS LOS ARTICULOS SON 100% ORIGINALES. VER BIEN FOTOS SON PARTE DE LA DESCRIPCION .NO HAY DEVOLUCION. ENVIOS A USA $9 RESTO DE AMERICA $50 ENVIOS A ASwatchcharts.com
Nu ser jag inte vem säljaren är. Men även den är fake iom att ref inte alls stämmerJa jag gjorde det och hittade ett exakt likadant hos en stor firma som sålde delar och klockor.
ROLEX BRACELET 5678/455 & CLASP 62523H18 D12 PARTS | WatchCharts
ROLEX PARTES DE BRAZALETE TERMINALES 5678/455 Y HEBILLA INCLOMPLETA REFERENCIA 62523H18 D12.TODOS LOS ARTICULOS SON 100% ORIGINALES. VER BIEN FOTOS SON PARTE DE LA DESCRIPCION .NO HAY DEVOLUCION. ENVIOS A USA $9 RESTO DE AMERICA $50 ENVIOS A ASwatchcharts.com
Så måste det iofs inte vara. Inte alls ovanligt att man t.ex. hittar en clasp från en TT-länk på en länk i stål och vice versa. Med det sagt så är dock även länken hos Watchcharts fejk, inga detaljer stämmer.Nu ser jag inte vem säljaren är. Men även den är fake iom att ref inte alls stämmer
Nu verkar det ju vara utrett med själva länken redan men jag tycker att du förtjänar beröm för att du ställer frågan utan en massa fluff om att den tillhör en bekants kusins arbetskamrat som förmodligen ärvt den av en som var bästis med en urmakare. Kreativiteten är ofta stor när folk ska distansera sig från sina tveksamma byrålådsfynd och liknande.Hej har ett Rolex armband som jag är lite osäker på äktheten av.
Nja det stod det väl ändå inte utan att låset inte var complett "Där det också står att spänne och länk inte hör ihop i beskrivningen.
Är även denna från Crono24 fejl ?Så måste det iofs inte vara. Inte alls ovanligt att man t.ex. hittar en clasp från en TT-länk på en länk i stål och vice versa. Med det sagt så är dock även länken hos Watchcharts fejk, inga detaljer stämmer.
Jag imponeras mest av datumförstoringen!
Barn vet ju inte bättre, tyvärr. Det är ju uppenbart ett barn sett till hur stor klockan är kontra handleden.
Det skulle förvåna mig.Är även denna från Crono24 fejl ?
Rolex Tutone D12 Code Clasp 62523h18 Deployant 20mm Buckle... for $629 for sale from a Trusted Seller on Chrono24
Rolex Datejust Listing: $629 Rolex Tutone D12 Code Clasp 62523h18 Deployant 20mm Buckle..., Buckle; Reference number tutone D12 code clasp 62523H18 Deployant 20mm Buckle Bracelet Jubileewww.chrono24.com
Ser inget konstigt med den. Du bör dock lämna in den och se över länken då den är lite halvkass på sina ställen. Förhoppningsvis blir det bättre med nya stift och ett UL-bad. Trevlig modell.Tog en chansning och slog till på denna idag i en antikbutik. Enligt serienumret på baksidan ska den vara tillverkad ca 1991/1993.
Någon som ser något avvikande eller annat konstigt med denna?
Länken behöver kortas, så det stift som sticker ut kommer att plockas bort. I övrigt behöver den helt klart en tvätt, som du skriver, eventuellt något nytt stift härochvar.Ser inget konstigt med den. Du bör dock lämna in den och se över länken då den är lite halvkass på sina ställen. Förhoppningsvis blir det bättre med nya stift och ett UL-bad. Trevlig modell.